developer developer .

developer

آجر لفتون تهران

آجر لفتون تهران
آجر لفتون تهران يا آجر 10 سوراخ نوعي آجر مي باشد كه در بسياري از شهرها براي ديوار چيني استفاده مي گردد.آجر لفتون يا آجر 10 سوراخ در رنگهاي مختلف لفتون زرد و لفتون قرمز و لفتون گلبهي توليد مي شود.نوع مرغوب آجر لفتون براي نما نيز استفاده مي گردد.لفتون درجه دو براي پشت كار استفاده مي شود. آجر لفتون در قالب كوچك و بزرگ نيز توليد مي گردد.
آجر ۱۰سوراخ
آجر لفتون تهران
پايتخت ايران ، يكي از بزرگترين شهرهاي غرب ، پر جمعيت ترين شهر كشور با جمعيتي حدود 9 ميليون نفر مي باشد.از لحاظ اقتصادي داراي 25 درصد توليد ناخالص داخلي مربوط به تهران است و با توجه به اينكه 11 درصد جمعيت ايران را دارا مي باشد ، داراي بيشترين مناطق صنفي و صنعتي است.

آجر لفتون تهران
آجر لفتون تهران
كاربرد آجر لفتون
از آجر لفتون براي ساخت ديوار هاي سوله ها و كارخانه ها استفاده مي شود. آجر سوراخ دار در طرح ها ، رنگ ها و اندازه هاي متنوع توليد مي شود. در مجموعه ما ، فروش آجر لفتون به صورت بسته بندي و يا فله اي صورت مي گيرد كه هزينه آن نسبت به نوع سفارش شما متفاوت است.
آجر ۱۰سوراخ
كارخانه آجر تهران
براي ساخت آجر تهران ابتدا خاك رس، ماسه، سنگ آهك، فلدسپات وتركيباتي ديگر را با آب تركيب كرده، سپس خشت زني يا قالب گيري مي نمايند و اجازه مي دهند تا خشك شود. در اين مرحله كه آجر خام آماده است به درون كوره هاي آجر پزي منتقل مي كنند تا پخته شود.

كوره هاي با آجر ثابت و آتش رونده
در اين مدل از كوره ها آجر را به صورت رديفي در سرتاسر كوره مي چينند. آتش اين كوره به صورت حركت هاي رفت و برگشتي باعث پخت آجر ها خواهد شد.

كوره آجر پزي با آجر رونده و آتش ثابت
اين مدل از كوره هاي آجر پزي داراي تونل آتش بوده به گونه اي كه آتش حجيمي در وسط آن روشن مي باشد. در اين شيوه آجرها با استفاده از نوار نقاله از ابتداي اين تونل وارد و از انتهاي آن خارج مي شوند و عمليات پخت در طي اين مسير انجام مي شود. آجر لفتون تهران اين شيوه از پخت آجر تقريبا مكانيزه بوده و از حالت سنتي خود خارج شده است.

كوره هاي با آجر ثابت و آتش ثابت
در كوره هاي با آجر ثابت خشت ها را به صورت دايره وار ولي با فاصله بر روي يكديگر مانند برجي قرار مي دهند. آجر لفتون تهران اين فاصله ها براي عبور راحت و پخت بهتر آجرها در كوره مي باشد. سپس آتش كوره را روشن كرده و زمان مي دهند تا آجرها پخته شود.
آجر ۱۰سوراخ
آجر چيست؟
آجر لفتون تهران آجر سنگ مصنوعي مي باشد كه از پختن خاك رس به دست مي آيد. معمولاً آجر در ابعاد و اشكال مختلف تهيه مي شود.

مراحل پخت آجر
تهيه خاك رس
به عمل آوردن خاك
ساختن گل
قالب گيري و خشت زني
خشك كردن خشت
آجرريزي (پختن خشت و تبديل آن به آجر)
موارد كاربرد آجر
كرسي چيني
ديوار سازي
ستون هاي قطور
جرز و پايه
قوس و پوشش انواع طاق و گنبد ها
ديواركشي
نماسازي
كفپوش ها
اسكلت سازي
استخوان بندي
نماسازي بناهاي بزرگ همچون؛ مساجد، مدارس، كاخ ها و …
آجر جوش
آجرهايي كه در نزديكي شعله كوره هاي آجرپزي قرار مي گيرند و حرارت بسيار زيادي مي بيند؛ ذوب شده و در نهايت شكل هندسي خود را از دست داده و به يكديگر مي چسبند. آجر لفتون تهران از اين نوع آجر ها در پي سازي و زير سازي استفاده مي‌شود و به صورت بلوري بوده و بسيار مقاوم مي باشند.

https://amirangostar.com/%D9%82%D9%8A%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%84%D9%81%D8%AA%D9%88%D9%86/

آجر خام
اين نوع از آجر در اثر كمي حرارت رنگش تغيير خواهد يافت و نامرغوب مي‌باشد؛ آجر لفتون تهران همين دليل در آجرچيني از آن نبايد استفاده كرد و در كوره هاي آجرپزي مجدداً در همان جاهاي قبلي خود چيده ميشود.

آجر سبز
اين آجر در كوره حرارت بالايي مي‌بيند و رنگ آن كبود، كمرنگ يا سبز خواهد شد. آجر لفتون تهران علاوه بر آن به علت پخت زياد؛ بسيار مقاوم، محكم و بادوام مي باشد، به همين دليل توصيه مي‌شود كه در جاهايي كه نياز به مقاومت بيشتري مي باشد از اين مورد استفاده شود.

آجر لفتون
به آجري كه به وسيله سوراخ هاي ايجاد شده در آن حدود ۲۵ درصد از حجم آن كم شده باشد آجر لفتون تهران يا آجر ده سوراخ مي گويند.

آجر ماشيني
اين نوع آجر، مشابه به آجرهاي قزاقي بوده و رنگ‌هاي قرمز و سفيد دارد. آجر رنگي با اضافه كردن اكسيد فلزات تهيه ميشود. اگر زمان چيدن آجر در كوره، به صورت چپ و راست آجر ها روي هم چيده شوند؛ آجر ابلق تهيه شده و روي آجر رگه‌هاي رنگي مورب ديده مي شود. آجر لفتون تهران اين نوع آجر در نما سازي بسيار زيبا بوده و با توجه به رنگ، آن ها را نامگذاري ميكنند؛ مثل آجر پهن رنگي و سفيد.

نماسازي
از آجر ماشيني معمولاً در نماسازي استفاده مي‌شود و تفاوت آن با آجر فشاري در جنس سفال و سوراخ هاي آن مي باشد كه باعث سبكي آجر و چسبندگي مناسب با ملات مي شود. آجر لفتون تهران همچنين جنس اين آجرها نسبت به آجر فشاري شكننده تر بوده و خاصيت مكندگي آب آن نسبت به آجر فشاري كمتر ميباشد.

دلايل وجود سوراخ در آجر لفتون
كاهش وزن آجر
استفاده كمتر از مواد اوليه براي توليد آجر
نفوذ كردن مقدار كمتري از ملات به داخل سوراخ ها كه در نهايت موجب چسبندگي بيشتر ملات و آجر مي شود و مقاومت آجر در برابر جابجايي در اثر نيروهاي جانبي بر آن را افزايش مي دهد.
يك دست پخته شدن آجر
جلوگيري از ايجاد ترك در داخل آجر كه موجب كاهش خاصيت انتقال آب به سطوح داخلي ديوار مي شود.
آجر ماسه آهكي
آجرهاي ماسه آهكي داراي سطوح صاف مي‌باشند و در رنگ‌هاي گوناگون تهيه مي‌شود و ابعاد آن اندازه آجرهاي رسي مي باشد. اين آجرها از جنس ماسه و مقداري آهك مي باشند. آجر لفتون تهران همچنين آجرها در مصرف با آجر معمولي تفاوتي نداشته و مقاومت فشاري بيشتري نسبت به آن دارد.

آجر بتني
آجرهاي بتني به شكل هاي متفاوت و در اندازه هاي مختلف تهيه مي شود. آجر لفتون تهران معمولاً از ماسه سيمان بوده و به وسيله ماشين آجر زني دستي يا ماشيني توليد مي شوند.

آجر سفال مجوف ديواري
جنس اين و آجرها از سفال بوده و داراي سوراخ هايي مي باشد. آجر لفتون تهران اين آجرها به علت دارا بودن سوراخ؛ به صورت تو خالي و غير باربر مي باشند. شايان ذكر است كه آجرهاي مجوف ديواري از جنس ماسه سيمان توليد مي‌شوند.

آجر نظامي، خطايي
آجر لفتون تهران اين آجرها از جنس رس بوده و ابعاد آنها ۴×۲۰×۲۰ و ۵×۴۰×۲۰ سانتي متر مي باشد.

آجر سفال سقفي
اين نوع آجر ها معمولا در بنايي به نام بلوك سقفي معروف مي باشد و در كارخانه آجر لفتون تمام اتوماتيك تهيه مي شوند. آجر لفتون تهران همچنين آجرهاي سفالي، از جنس ماسه سيمان هم توليد مي شوند.

آجر لعابدار
آجر لفتون تهران سطح اين نوع آجر مانند ظروع سفالي لعاب كاري مي‌شود.

موارد استفاده:

نماسازي
كاشي كاري
كف سازي
قرنيز ديوار
كتيبه هاي اطراف ساخت محراب
گنبد و سر درها
آجر نسوز
منظور از نسوز بودن يك جسم، اين نيست كه اصلاً نمي سوزد بلكه تا حرارت معيني مقاومت كرده و نخواهد سوخت. جسم هاي نسوز معمولاً مخلوطي از خاك رس، ماسه منيزيت و دولوميت هستند. آجر لفتون تهران اين مواد را با گل رس، آهك شكفته و اكسيد منيزيم تركيب كرده و پس از شكل دادن، گِل آن را مي پزند.آجرهاي نسوز با توجه به موارد مصرف در اندازه‌هاي مختلف ساخته مي‌شود.

مشخصات فني
ماده اوليه پايه توليد : خاك رس
ابعاد :21.5*10*5.5 سانتي متر
وزن تقريبي :1.15 كيلو گرم
رنگ : زرد روشن ( مايل به سفيد)
اين محصول جاي آجرهاي يكدست و سنگين قديمي را پر كرده است كه بسياري از كارگران مسدومين در تماس با آن مي باشند و بلافاصله بعد از پرت شدن از ارتفاع بلند مي شكستند و لبه تيزي را به وجود مي آوردند در حالي كه اين محصول حتي اگر با ضربه شديد هم به سر كسي بخورد سبب جراحت جبران ناپذيري نمي شود زيرا درزهاي خالي كه در آن نمود دارد از فشار آوردن به گوشه هاي اين محصول صرف نظر مي شود.

وزن آجر لفتون
اگر از بيرون ويلايي باغچه داخل را مي توانيد بنگريد به نعمت وجود آجر لفتون تهران مي باشد كه مانند پنجره اي بين دو محيط قرار مي گيرد. براي ساخت خانه هاي روستايي از اين محصول در ابعاد بزرگ كه روي آن شيارهايي به جهت ماندن در روي همديگر تعبيه شده است كه نسبت به آجرهاي قديمي تلفات كمتري دارند و همچنين آنها به همين راحتي بر اثر باران به ملات كاور شده در سطح خود رطوبت را نمود نمي كنند.

ابعاد استاندارد آجر لفتون قرمز براي صادرات
اندازه و سايز آجر لفتون قرمز رنگ چه براي صادرات و چه براي استفاده در پروژه هاي داخل كشور 5.5*20.5*10 سانتيمتر مي باشد. آجر لفتون تهران وزن آجر لفتون قرمز نيز براي هر عدد حدودا 1450 گرم مي باشد.

آجر 10 سوراخ قرمز 4 طرف نما
آجر لفتون با كيفيت بالا را ميتوان براي چهار طرف نما استفاده كرد، آجر لفتون تهران يعني هر 4 سمت يك آجر لفتون قرمز را ميتوان براي نماي ساختمان استفاده كرد. يكي از مواردي كه آجر با كيفيت را تعيين ميكند 4 طرف نما بودن آن مي باشد.

آجر 10 سوراخ قرمز 4 طرف نما
آجر 10 سوراخ قرمز 4 طرف نما
ليست قيمت آجر ده سوراخ
رنگ قرمزي كه در آجر لفتون سوراخ دار به وجود مي آيد به خاطر دماي پخت خاص اين آجر و مدت زماني كه آجر در كوره قرار مي گيرد متفاوت است. همچنين يكي از دلايلي كه باعث به وجود آمدن اين رنگ زيبا مي شود وجود اكسيد هاي آهن در مواد اوليه و سنگ شيل مي باشد. بنابراين رنگ قرمز و سرخ آجر لفتون كاملا طبيعي مي باشد و داخل و بيرون آجر رنگي يكدست دارد.

آجر 10 سوراخ قرمز
با كيفيت ترين آجر لفتون، همين آجر 10 سوراخ قرمز (به انگليسي Red Perforated Brick) مي باشد كه قيمتي به نسبت بالاتر از ساير آجرهاي سوراخ دار دارد. آجر لفتون تهران از هر 4 طرف آجر لفتون قرمز رنگ كارخانه آجر اميران گستر مي توان براي نماي ساختمان استفاده كرد. استحكام و مقاومت فشاري بالا در آجر ده سوراخ قرمز همواره زبان زد ساختمان ساز ها مي باشد.

آجر لفتون قرمز صادراتي
آجر قرمز ده سوراخ با كيفيت براي صادرات به ساير كشورها بايد داراي چه ويژگي هايي باشد:

داراي نماد استاندارد كشور
بسته بندي مناسب
كيفيت حمل و نقل خوب
قيمتي مناسب
شوره نداشته باشد
لب پر نباشد
ضد سايش باشد
رنگي يكدست داشته باشد
آجر 10 سوراخ قرمز براي 4 طرف نما باشد
درصد جذب آب آجر سوراخ دار قرمز پايين باشد.
چرا بازه قيمت آجر ده سوراخ متفاوت است؟
قيمت آجر لفتون اصفهان، يزد، تهران و… با توجه به عوامل زير متفاوت مي باشد:

متراژ كار
شهر محل پروژه
ابعاد؛
رنگ انتخابي (معمولا قيمت آجر قرمز ۱۰ سوراخ از ساير رنگ ها بيشتر است.)
نوسانات بازار
تفاوت آجر لفتون تهران و آجر لفتون اصفهان
خاكي كه براي توليد آجر لفتون نما استفاده مي شود بايد عاري از هرگونه مواد آهكي و محلول هاي نمك باشد. علت اين امر ضد شوره شده آجر مي باشد. آجر لفتون تهران خاك مورد استفاده در آجرهاي تهران از مناطق اطراف شهرستان ورامين تهران مي باشد كه طبق آزمايشات صورت گرفته فاقد مواد آهكي مي باشند.

آجر لفتون قرمز صادراتي بدون شوره
آجرهاي لفتون توليد شده در كارخانه آجر اميران گستر از خاك شيل و بدون هر گونه مواد آهكي و نمك محلول در خاك مي باشند كه همين امر باعث يكدست بودن رنگ آجرها مي باشد. آجر لفتون تهران پخت كامل آجر لفتون نيز مزيد بر علت عدم شوره زدن آجرهاي كارخانه اميران گستر شده است.

آجر لفتون قرمز رنگ چطور باعث ضد زلزله شدن ساختمان مي شود؟
آجر لفتون بخاطر استحمام و مقاومت بالاي آن با توجه به سوراخ هايي كه دارد با استفاده از ميلگردهايي كه از بين آن ها عبور ميكنند باعث ضد زلزله شدن ديوارهاي ساختمان مي شود. آجر لفتون تهران بنابراين با اين آجر ديواري محكم ايجاد مي شود كه با زلزله هاي تا 8 ريشتر زلزله ميتوانند دوام بياورند و فرو نريزند.

قيمت آجر سه سوراخ
آجر قرمز سوراخدار در شرايط مختلف آب و هوايي و اقليم هاي مختلف چگونه است؟ آجر لفتون تهران آجر لفتون قرمز در شهرهاي بسيار سردسير و گرمسير تحمل بسيار بالايي دارند، اين آجرها در كوره ها با دماي بسيار بالا پخت مي شوند و شوك حرارتي بالايي را تحمل ميكنند.

قيمت آجر لفتون قرمز تهران
كارخانه آجر اميران گستر در استان تهران واقع شده است و همين امر باعث كاهش هزينه حمل و باربري خواهد شد. آجر لفتون تهران ضمن اينكه به تمام شهر ها و شهرستان هاي كشور نيز آجر لفتون قرمز ارسال خواهد شد.

كوره هاي با آجر ثابت و آتش رونده
در اين مدل از كوره ها آجر را به صورت رديفي در سرتاسر كوره مي چينند. آجر لفتون تهران آتش اين كوره به صورت حركت هاي رفت و برگشتي باعث پخت آجر ها خواهد شد.

كوره آجر پزي با آجر رونده و آتش ثابت
اين مدل از كوره هاي آجر پزي داراي تونل آتش بوده به گونه اي كه آتش حجيمي در وسط آن روشن مي باشد. در اين شيوه آجرها با استفاده از نوار نقاله از ابتداي اين تونل وارد و از انتهاي آن خارج مي شوند و آجر لفتون تهران عمليات پخت در طي اين مسير انجام مي شود. اين شيوه از پخت آجر تقريبا مكانيزه بوده و از حالت سنتي خود خارج شده است.

كوره هاي با آجر ثابت و آتش ثابت
در كوره هاي با آجر ثابت خشت ها را به صورت دايره وار ولي با فاصله بر روي يكديگر مانند برجي قرار مي دهند. اين فاصله ها براي عبور راحت و پخت بهتر آجرها در كوره مي باشد. آجر لفتون تهران سپس آتش كوره را روشن كرده و زمان مي دهند تا آجرها پخته شود.

خريد آجر لفتون
يكي از انواع آجرهاي مورد استفاده در ساختمان، آجرهاي لفتون است. آجرهاي لفتون داراي سوراخ‌هايي هستند و از خاك رس ساخته شده و در كوره پخته مي‌شوند. بهترين خاك رس براي پخت آجر در اصفهان يافت مي‌شود. آجر لفتون تهران انواع مختلفي از آجر لفتون وجود دارد، اما آجر ده سوراخ پركاربردترين نوع است.

سفال
لفتون قرمز (سفال) يكي از انواع آجرهايي است كه در صنعت ساختمان استفاده مي‌شود. يكي از مزاياي آجر لفتون قرمز (سفال) اين است كه مي‌توان از آن براي ايجاد ديوارهاي حائل و غير حائل استفاده كرد و آجر لفتون تهران پس از ايجاد ديوار و حصار مي‌توان از آن به عنوان نما استفاده كرد، بدين معني كه نيازي به ايجاد يك نماي جديد نيست.

لفتون قرمز
سوراخ‌هاي آجر لفتون براي كاهش وزن آجر و عايق‌بندي و همچنين ايجاد خلاء ساخته مي‌شوند. آجر لفتون در دو رنگ زرد و قرمز توليد مي‌شود و سايز بزرگ آن در ديوارهاي چيني حياط، حصارها و ويلاها، آجر لفتون تهران سوله‌ها و حياط استفاده مي‌شود و سايز كوچك آجر لفتون براي خط كشي ديوار اتاق‌ها، تراس‌ها، حمام، توالت و سقف استفاده مي‌شود.

مشخصات آجر لفتون
اين نوع آجر مقاومت بسيار بالايي براي ساخت ديوار هاي حايل و متحمل وزن بالاي بار مي باشند. طريقه چيدمان اين آجر ها به صورت پازلي بوده مي باشد تا مقاومت ديوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. آجر لفتون تهران اين مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب كوچك توليد مي شوند

ابعاد آجر لفتون كوچك
ابعاد آجر لفتون كوچك در دو اندازه 5 و 5.5 سانتي متر مي باشد و وزني حدود 750 و 800 گرم دارند كه در بسته هاي 14 تا 16تايي به بازار عرضه مي شوند. آجر لفتون تهران آجر لفتون قالب بزرگ نيز در اندازه هاي 5 و 5.5 و وزني حدود 900 و 1200 در بسته هاي 14 تا 16 تايي عرضه مي شوند.

علت قرار دادن سوراخ در سطح آجر لفتون چيست؟
به منظور كاستن از وزن آجر و به دليل اينكه هزينه حمل و نقل آجر به محل انجام پروژه بالا نرود و همچنين استفاده كمتر از مواد اوليه براي توليد، آن ها را به شكل سوراخ دار توليد مي كنند. آجر لفتون تهران يكي ديگر از دلايل وجود سوراخ در آجر لفتون را مي توان چسبندگي بيشتر ملات و آجر دانست به اين دليل كه زمان قرار دادن آجر بر روي سيمان، اندكي از ملات به داخل سوراخ ها نفوذ مي كند

آجر لفتون چيست
آجر لفتون يكي از پركاربردترين آجرها در صنعت ساختمان سازي است. آجر لفتون تهران شايد برايتان سوال پيش بيايد كه چرا به اين آجرها لفتون گفته مي‌شود؟ جالب است بدانيد كه لفتون يكي از روستاهاي اصفهان است كه براي اولين بار اين نوع آجر را توليد كردند. به همين دليل اين آجرهاي سوراخ دار را لفتون مي‌نامند.

آجر لفتون چيست
آجر لفتون چيست

قيمت آجر بهمني قرمز
معمولا آجرهاي لفتون در دو رنگ زرد و قرمز توليد مي‌شوند. بيشترين كاربرد سايزهاي بزرگ اين آجرها در ساخت حصار براي ويلاها، باغ‌ها، ديوار چيني نواحي باز وسيع و … است. آجر لفتون تهران از سايز كوچك آنها نيز براي ديوار چيني اتاق‌ها، بالكن‌ها، ساخت سقف‌هاي تير آهني و … استفاده مي‌شود.

انواع آجر لفتون
آجر لفتون تهران آجر لفتون داراي انواع مختلفي مي‌باشد كه در رنگ‌هاي مختلف و سايز‌هاي گوناگون توليد مي‌شوند. انواع آجر لفتون عبارتند از:

آجر لفتون دوقلو
آجر لفتون تهران نام ديگر اين نوع آجر ۱۰ سانتي است. آجر لفتون دوقلو بعد از ساخت صادر مي‌شود و بيشترين ميزان صادرات به عراق است. اين نوع آجر به سفارش مشتري توليد مي‌شود.

آجر لفتون نيمه
آجر لفتون تهران اين آجر يكي از انواع آجر لفتون است كه داراي ۵ سوراخ است. به همين دليل به اين آجر، لفتون نيمه مي‌گويند. همچنين نام ديگر آن آجر ۵ سوراخ يا آجر آب و خاك مي‌باشد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۴ سانتي
آجر لفتون تهران از آجرهاي لفتون براي نما و همچنين ساخت سازه استفاده مي‌شود. اين نوع آجر قديمي‌ترين نوع آجر لفتون است كه در شهر اصفهان توليد مي‌شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۷ سانتي
آجر لفتون تهران اين آجر در دسته آجرهاي قالب بزرگ است كه به آن لفتون عراقي نيز مي‌گويند. آجر لفتون ۷ سانتي ارزان‌تر از انواع ديگر آن است.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵.۵ سانتي
آجر لفتون تهران آجر لفتون ۵.۵ سانتي جزء آجرهاي قالب بزرگ مي‌باشد كه در اجراي نماي سوله، كارخانه و كارگاه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵ سانتي
همانطور كه مي‌دانيد آجر لفتون از خاك رس توليد مي‌شود و پس از توليد توسط خشك كن، خشك مي‌شود و به شكل آجري كه به دست مصرف‌كننده رسيده است، مي‌شود. آجر لفتون ۵ سانتي جزء آجرهاي قالب كوچك هستند. آجر لفتون تهران كاربرد اين آجر بيشتر در نما و در برخي از ساختمان‌ها براي سازه است.

ديوار چيني
اصلي‌ترين كاربرد آجر لفتون ديوار چيني، نماي سوله و اجراي سقف مي‌باشد. اين نوع آجر در ديوارهايي كه وزن يا فشار را تحمل مي‌كنند، استفاده مي‌شود. اين آجر براي نماي بيروني شومينه و قسمت‌هاي داخلي ساختمان بيشتر استفاده مي‌شود. آجر لفتون تهران امروزه از آجرهاي نسوز براي نما و ديوارهاي بيروني شومينه استفاده مي‌شود.

 


برچسب: آجر ۱۰سوراخ، amirangostar.com، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۱۲ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

قيمت سيمان سياه پاكتي

قيمت سيمان سياه پاكتي
قيمت سيمان سياه پاكتي سيمان در صنعت ساخت و ساز به عنوان يك ماده چسبنده مورد استفاده است. در بيشتر موارد سيمان را به تنهايي استفاده نمي‌كنند، تركيب سيمان با سنگدانه ملاتي براي تراشكاري و تركيب آن با شن‌‌و‌ماسه بتن را تشكيل مي‌دهد. در مخلوط بتني، 7 الي 15 درصد از حجم كلي را، سيمان به خود اختصاص مي‌دهد.
قيمت سيمان امروز
قيمت سيمان سياه پاكتي
لازم به ذكر است كه بتن بعد از آب، پركاربرد‌ترين ماده در دنيا مي‌باشد. امروزه به لطف فناوري رو به رشد جوامع بشري، صنعت ساخت سيمان نيز پيشرفت چشم‌گيري داشته. در همين راستا خريد سيمان نيز نسبت به گذشته بسيار راحت تر شده است. شم ميتوانيد تنها با چند كليك با مشاهده قيمت سيمان سياه ، مقايسه آن و انتخاب بهترين گزينه نسبت به خريد سيمان اقدام فرماييد.

قيمت سيمان سياه پاكتي
قيمت سيمان سياه پاكتي
سيمان چيست؟
سيمان پودري است كه در تركيت با آب به ماده‌اي خميري تبديل شده كه در مجاورت هوا خشك مي‌شود. اين ماده خميري قبل از خشك شدن بر روي سطوح جامد استفاده و براي چسباندن آن‌ها به هم كاربرد دارد. اغلب كاربرد سيمان در ساخت و ساز وبراي چسباندن سنگ، آجر و بلوك‌ها به هم استفاده مي‌شود.موادد اوليه سيمان بيشتر از خاك رس و آهك تشكيل شده است .
قيمت سيمان امروز
خريد و قيمت سيمان تيپ 1
سيمان معمولي كه از آن استفاده مي‌شود، سيمان پرتلند نوع 1 است، مگر اينكه ويژگي خاصي مد نظر باشد. در استاندارد ايران، سيمان تيپ 1 به سه دسته تقسيم مي‌شود كه عباتند از: 235-1، 425-1 و 525-1. اين تقسيم بندي بر مبناي مقاومت 28 روزه نمونه‌ها سيماني تيپ 1 است. لازم به ذكر است كه حد اقل مقاومت 28 روزه سيمان پرتلند تيپ 1 نوع 325-1، 325 كيلو گرم بر سانتي متر مكعب يا 32.5 (ام پي اي) است.

سيمان پاكتي تيپ 2
با اصلاحاتي كه در خط توليد سيمان تيپ ۲ صورت گرفته است، درصد (C3A) در سيمان تيپ دو به حداكثر 8% محدود شده است. اين امر با كم كردن ميزان خاك رس در مواد اوليه تهيه سيمان امكان پذير است قيمت سيمان سياه پاكتي . چرا كه (C3A) حاوي اكسيد آلومينيوم است. اين اكسيد در خاك رس وجود دارد. لذا كاهش خاك رس به طور مستقيم باعث كاهش ميزان اين اكسيد مي‌شود.

سيمان تيپ ۳
زمان گيرش اين نوع سيمان، مشابه سيمان پرتلند معمولي است. اما مقاومت اوليه آن به سرعت زياد مي‌شود؛ به گونه‌اي كه در سه روز ، به مقاومت هفت روزه تيپ 1 مي‌رسد قيمت سيمان سياه پاكتي . يادآوري مي‌‌كنيم كه سيمان زود سخت شونده با سيمان زودگير تفاوت دارد.مفهوم زودگير يعني زمان گيرش سريع كه با مفهوم كسب مقاومت سريع متفاوت است.
قيمت سيمان امروز
سيمان تيپ 4
در سيمان تيپ 4 ، با كم كردن ميزان ( C3S و C3E)، ميزان حرارت هيدراتاسيون را به مقدار قابل توجهي كاهش يافته. از اين نوع سيمان در بتن ريزي‌هاي با حجم بالا استفاده مي‌شود قيمت سيمان سياه پاكتي . البته ميزان توليد اين سيمان تيپ 4 در دنيا كم است و سعي مي‌شود از سيمان‌هاي جايگزين (همچون سيمان تيپ 5) استفاده شود.

قيمت سيمان امروز

سيمان تيپ 5
در سيمان تيپ 5، كه با هدف استفاده در نقاطي كه خطر حملات سولفاتي بسيار بالا است استفاده مي‌شود، درصد (C3A) به حداكثر 5% محدود شده است قيمت سيمان سياه پاكتي . از آنجا كه حرارت هيدارتاسيون اين نوع سيمان بسيار كمتر از حدارتاسيون سيمان پرتلند معمولي است، مي‌توان از آن در بتن ريزي با حجم بالا نيز استفاده كرد.

قيمت سيمان سياه فله
سيمان به ندرت به تنهاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بلكه بيشتر براي اتصال شن و ماسه (سنگدانه‎ هاي) كاربرد دارد. مخلوط سيمان با سنگ‌ريزي باعث ايجاد ملات براي سنگ‌تراشي و تركيب آن با شن و ماسه باعث توليد بتن مي‌شود، كه حدود 7 الي 15 درصد از حجم آن را تشكيل مي‌دهد. بعد از آب، بتن پركاربردترين ماده در سياره زمين است قيمت سيمان سياه پاكتي . امروزه به لطف فناوري، تهيه و توليد سيمان در مالزي توسعه گسترده‌اي يافته است.

انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان
صنعت ساختمان انواع سيمان وجود دارد كه تفاوت بين هر سيمان براساس خصوصيات، كاربردها و مواد تركيبي آن در طي فرآيند توليد، است. سيمان يك ماده پوششي است كه بين سنگدانه‌ها و مواد تقويت‌كننده پيوند ايجاد مي‌كند. قيمت سيمان سياه پاكتي انواع سيمان براي كارهاي مختلف ساختماني عبارتند از:

سيمان پورتلند پوزولانا (PPC)
اين نوع سيمان از تبديل پوزولان به كلينكر در آسيا‌‌ب‌هاي سيمان به دست مي‌آيد، كه مقاومت بالايي در برابر حملات شيميايي دارد. اين نوع سيمان براي سازه‌هاي دريايي، فاضلاب، پل‌ها، اسكله‌ها، بتن‌ريزي حجيم، كانال‌هاي آب و … قيمت سيمان سياه پاكتي كاربرد دارد.

سيمان پرتلند معمولي (OPC)
سيمان پرتلند معمولي كه به آن OPC نيز مي‌گويند نوع پركاربرد سيمان است كه در سراسر دنيا توليد و مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين نوع سيمان به طور گسترده‌اي براي همه اهداف از جمله بتن‌سازي و ساخت و ساز ساختمان‌ها، ملات براي پيوستن سنگدانه‌ها، قيمت سيمان سياه پاكتي در گچ براي ايجاد جلوه عالي روي ديوارها، توليد دوغاب، بتونه ديواري، بلوك‌هاي بتوني و … استفاده مي‌شود.

سيمان سريع سخت شونده Extra Rapid Hardening Cement
همان‌طور كه از نام اين سيمان پيدا است، قابليت بارز آن سريع سخت شدن است قيمت سيمان سياه پاكتي . اين سيمان با افزودن كلريد كلسيم باعث سرعت بخشيدن به پروسه سخت‌شوندگي مي‌شود. سيمان سريع سخت‌شونده، به طورگسترده در بتن‌ريزي‌هاي هواي سرد، نسبت به ديگر سيمان‌ها 25 درصد سريع‌تر تنظيم و سفت مي‌شود.

سيمان ضد سولفاتSulfates Resisting Cement
سيمان ضدسولفات براي بتن‌هاي كه در معرض سولفات شديد قرار مي‌گيرند مانند خاك يا آب‌هاي زيرزميني، استفاده مي‌شود. در سيمان‌هاي ضد سولفات سعي مي‌شود ميزان C3A و C3S را كاهش و به ازاي آن ميزان S2C بيشتري مصرف كنند قيمت سيمان سياه پاكتي . اين نوع سيمان همچنين براي سطح بتون‌هاي اسكله‌هاي پل كه در معرض خشكي و رطوبت هستند نيز استفاده مي‌شود.

سيمان كم حرارت Low Heat Cement
توليدكنندگان سيمان با نگه داشتن زير 6 درصد از تري‌كلسيم آلومينات و با افزايش نسبت C2S، سيمان كم حرارت را تهيه مي‌كنند. سيمان كم حرارت در ساخت بتن‌ هاي انبوه مانند سدها استفاده مي‌شود قيمت سيمان سياه پاكتي . اين نوع سيمان واكنش‌پذيري كمتر و زمان تنظيم اوليه آن بيشتر است.

قيمت سيمان امروز

سيمان تنظيم (كارگذاشتن) سريع Quick Setting Cement
توليدكنندگان سيمان نوعي سيمان را تهيه كرده‌اند كه سريع‌تر از سيمان معمولي كار مي‌شود، اما مقاومت آن يكسان است. در اين فرمول نسبت گچ كاهش مي‌يابد قيمت سيمان سياه پاكتي . سيمان با تنظيم سريع براي ساخت و سازهايي كه نياز به كارگذاشتن سريع دارند مانند سازه‌هاي زير آب يا در هواي سرد و باراني استفاده مي‌شود.

سيمان سفيد White Cement
سيمان سفيد يكي ديگر از سيمان‌هاي پركاربرد و مهم بوده كه شبيه به سيمان پرتلند، اما گران‌تر است. اين نوع سيمان از سنگ آهك خالص و خاك كائولين سفيد، كه فاقد اكسيدهاي رنگي است، تهيه مي‌شود قيمت سيمان سياه پاكتي . نرمي سيمان سفيد بسيار بالا بوده و بتن نهايي از اين سيمان مقاومت بيشتري نسبت به بتن‌هاي معمولي دارد. كاربرد سيمان سفيد در نماسازي، كاشي كاري، كارهاي هنري و … است.

سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن) Blast Furnace Slag Cement
اين نوع سيمان بسيار شبيه به سيمان پرتلند معمولي است با اين تفاوت كه با آسياب كردن حدود 60 درصد كلينكر سرباره تهيه مي‌شود قيمت سيمان سياه پاكتي . به طور معمول اين نوع سيمان براي ساخت و سازهاي كه ملاحظات اقتصادي در آن مهم است به كار مي‌رود.

سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا High Alumina Cement
اين سيمان كه به سيمان نسوز نيز معروف است از تركيب اصلي 4 اسيد اكسيد كلسيم، آلومينيوم، سيليسيم و آهك در طي فرآيند سيمان‌سازي تهيه و به دليل وجود اكسيد آلومينا در برابر حرارت بالا مقاوم است. براي رسيدن به اين تركيب بايد مقدار كل آلومينا حداقل 32 درصد و وزن آن بين 85/0 تا 30/1 به نسبت آهك باشد قيمت سيمان سياه پاكتي . در مخلوط سيمان پرآلومين حدود۴۰% سنگ آهك، ۴۰% بوكسيت و ۲۰% مواد داراي آهن و سيليس وجود دارد.

قيمت هر كيسه سيمان در بازار
محمد جعفر منتظري رئيس اتحاديه فروشندگان مصالح ساختماني قيمت سيمان سياه پاكتي با اشاره به اين موضوع كه زماني كه براي كالايي قيمت مصوب از سمت دولت تعيين ميگردد، به طور طبيعي قيمت آن تغييري نميكند بيان داشت كه قيمت سيمان دولتي در مقايسه با سال گذشته تغييري نكرده است اما اكنون نوسانات قيمت سيمان بازار آزاد بين 10 تا 30 درصد است .

قيمت هر كيسه سيمان در بازار
قيمت هر كيسه سيمان در بازار
نسبت آب به سيمان
افزايش حفره‌ها با افزايش وزن آب رابطه مستقيمي دارد قيمت سيمان سياه پاكتي . زماني كه آب به مقدار مناسب به مخلوط اضافه نشود، مقاومت بتن پايين آمده و در نهايت بتن نهايي حدود 1 درصد حفره هوا خواهد داشت.

PPC
مفهوم نسبت آب به سيمان براي اولين بار توسط Duff A. Abrams در سال 1918 منتشر شد كه به صورت C/W، يعني نسبت تركيب سيمان و آب نشان داده مي‌شود قيمت سيمان سياه پاكتي . مفهوم نسبت آب به سيمان C/W يك مفهوم اساسي جهاني بوده كه به عنوان قديمي‌ترين قانون در فن‌آوري بتن در نظر گرفته مي‌شود. بتن در نتيجه واكنش شيميايي بين سيمان و آب (معروف به هيدراسيون) سخت مي‌شود.

OPC
به ازاي هر پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد استفاده) سيمان براي تكميل كامل واكنش‌هاي هيدراسيون حدود 35/0 پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد استفاده)، آب لازم است قيمت سيمان سياه پاكتي . با اين حال ممكن است مخلوطي با نسبت 0.35 كاملا تركيب نشود و احتمال دارد به اندازه كافي جريان نداشته باشد، بنابراين از نظر فني مي‌توان آب بيشتري براي واكنش‌پذيري سيمان استفاده كرد كه به طور معمول نسبت آب به سيمان بين 0.45 تا 0.60 خواهد بود.

Extra Rapid Hardening Cement
به خاطر داشته باشيد آب زياد منجر به جداسازي ماسه و اجزاي سنگدانه در خمير سيمان مي‌شود. همچنين آبي كه در واكنش هيدراسيون كاهش نيابد، ممكن است باعث ترك و ايجاد منافذ در بتن نهايي شود قيمت سيمان سياه پاكتي . مخلوط با آب زياد جمع‌شدگي زيادي را تجربه مي‌كند كه منجر به ترك‌هاي داخلي و شكستگي به ويژه در گوشه‌ها خواهد شد و در نتيجه باعث كاهش مقاومت نهايي مي‌شود.

انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان كدامند؟
سيمان پرتلند معمولي
سيمان پورتلند پوزولانا
سيمان زودگير
سيمان سريع سخت شونده
سيمان كم حرارت
سيمان ضد سولفات
سيمان تنظيم (كارگذاشتن) سريع
سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن)
سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا
سيمان سفيد
Sulfates Resisting Cement
طبق استاندارد ملي به شماره ۳۸۹ ISIRI توليد مي گردد. سيمان پرتلند نوع ۲ براي ساخت بتن هايي كه حرارت هيدراسيون متوسط در آنها ضروري بوده و حمله سولفاتها به آنها در حد متوسط باشد ، مورد استفاده قرار مي گيرد .با توجه به اينكه پس از تركيب سيمان و آب فعل و انفعالات شيميايي سيمان آغاز مي گردد, قيمت سيمان سياه پاكتي در صورت نگهداري در نزديكي رطوبت و بارندگي زياد سيمان فاسد شده و كارآيي نخواهد داشت.

Low Heat Cement
شرايط و استاندارد نگهداري سيمان لازم است. به نحوي باشد. كه از جذب رطوبت و پوسيدگي پاكت واز دست دادن خاصيت چسبندگي سيمان جلوگيري شود, قيمت سيمان سياه پاكتي چون سيماني كه خاصيت چسبندگي و واكنش با آب نداشته باشد به درد ساخت و ساز نمي خورد.

Quick Setting Cement
سيمان شاهرود تيپ 2 يكي از با كيفيت ترين و پر استفاده ترين انواع سيمان ( Cement ) توليدي در ايران و خاورميانه است قيمت سيمان سياه پاكتي . از سيمان شاهرود در توليد و ساخت انواع بتن در شرايطي متوسط حمله سولفات كاربرد دارد. همچنين از سيمان در مصارف بنايي و كارهاي ساختماني نيز به مصرف ميرسد.

Blast Furnace Slag Cement
معمولاً سيمان تيپ 2 كه به سيمان خاكستري در بازار معروف است معمولاً در كيسه 50 كيلويي و از جنس پلي پروپيلن است قيمت سيمان سياه پاكتي . سيمان شاهرود نيز در كيسه 50 كيلويي پليمري به فروش ميرسد يكي از دلايل تأثيرگذار در قيمت سيمان شاهرود تيپ 2 نيز به دليل افزايش قيمت كيسه پلي پروپيلن يا PP است.

White Cement
كيسه سيمان از جنس خاصي بافته ميشود كه در شرايط انبارداري سيمان فاسد نشود و رطوبت موجود در هوا به آن آسيبي نرساند قيمت سيمان سياه پاكتي . واضح است كه سيمان در ايران از پر مصرف ترين مصالح ساختماني است و تقريباً تمامي پروژه هاي عمراني اعم از پروژه هاي ساختماني و نيروگاهي نيازمند سيمان هستند.

High Alumina Cement
از ساخت و توليد بتن آماده تا خرده كاري بنايي نيازمند اين مصالح حياتي است قيمت سيمان سياه پاكتي . به دليل وجود سنگ آهك و سيليس مرغوب در ايران در حال حاضر كشور ايران يكي از قطب هاي توليد سيمان در جهان به حساب مي آيد و سيمان شاهرود تيپ 2 نيز يكي از كالاهاي استراتژيك در سبد صادراتي كشور ماست.

قيمت سيمان سياه شاهرود
البته با توجه به اينكه سيمان توليدي در كارخانه سيمان شاهرود شرايط استاندارد و ضوابط استاندارد آيين نامه اروپا و ASTM را برآورده كرده است
قيمت سيمان امروز در كيفت آن هيچگونه شكي نيست قيمت سيمان سياه پاكتي . يكي از نكاتي كه حين خريد سيمان شاهرود تيپ 2 بايد به آن توجه كرد آكبند بودن كيسه سيمان است.

قيمت سيمان سياه اصفهان
متأسفانه برخي از افراد سودجو سيمان بي كيفيت را در كيسه هايي به طرح و شمايل مشابه و با نام سيمان هاي مطرح بازار به فروش ميرسانند كه در بازار مصالح به آن كيسه سيمان دست پر ميگويند قيمت سيمان سياه پاكتي . توجه به آكبند بودن كيسه سيمان در هنگام خريد و پايين بودن غير منطقي قيمت سيمان شاهرود تيپ 2 از نكاتي است كه حتماً بايد مد نظر داشت.

سيمان شاهرود تيپ 2
سيمان شاهرود تيپ 2 معمولاً كندتر از سيمان تيپ 1 ميگيرد و در گيرش حرارت كمتري توليد ميكند. قيمت سيمان سياه پاكتي با توجه به اينكه قيمت سيمان اقتصادي است ميتوان در قيمت سيمان امروز ساختمانهاي حجيم استفاده نمود تا هنگام گرفتن بتن حرارت كمتري ايجاد شود و حجم بتن ريزي محدود نشود.

قيمت سيمان سياه
سيمان شاهرود تيپ 2 در محيطهاي آب و خاك كه غلظت يون سولفات در حد متوسط است و براي بتن ريزي در هواي نسبتاً گرم كه خطر افزايش دماي بتن
قيمت سيمان سياه پاكتي به بيش از 32 درجه سانتيگراد و بتن حجيم به بيش از 15 درجه سانتيگراد وجود دارد، به كار ميرود.

قيمت سيمان سياه
قيمت سيمان سياه
قيمت روز سيمان تيپ 2 كرمان
مقاومت اوليه و نهايي ملات استاندارد آن نسبت به سيمان نوع 1 كمتر مي باشد. سيمان شاهرود تيپ 2 به عنوان سيمان اصلاح شده در برابر حمله متوسط سولفات ها از سيمان معمولي مقاوم تر است و در مواردي كه آب هاي زير زميني يا خاك حاوي مقدار كمي سولفات باشند قيمت سيمان سياه پاكتي مصرف مي گردد كه با توجه به آزمايشات در آب كمتر از 1200 ppm و در خاك كمتر از 0.5 درصد است.

قيمت سيمان پاكتي 50 كيلويي امروز كرمان
به علت گرمازايي كمتر در بتن ريزي هاي نسبتاً حجيم نيز مصرف مي شود قيمت سيمان سياه پاكتي . قيمت سيمان سياه پاكتي كاربرد اين نوع سيمان در هواي گرم كه خطر افزايش دماي بتن معمولي به بيش از C320 و بتن ريزي هاي حجيم كه بيش از 150 سانتيگراد مي رسد توصيه مي گردد.

قيمت سيمان بجنورد
يكي از مهمترين نكاتي كه پيش از خريد سيمان بايد به آن توجه كرد شرايط انبارداري سيمان است. مطابق با استاندارد شماره 2761 سازمان ملي استاندارد ايران شرايط انبار سيمان بايد به گونه اي باشد كه از فاسد شدگي و جذب رطوبت پيش از مصرف جلوگيري به عمل آيد.با توجه به اينكه فرآيند هيدراتاسيون سيمان پس از جذب رطوبت آغاز ميشود در صورت عدم استفاده به موقع سيمان در انبار فاسد ميشود و مطابق با مبحث نهم مقررات ملي ساختمان ايران از استفاده از سيمان فاسد در ساخت قطعات سازه بتني غير مجاز است.

سيمان پوزولان
سيمان پورولان داراب معروف به سيمان هاي مخلوط است. اين محصول با افزايش ۱ تا ۱۵ درصد پوزولان به كلينكر در آسياب هاي سيمان بدست مي آيد قيمت سيمان سياه پاكتي . سيمان پرتلند پوزولاني را مي‌توان در تمامي موارد بجاي انواع سيمان پرتلند معمولي استفاده نمود.

قيمت سيمان پاكتي اردبيل امروز
اين سيمان عملكرد بيشتر و گرمازايي كمتري در زمان بتن ريزي هاي حجيم دارد قيمت سيمان سياه پاكتي . همچنين در مقابل تهاجم سولفات ها و كلريد را مقاوم است. سيمان پوزولاني آب انداختگي بتن را كاهش داده و ترك هاي سطحي و عمقي بتن را نيز كاهش مي دهد. در نتيجه ميزان تخلخل نيز كاهش مي يابد.

سيمان پرتلند اصلاح شده
تركيبات شيميايي ديگر نظير آلومينات‏ ها نيز در اين عمل موثرند .سيمان پرتلند تيپ ۵ به عنوان سيمان پرتلند اصلاح شده ديوار گچي مصرف ويژه آن در قيمت سيمان سياه پاكتي ساخت بتن‏ هايي است كه حرارت هيدراتاسيون متوسط براي آنها ضرورت داشته و حمله سولفات‏ ها به آنها بيش از متوسط باشد.

فاز C3A<5
فاز C3A<5 اين نوع سيمان , از سيمان نوع 2 نيز كمتراست , بنابراين درساخت بتن و ملات هايي به كار مي رود كه به شدت در معرض تاثير سولفات ها قرار مي گيرند. قيمت سيمان سياه پاكتي كاربرد اين سيمان در لوله هاي انتقال آب و فاضلاب , ديوار گچي كانال هاي زه كشي ,مخازن آب ,سازه هاي در مجاورت محيط هاي گچي و سولفاتي و ديواره هاي حائل بين محيط هاي خاكي – گچي ميباشد.

 


برچسب: amirangostar.com، قيمت سيمان امروز، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۰۹ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

ديوار گچي پيش ساخته

ابعاد ديوار گچي پيش ساخته
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته امروزه ديواره هاي پيش ساخته گچي محصولات شناخته شده اي در صنعت ساختمان سازي هستند كه محبوبيت آنها به خاطر سهولت كار و قيمت تمام شده مناسب تر روز به روز بيشتر مي شود. اين ديواره ها با تركيب اصلي گچ توليد مي شوند كه خواص ويژه ي خود را دارد.

ابعاد ديوار گچي پيش ساخته
پانل گچي مانند تمام مصالح به كار رفته در بنا معايب و مزايايي دارد كه كاركرد آن در مواقع مختلف را مشخص مي كند. از جمله مزاياي پنل گچي قيمت ارزان و فراواني دسترسي آن نسبت به ساير مصالح است. همچنين رنگ سفيد و جذاب آن در موارد مختلفي توقع معماران را برطرف كرده است. سبك بودن و عدم تحميل بار سنگين به ساختمان از مزاياي مصالح پركاربرد است .
ديوار گچي
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته
مزاياي ديوارهاي گچي
اضافه شدن فضاي مفيد
هزينه اجراي پايين ديوار گچي
كاهش ضايعات ساختماني و كاهش مصرف رنگ
كاهش زمان ساخت
عدم نياز به گچ وخاك
عايق حرارتي و عايق صوتي
استحكام بالا
كاربرد ديوار گچي پيش ساخته
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته ديوار گچي پيش ساخته در ساخت بنا جايگاه ويژه اي پيدا كرده و باعث سهولت كار فعالان در اين عرصه مي باشند. از جمله كاربرد هاي اين صفحه ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
ديوار گچي
ساخت ديوارهاي غير باربر
پوشش مستقل ديوار
محافظت ستون ها
چاه آسانسور
تاسيسات در برابر آتش ديوار گچي
دكوراسيون و روكش نهايي ديوارهاي داخلي
ايجاد ديواره سبك گچي با خواص ضد آتش و عايق
ديوار گچي سبك
ديوار گچي توليد شده در كارخانه با استفاده از دستگاههاي تمام اتوماتيك با مقاومت بالا و با سايز ۵۰*۶/۶۶*۸ سانتي متر در دو نوع سنگين با وزن تقريبي ۲۲ كيلوگرم و سبك با وزن تقريبي ۱۶ كيلوگرم ، ابعاد ديوار گچي پيش ساخته يكي از مدعيان رقابت در بازار محصولات گچي پيش ساخته به شمار مي رود .
ديوار گچي
دستگاههاي تمام اتوماتيك
ديوار گچي محصول پيش ساخته اي است كه با استفاده از دستگاههاي تمام اتوماتيك با مقاومت بالا و نصب موزاييكي آن در كنار هم مي تواند ديوار هاي غير حمال را براي جدا كردن فضاهاي داخلي ساختمان بسازد . ابعاد ديوار گچي پيش ساخته هر سه قطعه آن يك متر مربع (ابعاد ۵۰۰*۶۶۶*۸۰ ميلي متر) مي باشد.كناره هاي ديوار گچي به صورت كام و زبانه بوده كه باعث مي شود در هنگام كاربرد چفت و بست لازم را بوجود آورد.
ديوار گچي
ديوار گچي طرح دار
تا سطوح ۲۰ متر مربع را مي توان به صورت يكپارچه ايجاد كرد.براي سطوح بيشتر بايد از قاب فلزي و غيره استفاده نمود(بيش از شش متر طول و سه و نيم متر ارتفاع). سطح قطعات آن بسيار صاف است بنابر اين در صورت دقت در نصب نيازي به سفيد كاري بعدي نيست و با نقاشي و بتونه كاري ( با استفاده از بتونه صنعتي ) تكميل مي گردد . عايق حرارت و صوت ميباشد و براي سلامتي نيز مضر نمي باشد و از نظر اقتصادي و هزينه با صرفه تر از ديوار چيني (تيغه چيني) معمولي مي باشد.
ديوار گچي
وزن هر عدد ديوار گچي ساده
وزن هر عدد ديوار گچي ساده ۲۰ تا ۲۲ كيلوگرم و نوع سبك آن ۱۵ تا ۱۶ كيلوگرم است . در برابر شعله مستقيم به مدت ۳۰ دقيقه دوام دارد. مقاومت خمشي آن ۴۵ كيلوگرم بر سانتي متر مربع و مقاومت فشاري آن ۶۰ كيلوگرم بر سانتي متر مربع مي باشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته كاشي نيز به راحتي به آن مي چسبد و يا با دوغاب مي توان كاشي كاري نمود.
ديوار گچي
مشخصات فني پانل هاي گچي
ابعاد ۱۰/۵۰/۶۶- سانتيمتر
وزن هر پانل گچي – ۱۹ – كيلوگرم (قابليت توليد از ۱۴ تا ۲۴ كيلوگرم)
وزن هر متر مربع -۵۷ – كيلوگرم (قابليت توليد از ۱۴ تا ۲۴ كيلوگرم بر مربع)
مقاومت فشاري ۶۶ – كيلوگرم بر حسب سانتيمتر مربع ديوار گچي
مقاومت خمشي ۱۱ – كيلوگرم بر حسب سانتيمتر مربع
ضريب حرارتي – ۹۴/۱ Kcal/Hr.c
ضريب حرارتي – ۰/۳۱ – Kcal/Hr.c
ضريب صوتي – ۳۸ – Db (دي سي بل ۵۰۰HZ)
گچ معمولي
ذرات گچ به كار برده شده در ديوارگچي از ذرات گچ معمولي ريزتر هستند. طول و عرض استاندارد ديوارهاي گچي 666 ميلي متر در 500 ميلي متر مي‌باشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته ضخامت اين بلوك‌ها با توجه به نوع كاربرد و محل مورد استفاده مي‌تواند 60، 70، 80 و 100 ميلي متر باشد.
ديوار گچي
بلوك‌هاي گچي
بلوك‌هاي گچي مستطيل شكل هستند. سطوح آن‌ها صاف و موازي با يكديگر است كه با استفاده از برآمدگي و فرورفتگي‌هاي تعبيه شده در آن‌ها به راحتي در زمان نصب در يكديگر قرار مي‌گيرند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته براي اتصال آن‌ها از چسب‌هايي استفاده مي‌شود كه مخلوطي از گچ و چسب هستند و از لحاظ ظاهري بعد از مصرف هم رنگ با ديوار گچي يكپارچه مي‌شود.
ديوار گچي
قيمت ديوار گچي صداگير
از اين ديوارها براي جداسازي فضاي بين دو محل در صورتي كه فشاري بر ديوار اعمال نشود و ديوار غير باربر باشد، استفاده مي‌شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته در ساختمان‌ها معمولا از ديوارهاي گچي پيش ساخته براي جداسازي و فاصله گذاري بين دو قسمت از اين ديوارها استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين براي محافظت از ستون‌ها چاه تاسيسات و آسانسور از اين ديوارها استفاده مي‌شود.
ديوار گچي
سطح ديوار گچي
براي نصب اين ديوارها ابتدا محل مورد نظر اندازه گيري و خط كشي مي‌شود. براي چسباندن ديوار به سطح مورد نظر، ملات ريخته مي‌شود و پس از سفت شدن ملات، ديوار جايگذاري مي‌شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پس از جايگذاري ديوار در محل، با استفاده از چكش پلاستيكي ضربه هايي بر سطح ديوار گچي وارد مي‌كنند تا ديوار كاملا به سطح و به يكديگر محكم شوند.
ديوار گچي
قيمت ديوار گچي پيش ساخته در تهران
ديوارهاي گچي داراي برآمدگي و فرورفتگي‌هايي هستند كه به آن فاق و زبانه مي‌گويند. اين فاق و زبانه در زمان نصب در يكديگر قرار مي‌گيرند كه سبب استحكام ديوار مي‌شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پس از خشك شدن كامل و استحكام ديوار مي‌توان اشكالات سطحي ديوار را رفع كرد و يا ديوارپوش و كاغذ ديواري بر روي سطح آن چسباند.
ديوار گچي
قيمت ديوار گچي پيش ساخته
ويژگي ديوارهاي گچي پيش ساخته سبب شده تا امروزه براي ساخت و ساز بسيار مورد توجه قرار بگيرد. ديوارهاي گچي برحسب كاربردشان در ضخامت‌هاي 60، 70، 80 و 100 ميلي متر توليد مي‌شوند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته وزن ديوارهاي گچي با توجه به نوع و كاربردشان متفاوت است. علاوه بر اين افزونه‌ها، جنس مواد به كار رفته در توليد آن‌ها بر قيمت نهايي تاثير گذار است.
ديوار گچي
ديوار پيش ساخته گچي
از ديوار پيش ساخته گچي براي ساخت تيغه‌هاي غير باربر و جداسازي فضاي داخلي اماكن مسكوني و تجاري استفاده مي‌شود. براي محافظت از ستون‌ها، چاه آسانسور و چاه تاسيسات استفاده مي‌شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته در مكان‌هايي امكان استفاده از اين ديوارها وجود دارد كه دما بيشتر از 50 درجه سانتي گراد نباشد. در غير اين صورت ديوارها در اين دما تغيير حالت مي‌دهند.
ديوار گچي
مزايا و خصوصيات ديوار گچي
ديوارهاي پيش ساخته گچي در برابر آتش سوزي مقاومت خوبي دارند.
نصب آن‌ها در زمان كم انجام مي‌شود.
براي ايجاد سطوح صاف بسيار مناسب هستند و وزن كمي دارند كه باعث حمل و جا به جايي و نصب راحت آن‌ها مي‌شود.
قيمت گچ نسبت به مصالح ساختماني مشابه خود، كمتر است و مي‌توان با استفاده از آن در هزينه مصالح ساختماني صرفه جويي كنيم.
به كار بردن فاق و زبانه در آن‌ها سبب شده است كه به راحتي نصب شوند. ديوار گچي
ضخامت كم ديوارهاي پيش ساخته گچي باعث شده تا فضاي از دست رفته در ساختمان به حداقل برسد و فضاي بيشتري ايجاد شود.
نسبت به مصالح ساختماني سنتي عايق مناسب‌تري براي انتقال صوت و حرارت بين دو طرف ديوار هستند.
مزايا و خصوصيات ديوار گچي
مزايا و خصوصيات ديوار گچي
ديوار پيش ساخته
ديوار پيش ساخته ساده تري نصب به گچ برگ ميباشد كه ديگر بر روي آن صفحه كاغذي يا مقوايي وجود ندارد و گچ در كارخانه پس از تركيب با آب درون قالب هايي ريخته شده و پس از مدتي از قالب خارج آماده ارسال مي شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته از ويژگي هاي ديوار گچي پيش ساخته، بلوك گچي سرعت اجراي آن در ساختمان است كه نسبت به گچ كاري به صورت سنتي بالاتر ميباشد
ديوار گچي
بلوك گچي
بلوك گچي در كارخانه گچ از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود. اندازه ترجيحي اين بلوك هاي گچيپيش ساختهبر اساس استاندارد 12859 EN به طول 666 و عرض 500 ميليمتر مي باشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته بلوك گچي پيش ساخته داراي سطح موازي كاملا” صاف و موازي همديگر هستند
ديوار گچي
بلوگ گچي در كارخانه
بلوگ گچي در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه­هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است ، توليد ميشود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته اندازه ترجيحي ديوار پيش ساخته گچ بر اساس استاندارد EN12859 بطول 666 و عرض 500 ميليمتر ميباشد. ديوار پيش ساخته گچ (بلوك گچي – ديوارك) داراي سطح كاملا” صاف و موازي يكديگر هستند كه داراي فاق و زبانه بوده و به راحتي اين بلوكها در حين كارگذاري درهم قرار ميگيرند.
ديوار گچي
ضخامت انواع بلوك گچي
ضخامت انواع بلوك گچي 60 ، 70 ، 80 ، 100 ميليمتر ميباشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته براي اينكه نوع توليد و كاربرد بلوكها گچي را از هم بدانيد آنها را با رنگهاي مختلف توليد مينمايند. بلوكهاي گچي(ديوار پيش ساخته گچ) را براي ديوارهاي توپر و بر خلاف صفحات گچي استفلده ميكنندو بيشتر براي جداسازي داخل ساختمانها و ديوارهاي غير بارير ميباشد.
ديوار گچي
گچ پيش ساخته چيست؟
ديوار گچي پيش ساخته يكي از محصولات توليدي كارخانه گچ سمنان اسپندار مي باشد كه در مدل هاي مختلف و ابعاد استاندارد توليد مي گردد. ديوارهاي گچي يا همان بلوك گچي كاذب، ابعاد ديوار گچي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد ميشود.
ديوار گچي
دوغآب گچ
دوغآب گچ تهيه شده در قالب منفي لاستيكي ريخته و شكل مورد نظر را به خود ميگيرد. قالبهاي سقفي اغلب به عنوان دكور و صداگيري در پوشش سقف بكار گرفته ميشود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته ابعاد قطعات سقف پوش گچي ۶۲۵*۶۲۵ ميليمتر و وزن آنها بين ۱۰ تا ۲۰ كيلوگرم در هر متر مربع مي باشد.
ديوار گچي
ديوار گچي پيش ساخته
ديوار گچي پيش ساخته يكي از ملزومات ساخت و ساز خشك در صنعت نوين ساختمان مي باشد. بلوك گچي يا ديوار گچي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود. دربلوك گچي ممكن است از الياف، پركننده ها، سنگدانه ها يا ساير افزودني هاي غيرزيان آور استفاده شود. بلوكهاي گچي به شكل مكعب مستطيل و داراي سطح كاملا صاف و موازي همديگر هستند كه داراي فاق و زبانه بوده و به راحتي اين بلوك ها در حين كارگذاري در هم قرار ميگيرند،
ديوار گچي
انواع پانل گچي ديوار
پانل گچي يا ديوار هاي گچي پيش ساخته از مخلوط گچ و آب توليد مي شود كه دانه هاي گچ آن ريز تر از گچ هاي ساختماني است. اين پانل ها به شكل مكعب مستطيل و داراي سطح صاف هستند كه به راحتي در كنار يكديگر قرار مي گيرند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته براي نصب پانل هاي گچي از گچ سفيد استفاده مي شود.
ديوار گچي
گچ گيپتون
در برخي موارد براي افزايش چسبندگي از گچ گيپتون استفاده مي كنيم و يا داخل گچ معمولي مقداري سيريش يا چسب چوب اضافه مي كينم كه البته اين كار ضرورتي ندارد. پانل هاي گچي معمولي به طور كلي در ساخت و ساز خشك مثل پارتيشن ها يا ديوارهاي جداكننده ، ابعاد ديوار گچي پيش ساخته ديوارهاي پوششي و سقف هاي كاذب استفاده مي شود .
ديوار گچي
پانل گچي چيست؟
پانل گچي يا ديوارهاي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختمان ريزتر است ، توليد مي شود در پانل گچي ممكن است از الياف و افزودني ها استفاده كرد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پانل هاي گچي به شكل مكعب مستطيل و داراي سطح صاف است كه داراي فاق و زبانه بوده كه باعث مي شود اين بلوك ها در حين كارگذاري در هم قرار مي گيرند.
ديوار گچي
پانل گچي ديوار
پانل گچي ديوار در واقع ديوارهاي پيش ساخته سبكي هستند كه در كارخانه پس از تركيب پودر گچ با آب درون قالب هايي ريخته شده و بعد ازآنكه به طور كامل گيرايي آن انجام شد از قالب خارج شده و آماده ارسال مي شود. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پانل گچي در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريز تر است ، توليد مي شود.
ديوار گچي
پنل گچي
نصب پنل گچي بسيار آسان است. زيرا اين محصولات به صورت يكپارچه در ابعاد بزرگ توليد مي شوند و به سرعت سقف و ديورا هاي با مساحت زياد را پوشش مي دهند. اين محصولات براي نصب به چند ابزار ساده نياز دارند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته براي برش آن به تيغ كاتر و براي نصب آن به ميخ، مته و يا حتي چسب نياز است. زيرا پنل گچي وزن كمي دارند.
ديوار گچي
ديوار گچي ساده (معمولي)
پانل هاي گچي معمولي يا RG به طور كلي در ساخت و ساز خشك ابعاد ديوار گچي پيش ساخته (مثل پارتيشن ها يا ديوارهاي جداكننده ، ديوارهاي پوششي (لاينينگ) و سقف هاي كاذب ) در محيط هاي خشك و بدون خطر آتش سوزي مورد استفاده قرار مي گيرند .
ديوار گچي
ديوار گچي مقاوم در برابر آتش
صفحاتي هستند كه در گچ تشكيل دهنده آن الياف شيشه موجود است و در برابر حريق مقاومت از خود نشان مي دهند . پنل گچي FR در مناطق و فضاهايي كه نياز به محافظت در برابر آتش در آنها وجود دارد مانند ابعاد ديوار گچي پيش ساخته ( پوشش تير ها و ستون هاي فولادي ، داكت هاي تاسيساتي و كليه فضاهاي حساس به آتش و تبعات آن … ) استفاده مي شوند . اين پانل ها داراي روكش صورتي هستند.
ديوار گچي
ديوار گچي مقاوم برابر رطوبت
صفحاتي هستند كه گچ تشكيل دهنده آن ها با مواد مقاوم در برابر رطوبت تركيب شده و براي محيط هاي مرطوب مناسب مي باشند . پنل گچي MR براي آشپزخانه ها و سرويس هاي بهداشتي و ساير محيط هاي نمناك مورد استفاده قرار مي گيرند . ابعاد ديوار گچي پيش ساخته اين صفحات داراي كاغذ سبز رنگ مي باشند . اين پانل ها ضد آب نيستند ( در برابر رطوبت مقاومند )
ديوار گچي
ديوار گچي مقاوم در برابر رطوبت و آتش
صفحاتي هستند كه در گچ تشكيل دهنده آن الياف شيشه و همچنين مواد مقاوم در برابر رطوبت قرار دارد . ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پنل گچي FR (مقاوم در برابر حريق و رطوبت) در مكانهايي كه توام با رطوبت ممكن است مقاومت در برابر حريق مورد نياز باشد و حساسيت توام رطوبت و حريق احساس شود استفاده مي شوند، اين پانل ها داراي روكش سبز است.
ديوار گچي
پنل سه بعدي گچي
يكي از گزينه ها براي داشتن ديوار سه بعدي استفاده از پنل سه بعدي گچي است و استفاده از اين نوع محصول بسيار ساده است. كافيست يك گچ كار ماهر در كنار خود داشته باشيد. تنوع محصولات قابل ارايه در اين زمينه نسبتا بالاست. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته سعي شده با ارايه طيف وسيعي از سبك ها در طراحي اين پنل ها، انواع سبك هاي مورد تقاضا را پاسخگو باشيم. اعم از سبك هاي پست مدرن و يا كلاسيك.
ديوار گچي
ديوار گچي سه بعدي
مهم ترين بخش دكوراسيون يك فضا در مرحله اول دكوراسيون ديوار است. مي توانيد با استفاده از انواع رنگ ها و يا كاغذ ديواري كه البته معمول ترين راه حل هاي دكوراسيون ديوار هستند فضاي خود را تا حدود خيلي زيادي مطلوب تر كنيد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته و يا اينكه با استفاده از متريال هاي خاص در دكوراسيون ديوار، فضا را بسيار خاص تر كنيد. ديوار گچي سه بعدي انتخابي كلاسيك و شيك براي خانه شماست.
ديوار گچي
قيمت ديوار گچي سه بعدي
ديوار گچي پيش ساخته را مي توان روي قاب چوبي، فلزي يا چوب چند لايه نصب كرد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته همچنين قابليت نصب روي سطوح سيماني و بنايي شده را نيز دارد. در شرايط متفاوت تنها روش نصب كمي تغيير خواهد كرد تا پستي بلندي هاي سطح براي مثال سيمان پوشانده شود.
ديوار گچي
انواع پانل
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته انواع پانل گچي در ابعاد 1200 در 3000 تا 1200 در 2400 ميليمتر و در ضخامت هاي 12.5 ، 15 و 18 ميليمتر در چهار مدل معمولي RG ، مقاوم در برابر رطوبت MR و مقاوم در برابر حريق FR و مقاوم در برابر رطوبت و حريق MF ، انتخاب مناسبي جهت پوشش ديوارهاي داخلي و سقف هاي كاذب مي باشند.
ديوار گچي
پنل هاي گچي
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته پنل هاي گچي داراي لبه‌هاي متفاوتي است:
ديوار گچي
پنل گچي لبه صاف VK
پنل گچي لبه پخ دار AK
پنل گچي نيم گرد صاف HRK
پنل گچي نيم گرد پخ دار HRAK
پنل هاي گچي ديوار گچي
پنل هاي گچي
تعريف ديوار پيش ساخته گچي
ديوار گچي پيش ساخته را بلوك گچي كاذب نيز مي‌نامند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته اين ديوار از مخلوط آب و گچ توليد مي‌شود، با اين تفاوت كه اندازه دانه‌هاي آن از گچ معمولي ريزتر است.در زمان توليد اين ديوار گچي پيش ساخته قيمت محصول از گچ، آب و مقداري الياف شيشه استفاده مي‌شود.
ديوار گچي
مقاوم در برابر آتش
خطر آتش سوزي بايد هنگام انتخاب مصالح ساختماني مناسب مورد توجه قرار گيرد. در اين ميان، بلوك گچي پيش ساخته به دليل هسته گچي با الياف شيشه مي‌تواند انتخابي عالي باشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته با اينكه هنوز هم اين ديوار قابل احتراق است اما كمترين گسترش شعله را از بين ساير مواد قابل احتراق دارد.
ديوار گچي
انعطاف پذيري
در مقايسه با ساير انواع ديوارها، ديوار پيش ساخته گچي مي‌تواند به عنوان يك ديوار داخلي در يك بازه زماني بسيار كوتاه‌تر از ساير گزينه‌ها در محل نصب شود. در حقيقت، مي‌توان نهايت در يك تا سه روز ديوار گچي را اجرا كرد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته اين پنل‌ها مي‌توانند در محيط‌هاي مختلفي استفاده شوند.
ديوار گچي
نصب سريع
بلوك‌هاي گچي پيش ساخته اندازه استانداردي دارند و به دليل داشتن فاق و زبانه به راحتي قابل نصب هستند. نصب اين ديوارها بسيار سريع و آسان انجام مي‌شود و به حداقل نيروي كار نياز است ابعاد ديوار گچي پيش ساخته . اگر در هر زمان يكي از بلوك‌هاي ديوار آسيب ببيند، مي‌توان آن را به سادگي با بلوك ديگري جايگزين كرد تا باعث كاهش يكپارچگي يا عملكرد ديوار نشود!
ديوار گچي
ميرايي صدا
ديوار گچي پيش ساخته براي دفع صدا كارآيي بالايي دارد. اين مهم در گرو اين موضوع قرار دارد كه از ديوار گچي براي چه محيطي استفاده مي‌شود! ابعاد ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي استاندارد نيازهاي ميرايي صدا حتي براي سنگين‌ترين فضاها نيز قابل اجرا است.
ديوار گچي
طريقه نصب ديوار پيش ساخته گچي
بلوك‌هاي گچي داراي برآمدگي‌ها و فرورفتگي‌هايي به نام فاق و زبانه هستند. اين فاق و زبانه در هنگام نصب داخل هم چفت مي‌شوند تا قطعات گچي يكي پس از ديگري روي هم مستحكم شوند. همچنين، ابعاد ديوار گچي پيش ساخته مي‌توان از دوغاب يا ملات تهيه شده با گچ معمولي و مقداري سريش نيز بين قطعات گچي براي استحكام بيشتر استفاده كرد.
ديوار گچي
ساندويچ پانل
پانل هاي ساندويچي از جمله مواد كامپوزيت هستند كه با اتصال دو رويه نازك اما سفت به بالا و پايين از قسمت مغزي بسيار سبك وزن و اما ضخيم تشكيل مي شوند. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته اين محصولات از يك لايه يا تخته چند لايه كه مي تواند دو تا پنج لايه باشد تشكيل مي شود.
ديوار گچي
چسب نواري كاغذي
رويه الزاما نبايد تخته لايه باشد، بلكه ممكن است تخته خرده چوب، تخته فيبر سخت يا صفحات آلومينيومي و يا آهني باشد. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته رويه ها مقاومت خمشي و صلبيت پانل و مغزي مقاومت برشي را فراهم مي كند. رويه ها ورق نازك و سفت با ضخامت كم مي باشند كه يك ساختار سبك وزن را تشكيل مي دهد.
ديوار گچي
قسمت مغزي در پانل هاي ساندويچي
قسمت مغزي در پانل هاي ساندويچي نقش چنداني در محاسبه ممان اينرسي تبديلي ندارد، چون استحكام آن كم و جاي آن نيز تاثيرگذار نيست. ابعاد ديوار گچي پيش ساخته وظيفه قسمت مغزي در پانل هاي ساندويچي، انتقال نيرو از يك رويه به رويه ديگر مي باشد و فيلم چسب قابليت انتقال بارهاي محوري و برشي را داراست.


برچسب: ديوار گچي، amirangostar.com،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۰:۳۴ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

سيمان امروز

قيمت سيمان امروز
قيمت سيمان امروز شايد اولين مورد شناخته شده سيمان مربوط به دوازده ميليون سال پيش باشد. پس از وقوع شيل نفت شيلي واقع در مجاورت بستر
سنگ آهك كه به دلايل طبيعي رخ داده بود، رسوب سيمان تشكيل شد. سيمان در صنعت ساخت و ساز حكم چسب را دارد.

قيمت سيمان امروز
سيمان به ندرت به تنهاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بلكه بيشتر براي اتصال شن و ماسه (سنگدانه‎ هاي) كاربرد دارد. مخلوط سيمان با سنگ‌ريزي باعث
ايجاد ملات براي سنگ‌تراشي و تركيب آن با شن و ماسه باعث توليد بتن مي‌شود، كه حدود 7 الي 15 درصد از حجم آن را تشكيل مي‌دهد. بعد از آب، بتن
پركاربردترين ماده در سياره زمين است.

قيمت سيمان امروز
قيمت سيمان امروز
انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان
صنعت ساختمان انواع سيمان وجود دارد كه تفاوت بين هر سيمان براساس خصوصيات، كاربردها و مواد تركيبي آن در طي فرآيند توليد، است. سيمان يك
ماده پوششي است كه بين سنگدانه‌ها و مواد تقويت‌كننده پيوند ايجاد مي‌كند. انواع سيمان براي كارهاي مختلف ساختماني عبارتند از:

سيمان پورتلند پوزولانا (PPC)
اين نوع سيمان از تبديل پوزولان به كلينكر در آسيا‌‌ب‌هاي سيمان به دست مي‌آيد، كه مقاومت بالايي در برابر حملات شيميايي دارد. اين نوع سيمان براي
سازه‌هاي دريايي، فاضلاب، پل‌ها، اسكله‌ها، بتن‌ريزي حجيم، كانال‌هاي آب و … كاربرد دارد.

سيمان پرتلند معمولي (OPC)
سيمان پرتلند معمولي كه به آن OPC نيز مي‌گويند نوع پركاربرد سيمان است كه در سراسر دنيا توليد و مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين نوع سيمان به طور
گسترده‌اي براي همه اهداف از جمله بتن‌سازي و ساخت و ساز ساختمان‌ها، ملات براي پيوستن سنگدانه‌ها، در گچ براي ايجاد جلوه عالي روي ديوارها،
توليد دوغاب، بتونه ديواري، بلوك‌هاي بتوني و … استفاده مي‌شود.

سيمان سريع سخت شونده Extra Rapid Hardening Cement
همان‌طور كه از نام اين سيمان پيدا است، قابليت بارز آن سريع سخت شدن است. اين سيمان با افزودن كلريد كلسيم باعث سرعت بخشيدن به پروسه
سخت‌شوندگي مي‌شود. سيمان سريع سخت‌شونده، به طورگسترده در بتن‌ريزي‌هاي هواي سرد، نسبت به ديگر سيمان‌ها 25 درصد سريع‌تر تنظيم و
قيمت سيمان امروز سفت مي‌شود.

سيمان زودگير Rapid Hardening Cement
سيمان زودگير يك سيمان با مقاومت زودرس است كه اغلب در پروژه‌هايي مصرف مي‌شود كه براي به حداكثر رساندن مقاومت فشاري، 24 ساعت اول آن
بسيار مهم است. بتن ساخته شده با سيمان زودگير مي‌تواند بيشتر از ديگر سيمان‌ها تحمل و دوام داشته باشد، به همين خاطر در صنعت بتن‌سازي پيش
قيمت سيمان امروز ساخته و پروژه‌هايي كه بايد در هواي سرد ارائه شود، كاربرد فراواني دارد.

سيمان ضد سولفاتSulfates Resisting Cement
سيمان ضدسولفات براي بتن‌هاي كه در معرض سولفات شديد قرار مي‌گيرند مانند خاك يا آب‌هاي زيرزميني، استفاده مي‌شود. در سيمان‌هاي ضد سولفات
سعي مي‌شود ميزان C3A و C3S را كاهش و به ازاي آن ميزان S2C بيشتري مصرف كنند. اين نوع سيمان همچنين براي سطح بتون‌هاي اسكله‌هاي پل كه
قيمت سيمان امروز در معرض خشكي و رطوبت هستند نيز استفاده مي‌شود.

سيمان كم حرارت Low Heat Cement
توليدكنندگان سيمان با نگه داشتن زير 6 درصد از تري‌كلسيم آلومينات و با افزايش نسبت C2S، سيمان كم حرارت را تهيه مي‌كنند. سيمان كم حرارت در
قيمت سيمان امروز ساخت بتن‌هاي انبوه مانند سدها استفاده مي‌شود. اين نوع سيمان واكنش‌پذيري كمتر و زمان تنظيم اوليه آن بيشتر است.

سيمان تنظيم (كارگذاشتن) سريع Quick Setting Cement
توليدكنندگان سيمان نوعي سيمان را تهيه كرده‌اند كه سريع‌تر از سيمان معمولي كار مي‌شود، اما مقاومت آن يكسان است. در اين فرمول نسبت گچ كاهش
قيمت سيمان امروز مي‌يابد. سيمان با تنظيم سريع براي ساخت و سازهايي كه نياز به كارگذاشتن سريع دارند مانند سازه‌هاي زير آب يا در هواي سرد و باراني استفاده مي‌شود.

سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا High Alumina Cement
اين سيمان كه به سيمان نسوز نيز معروف است از تركيب اصلي 4 اسيد اكسيد كلسيم، آلومينيوم، سيليسيم و آهك در طي فرآيند سيمان‌سازي تهيه و به
قيمت سيمان امروز دليل وجود اكسيد آلومينا در برابر حرارت بالا مقاوم است. براي رسيدن به اين تركيب بايد مقدار كل آلومينا حداقل 32 درصد و وزن آن بين 85/0 تا 30/1 به نسبت
آهك باشد.

سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن) Blast Furnace Slag Cement
اين نوع سيمان بسيار شبيه به سيمان پرتلند معمولي است با اين تفاوت كه با آسياب كردن حدود 60 درصد كلينكر سرباره تهيه مي‌شود. قيمت سيمان امروز
قيمت سيمان امروز به طور معمول اين نوع سيمان براي ساخت و سازهاي كه ملاحظات اقتصادي در آن مهم است به كار مي‌رود.

سيمان نسوز
سيمان نسوز كه به آن سيمان پرآلومين نيز مي گويند از انواع خاص سيمان است كه مقاومت بالايي در برابر حرارت دارد. سيمان نسوز در برابر خوردگي و
فرسايش نيز مقاومت بالايي از خود نشان ميدهد. مقدار خيلي كمي از سيمان نسوز به چسباننده هايي مانند سيمان پرتلند اضافه مي شود . قيمت سيمان
قيمت سيمان امروز امروز اين عمل باعث بالا رفتن سرعت گيرش آن مي شود . رنگ سيمان نسوز بر اساس مقدار اكسيد آهن موجود در آن تعيين مي شود.

سيمان سفيد White Cement
سيمان سفيد يكي ديگر از سيمان‌هاي پركاربرد و مهم بوده كه شبيه به سيمان پرتلند، اما گران‌تر است. قيمت سيمان امروز اين نوع سيمان از سنگ آهك
خالص و خاك كائولين سفيد، كه فاقد اكسيدهاي رنگي است، تهيه مي‌شود. نرمي سيمان سفيد بسيار بالا بوده و بتن نهايي از اين سيمان مقاومت بيشتري
قيمت سيمان امروز نسبت به بتن‌هاي معمولي دارد. كاربرد سيمان سفيد در نماسازي، كاشي كاري، كارهاي هنري و … است.

نسبت آب به سيمان
افزايش حفره‌ها با افزايش وزن آب رابطه مستقيمي دارد. زماني كه آب به مقدار مناسب قيمت سيمان امروز به مخلوط اضافه نشود، مقاومت بتن پايين آمده
قيمت سيمان امروز و در نهايت بتن نهايي حدود 1 درصد حفره هوا خواهد داشت.

قيمت سيمان هرمزگان
در نمودار بالا نشان مي‌دهد كه دامنه نسبت آب به سيمان بسيار محدود است. هنگامي كه نسبت آب به سيمان كم باشد، قيمت سيمان امروز مقاومت
قيمت سيمان امروز فشاري حداكثر ميزان را خواهد داشت. توجه داشته باشيد كه اگر سنگ‌دانه‌هاي بزرگ در مخلوط سيمان زياد و آب كم باشد، مقاومت بتن كاهش خواهد يافت.

قيمت سيمان ممتازان كرمان امروز
مفهوم نسبت آب به سيمان براي اولين بار توسط Duff A. Abrams در سال 1918 منتشر شد كه به صورت C/W، يعني نسبت تركيب سيمان و آب نشان داده
مي‌شود. مفهوم نسبت آب به سيمان C/W يك مفهوم اساسي جهاني بوده كه به عنوان قديمي‌ترين قانون در فن‌آوري بتن در نظر گرفته مي‌شود. قيمت سيمان
قيمت سيمان امروز امروز بتن در نتيجه واكنش شيميايي بين سيمان و آب (معروف به هيدراسيون) سخت مي‌شود.

قيمت سيمان فارس امروز
به ازاي هر پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد استفاده) سيمان براي تكميل كامل واكنش‌هاي هيدراسيون حدود 35/0 پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد
استفاده)، آب لازم است. با اين حال ممكن است مخلوطي با نسبت 0.35 كاملا تركيب نشود و احتمال دارد به اندازه كافي جريان نداشته باشد، بنابراين از نظر
قيمت سيمان امروز قيمت سيمان امروز فني مي‌توان آب بيشتري براي واكنش‌پذيري سيمان استفاده كرد كه به طور معمول نسبت آب به سيمان بين 0.45 تا 0.60 خواهد بود.

قيمت سيمان امروز در بازار تهران
آب زياد منجر به جداسازي ماسه و اجزاي سنگدانه در خمير سيمان مي‌شود. همچنين آبي كه در واكنش هيدراسيون كاهش نيابد، ممكن است باعث ترك و
ايجاد منافذ در بتن نهايي شود. قيمت سيمان امروز مخلوط با آب زياد جمع‌شدگي زيادي را تجربه مي‌كند كه منجر به ترك‌هاي داخلي و شكستگي به ويژه در
قيمت سيمان امروز گوشه‌ها خواهد شد و در نتيجه باعث كاهش مقاومت نهايي مي‌شود.

قيمت هر كيسه سيمان در بازار
محمد جعفر منتظري رئيس اتحاديه فروشندگان مصالح ساختماني با اشاره به اين موضوع كه زماني كه براي كالايي قيمت مصوب از سمت دولت تعيين ميگردد،
به طور طبيعي قيمت آن تغييري نميكند قيمت سيمان امروز بيان داشت كه قيمت سيمان دولتي در مقايسه با سال گذشته تغييري نكرده است اما اكنون نوسانات
قيمت سيمان امروز بازار آزاد بين 10 تا 30 درصد است .

انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان كدامند ؟
سيمان پرتلند معمولي
سيمان پورتلند پوزولانا
سيمان زودگير
سيمان سريع سخت شونده
سيمان كم حرارت
سيمان ضد سولفات
قيمت سيمان امروز
سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن)
سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا
سيمان سفيد
سيمان پرتلند نوع ۲
طبق استاندارد ملي به شماره ۳۸۹ ISIRI توليد مي گردد. سيمان پرتلند نوع ۲ براي ساخت بتن هايي كه حرارت هيدراسيون متوسط در آنها ضروري بوده و
حمله سولفاتها به آنها در حد متوسط باشد ، مورد استفاده قرار مي گيرد . قيمت سيمان امروز مقاومت فشار اوليه و نهايي ملات استاندارد آن كمتر از سيمان
پرتلند نوع ۱ است . اين سيمان در كليه سازه هاي بتني قابل استفاده مي باشد و در محيطهاي آب و خاك كه غلظت يون سولفات در حد متوسط است ، كاربرد دارد.
قيمت سيمان امروز


سيمان پرتلند نوع ۲
قيمت سيمان كرمان
گراوندي با اشاره به پيشنهاد دبيرانجمن سيمان مبني بر افزايش ۴۰ درصدي قيمت سيمان، گفت: تاكنون موافقتي با تصميم دبير انجمن انجام نشده و
قيمت سيمان امروز كارخانجات سيمان به شدت تحت فشار هستند زيرا قيمت ساير اقلامي كه جز هزينه هاي توليد سيمان محسوب مي شوند نيز افزايش
قيمت سيمان امروز چشمگيري را تجربه كردند.

قيمت سيمان امروز
فعال صنعت سيمان با اشاره به اينكه ميزان توليد اين محصول از مصرف پيشي گرفته است، ادامه داد: ظرفيت توليد سيمان حدود ۸۵ ميليون شده قيمت
سيمان امروز اما پيش بيني مي شود كه ميزان مصرف داخلي در سال جاري به ۵۵ ميليون تن برسد بنابراين ۳۰ ميليون تن بعنوان مازاد توليد محسوب مي شود .

افزايش قيمت سيمان امروز
اين مقام مسئول در وزارت صمت با بيان اينكه از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان سيمان تقاضا داريم تمامي خريد و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت
كنند، گفت: علاوه بر اين آن‌هايي كه كدنفت دريافت نكرده‌اند، نسبت به كدنفت اقدام و فاكتورهاي خود را جايگذاري كنند، چرا كه در غير اينصورت در هفته‌هاي
قيمت سيمان امروز آينده با مشكل خريد سيمان در بورس كالا روبه‌رو خواهند شد.

قيمت سيمان پاكتي
اميري ضمن تاكيد بر اينكه افرادي كه طي هفته‌هاي گذشته معدل شفافيت آن‌ها براي يك ماهه بورس كالا، ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد، مي‌توانند خريد كنند در
غير اينصورت سامانه اجازه خريد از بورس كالا به آن‌ها نمي‌دهد، اظهار كرد: ‌ قيمت سيمان امروز همچنين براي فروش‌هاي سه ماهه آن‌هايي كه شفافيتشان
۹۰ درصد باشد، در هفته هاي آينده فاكتورهايشان را ثبت كنند تا بتوانند از بورس كالا خريد كنند.

قيمت سيمان امروز
صنايع معدني
مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صمت ضمن اشاره به خريد سيمان در هفته گذشته از سوي برخي كه حاضر شدند با توجه به شرايط، معامله خود را باطل
كرده و جريمه آن را به بورس كالا پرداخت كنند، گفت: شرايط پيش آمده براي سيمان، ناشي از عدم كنترل تقاضا و همچنين شايعه قطع برق واحدهاي سيماني
بود كه سبب افزايش تقاضاي كاذب شد؛ قيمت سيمان امروز اما خوشبختانه با افزايش عرضه در بورس كالا و كنترل تقاضاها، شاهد كاهش چشمگير قيمت سيمان بوديم.

سيمان چيست؟
سيمان پرتلند يك ماده اتصال دهنده است، ماده اي كه براي ساخت و ساز مورد استفاده قرار مي‌گيرد و براي محكم شدن، سخت شدن و چسبيدن ساير
مواد به هم اضافه مي‌شود. سيمان به ندرت به تنهايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، قيمت سيمان امروز بلكه براي اتصال ماسه و شن (سنگدانه) به يكديگر
استفاده مي‌شود. سيمان مخلوط با سنگدانه ريز، ملات بنايي و يا مخلوط با شن و ماسه، بتن توليد مي‌كند.

مصالح ساختماني
اين نوع از مصالح ساختماني از طريق تركيب شيميايي كنترل شده از كلسيم، سيليكون، آلومينيوم، آهن و ساير مواد تشكيل مي‌شود. مواد رايج مورد استفاده
براي توليد سيمان شامل سنگ آهك و گچ يا مارن است كه با شيل، قيمت سيمان امروز خاك رس، سنگ، سرباره كوره بلند، ماسه سيليس و سنگ آهن
تركيب مي‌شود.

بتن
تعيين مقدار سيمان، ماسه و سنگدانه را براي مخلوط بتن به مقاومت مد نظر براي بتن بستگي دارد. بنابراين طرح اختلاط بتن فرآيندي است براي تعيين
مصالح با كيفيت مناسب و نسبت مقدار آن‌ها براي تهيه بتن با خواص مورد نظر مانند كارايي، استحكام، زمان گيرش و دوام. طرح اختلاط بتن نسبت سيمان،
قيمت سيمان امروز ماسه و آب وشن با توجه به حجم را به ترتيب تعيين مي كند.

مخلوط كردن مواد اوليه
قيمت سيمان امروز مواد اوليه اصلي مورد استفاده در توليد اين نوع از مصالح عبارتند از كلسيم، سيليكون، آهن و آلومينيوم. اين مواد معدني با توجه به در
دسترس بودن به اشكال مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

فرآيند خشك
مواد اوليه آهكي و آجري ابتدا در دستگاه‌هاي سنگ شكن چرخشي خرد مي‌شوند تا قطعات 2-5 سانتيمتر جداگانه به دست آيد. مواد خرد شده مجدداً
آسياب مي‌شوند تا ذرات ريز به آسياب لوله وارد شوند. هر ماده خرد شده پس از غربالگري در قيف ذخيره مي‌شود. قيمت سيمان امروز اكنون اين مواد
معدني پودر شده به نسبت مورد نياز مخلوط مي‌شوند تا مخلوط خام خشك به دست آيد و سپس در سيلوها ذخيره شده و آماده ارسال به كوره دوار مي‌شود.

فرآيند تر
مواد اوليه ابتدا خرد شده و به شكل پودر درآمده و در سيلوها ذخيره مي‌شوند. سپس خاك رس شسته مي‌شود تا مواد آلي چسبيده در خاك رس حذف
شود. سنگ آهك پودر شده و خاك رس شسته شده براي جريان در كانال‌ها ارسال شده و به آسياب‌ها منتقل مي‌شود كه در آن كاملاً مخلوط شده و خمير
تشكيل مي‌شود، يعني به عنوان دوغاب شناخته مي‌شود. فرآيند سنگ زني را مي‌توان در آسياب لوله اي انجام داد. سپس دوغاب به حوضچه جمع آوري
هدايت مي‌شود كه در آن تركيب را مي‌توان تنظيم كرد.

سيمان تيپ I
اين يك سيمان كلي است كه در بتن براي ساخت روسازي، كف، ساختمان‌هاي بتني مسلح، پل، مخازن، لوله ها و غيره استفاده مي‌شود. قيمت سيمان امروز از اين نوع مصالح در بتن‌هايي استفاده مي شود كه در معرض تهاجم، مانند حمله سولفات از خاك و آب و يا افزايش درجه حرارت قرار نگرفته اند.

سيمان تيپ II
در مواردي كه احتياط در برابر حمله متوسط ​​سولفات مهم است، مانند ساختارهاي زهكشي، كه ممكن است تحت غلظت متوسط ​​سولفات آب‌هاي زيرزميني
قرار گيرند، استفاده مي‌شود. قيمت سيمان امروز معمولاً حرارت كمتري از هيدراتاسيون را با سرعت كمتري نسبت به نوع I ايجاد مي كند و بنابراين مي توان
از آن در سازه‌هاي جرمي مانند پايه هاي بزرگ، تكيه گاه‌هاي سنگين و ديوارهاي حائل استفاده كرد. به دليل توليد گرماي كمتر مي توان آن را در هواي گرم ترجيح داد.

سيمان تيپ III
از نظر شيميايي و فيزيكي شبيه تيپ I است، با اين تفاوت كه ذرات آن ريزتر شده اند. اين سيمان مقاومت اوليه را در دوره اوليه، معمولاً يك هفته يا كمتر
فراهم مي‌كند. قيمت سيمان امروز زماني استفاده مي‌شود كه قالب‌ بندي بتن بايد در اسرع وقت برداشته شوند و يا زماني كه سازه بايد به سرعت ساخته
شود. در هواي سرد براي كاهش دوره عمل آوري بهتر است.

سيمان تيپ IV
در مواردي استفاده مي‌شود كه ميزان و مقدار حرارت توليد شده از هيدراتاسيون بايد به حداقل برسد. نسبت به ساير انواع آن مقاومت بتن را با سرعت
كمتري افزايش مي‌دهد. در سازه‌هاي بتني عظيم، مانند سدهاي بزرگ، قيمت سيمان امروز مناسب است كه در آن افزايش دما ناشي از حرارت ايجاد
شده در طول سخت شدن بايد براي كنترل ترك خوردگي بتن به حداقل برسد.

سيمان تيپ V
از اين ماده فقط در بتن‌هايي كه در معرض سولفات شديد هستند استفاده مي‌شود. عمدتا در جايي كه خاك يا آب‌هاي زيرزميني داراي مقدار زيادي
سولفات هستند. مقاومت بالاي سولفات آن به دليل محتواي كم C3A آن كه در حدود 4 است، مي‌باشد. قيمت سيمان امروز در برابر اسيدها و ساير
مواد بسيار خورنده مقاوم نيست.

سيمان پرتلند سفيد
اين تركيب مشابه نوع I يا III است ، با اين تفاوت كه به جاي رنگ خاكستري داراي رنگ سفيد است. قيمت سيمان امروز اين ماده از مواد اوليه حاوي
مقادير ناچيز آهن و اكسيدهاي منيزيم ساخته شده است. اين در درجه اول براي اهداف معماري استفاده مي شود.

مزاياي استفاده از نانوذرات در ملات سيماني
سالانه حدود سه ميليارد تن سيمان در سراسر جهان توليد مي شود، كه اكثريت آن به دليل افزايش روزافزون تقاضا در كشورهاي در حال توسعه مصرف
مي‌شود كه به اقتصاد نوظهور آن‌ها نسبت داده مي‌شود.قيمت سيمان امروز علاوه بر فعاليت‌هاي ساختماني، بلاياي طبيعي مانند زلزله و جنگ منجر به
تخريب بسياري از زيرساخت‌ها مي‌شود و تقاضا براي سيمان و مصالح سيماني مانند ملات و بتن را افزايش مي‌دهد.

ملات سيماني
ملات سيماني است كه با ماسه ريز ، آب و آهك مخلوط شده است تا دوام محصول را افزايش دهد. به طور كلي به عنوان خميري استفاده مي‌شود كه
ساير مصالح معمول بنايي از جمله آجر، بلوك‌هاي بتني و سنگ را در كنار هم نگه مي‌دارد. اگرچه ملات مزاياي زيادي دارد، قيمت سيمان امروز اما در برابر
زلزله مقاومت كمتر، شكننده و داراي مقاومت كششي كمي است

نانوذرات براي افزايش خواص ملات سيماني
نانوذرات با ويژگي‌هاي متمايز مساعد مساحت بزرگ، چگالي عملكردي بالا، اثر سطح فوق العاده و مقاومت زياد در برابر كرنش، نقش حياتي در كاربردهاي
مختلف ايفا كرده اند. تصور ميشود كه آن‌ها خواص مواد را افزايش داده و پديده هاي منحصر به فرد را به كاربردهاي بديع تبديل مي كنند. قيمت سيمان امروز
افزودن نانوذرات اكسيد فلز به سيمان، نفوذپذيري آن را به يون ها كاهش مي‌دهد و استحكام و دوام آن را افزايش مي‌دهد.

نانوذرات
برخي از نانوذرات مورد بررسي عبارتند از SiO2 ، TiO2 ، Al2O3 ، Fe2O3، نانولوله كربني، نانوالياف كربني، گرافن و اكسيد گرافيت. با اين حال، SiO2 به دليل
داشتن نانو اندازه و واكنش پوزولاني بيشترين استفاده از نانوذرات را دارد. قيمت سيمان امروز نانوذرات با تحريك واكنش هيدراتاسيون و پر كردن ريز حفره ها
در ساختار خمير سيمان، استحكام و دوام بتن را بهبود مي‌بخشد.

تركيبات سيماني (درصد الياف پلي پروپلين)
الياف يك قطعه كوچك از مواد تقويت كننده است كه داراي ويژگي‌هاي خاصي است. الياف شامل الياف فولادي، الياف شيشه، الياف مصنوعي و الياف طبيعي
است. قيمت سيمان امروز الياف پروپيلن، الياف مصنوعي هستند و الياف پلي پروپيلن با وزن مخصوص كم و هزينه كم شناخته مي‌شوند.

پلي پروپيلن (PP)
پلي پروپيلن (PP)، همچنين به عنوان پلي پروپن شناخته مي‌شود، يك پليمر ترموپلاستيك است كه كاملاً مقاوم است. توزيع تصادفي الياف پلي پروپيلن در
مخلوط‌هاي بتني منجر به افزايش مقاومت در برابر سايش و يخ زدگي و كاهش گسترش حجم ايجاد شده در نتيجه حمله سولفات و واكنش سيليس قليايي
مي‌شود. قيمت سيمان امروز الياف پروپيلن ماتريس سيماني است كه ابتدا در اثر حمله شيميايي تهاجمي خراب مي‌شود.

قيمت هر دانه آجر
از آنجا كه افزودن الياف پلي پروپيلن در نسبت‌هاي مناسب به مخلوط بتن باعث بهبود خواص دوام عناصر مي‌شود، هزينه كل كاهش مي‌يابد. با جذب الياف
پلي پروپيلن، ظرفيت جذب انرژي مخلوط هاي بتن افزايش مي‌يابد و ترك‌هاي جمع شدگي پلاستيك آن‌ها به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.
قيمت سيمان امروز مقدار الياف اضافه شده به مخلوط بتن به عنوان درصدي از حجم كل كامپوزيت (بتن و الياف) درصد حجمي اندازه گيري مي‌شود.

قيمت اجر فشاري
الياف پلي پروپيلن كه آبگريز هستند را مي‌توان به راحتي مخلوط كرد زيرا در حين اختلاط نيازي به تماس طولاني ندارند و فقط بايد به طور مساوي در مخلوط
پراكنده شوند. الياف كوتاه پلي پروپيلن در درصدهاي حجم پايين بين 0.5 تا 15 مورد استفاده تجاري در بتن. قيمت سيمان امروز الياف PP داراي ويژگي‌هاي
عالي با وزن سبك، استحكام كششي بالا است.

استفاده از مواد زايد كشاورزي در سيمان
پسماندهاي كشاورزي مي‌توانند بعنوان جايگزين پوزولان‌هاي سازگار با محيط زيست و پايدار براي بتن آينده عمل كنند. قيمت سيمان امروز ضايعات نه تنها
براي محيط زيست مفيد است، بلكه عملكرد فوق العاده اي را نيز به همراه دارد. در حال حاضر خاكستر پوسته برنج به عنوان مناسب ترين جايگزين شناخته
شده است. سيمان جزء اصلي بتن است.

سيمان بنايي
از مخلوط كردن كلينكر سيمان پرتلند و گرد سنگ آهك مرغوب و قدري سنگ گچ و برخي مواد افزودني ساخته مي‌شوند. قيمت سيمان امروز برخي از نوع
مصالح از مخلوط سيمان پرتلند و آهك مرده و مواد افزودني ساخته مي‌شوند.


برچسب: قيمت سيمان امروز، amirangostar.com، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۷:۵۴ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

قيمت آجر 10 سوراخ تبريز

قيمت آجر 10 سوراخ تبريز
 قيمت آجر 10 سوراخ تبريز
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز آجر لفتون يا آجر ده سوراخ از جمله مصالح بنايي پركاربرد در ساختمان است. بيشترين كاربرد اين محصول در تيغه هاي جدا كننده
ساختمان است. اين آجر به همراه ملات ماسه سيمان كار مي شود.

آجر ۱۰سوراخ

 

 قيمت آجر 10 سوراخ تبريز 
در گذشته از آجر فشاري براي اين منظور استفاده مي شد. آجر فشاري به علت وزن و جذب آب زياد جاي خود را به اين محصول داد. اين محصول از خاك
رس ساخته مي شود. نوع قرمز رنگ آن از خاك شيل و آجر مهندسي از تركيب خاك شيل و نسوز تهيه مي شود. به اين محصول به علت توليد با ماشين
آلات صنعتي، آجر ماشيني نيز مي گويند.

آجر ۱۰سوراخ
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز
ليست قيمت آجر ده سوراخ
اين محصول داراي سوراخ هاي عمودي براي كم كردن وزن آن و پخت بهتر است. آكامل آن10 سوراخ، نيمه اين محصول 5 سوراخ و آجر سه گل 3 سوراخ
دارد. مهم ترين فاكتور در تعيين قيمت كيفيت آن است.

آجر ۱۰سوراخ
از لحاظ كيفيت به سه دسته تقسيم مي شود
• ممتاز : به صورت تمام اتوماتيك توليد مي شود.
• درجه يك: به صورت نيمه اتوماتيك توليد مي شود.
• درجه 2: به صورت آفتاب خشك توليد مي شود.

ابعاد آجر لفتون
اين محصول در ابعاد مختلفي توليد مي شود. پركاربردترين آن 21/5×10×5/5 سانتي مي باشد. از ديگر ابعاد آن مي توان به 23×11×7 ، 21/5×10×5 و
21/5×10×4 اشاره كرد. اين محصول در رنگ هاي زرد، قرمز، گلبهي و قهوه اي توليد مي شود. رنگ هاي زرد و قرمز پركاربرد تر هستند. قيمت آجر لفتون
زرد و قرمز از بقيه مناسب تر است.

آجر ۱۰سوراخ
اين محصول به دو صورت ساخته مي شود
• اكسترودي يا واير كات (Wire Cut) : حاصل اين روش توليد محصول سه طرف نما است.
• پرسي : حاصل اين روش توليد محصول چهار طرف نما است.

آجر لفتون (آجر ده سوراخ) چيست؟
آجر ۱۰ سوراخ، آجري است كه به واسطه سوراخ هايي كه دارد، حدود ۲۵% حجم آن كاهش يافته است. مواد اوليه سازنده اين آجرها خاك رس، خاك
نسوز يا خاك شيل مي باشند، البته قيمت آجر لفتون خاك رس معمولا كم تر از آجرهاي سوراخ دار شيل يا نسوز مي باشد.

معرفي آجر لفتون سه طرف نما و چهار طرف نما
آجر ۱۰ سوراخ يزد، تهران، تبريز، اصفهان و… از لحاظ جهت قرار گرفتن در نما به ۲ شيوه توليد مي‌شود:

آجر ۳ طرف نما: فقط يك سمت آجر داراي زواياي صاف مي باشد. اين آجر اصطلاحاً براي پشت كار استفاده مي شود.
آجر ۴ طرف نما: همه زواياي اين آجر يكدست و صاف مي باشند و علاوه بر پشت كار، براي نما هم مناسب هستند.

كاربردهاي آجر لفتون
مهم ترين كاربرد آجر ۱۰ سوراخ در ديوارچيني و تيغه كشي ساختمان ها مي باشد و از اين نظر عملكردي مشابه آجر تيغه اي دارد. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز  سوراخ
هاي موجود در اين آجرها و آجرهاي سفال تيغه اي باعث شده مقاومت آن ها در برابر فشار بيشتر باشد و مصالح مناسبي در صنعت ساخت و ساز به شمار روند.
ساير كاربردهاي اين آجرها عبارتند از:

آجر ۱۰سوراخ
ساخت سوله
اجراي سقف
نماي ساختمان
و…
قيمت آجر 10 سوراخ
آجر لفتون كه با نام ديگر آجر سوراخ دار نيز شاخته مي شود به آجري گفته مي شود كه داراي سوراخ هايي در سطح آن به منظور كاستن از مقدار سطح
آجر مي باشد. از اين آجر ها در قيمت آجر 10 سوراخ تبريز  ساخت ديوار هاي حايل و غير حايل استفاده مي شود و بعد از ساخت اين ديوار ها ديگر نيازي به ايجاد
مجدد نما نيست.

قيمت آجر سوراخ دار قرمز
آجر لفتون از موادي مانند خاك رس، شيل و خاك نسوز تهيه مي شود. آجر لفتون در بازار با نام هايي چون آجر نما لفتون، آجر زبره، آجر نما زبره، آجر نما
سوراخدار، آجر سوله سازي نيز معروف است. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز برخي مدل هاي آجر هاي سوراخ دار شامل آجر سه گل، آجر سفال و آجر ده سوراخ مي باشند.

آجر ۱۰سوراخ
خريد آجر لفتون
يكي از انواع آجرهاي مورد استفاده در ساختمان، آجرهاي لفتون است. آجرهاي لفتون داراي سوراخ‌هايي هستند و از خاك رس ساخته شده و در كوره
پخته مي‌شوند. بهترين خاك رس براي پخت آجر در اصفهان يافت مي‌شود. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز انواع مختلفي از آجر لفتون وجود دارد، اما آجر ده سوراخ
پركاربردترين نوع است.

آجر ۱۰سوراخ
سفال
لفتون قرمز (سفال) يكي از انواع آجرهايي است كه در صنعت ساختمان استفاده مي‌شود. يكي از مزاياي آجر لفتون قرمز (سفال) اين است كه مي‌توان
از آن براي ايجاد ديوارهاي حائل و غير حائل استفاده كرد قيمت آجر 10 سوراخ تبريز و پس از ايجاد ديوار و حصار مي‌توان از آن به عنوان نما استفاده كرد، بدين معني
كه نيازي به ايجاد يك نماي جديد نيست.

آجر ۱۰سوراخ
قيمت روز آجر فشاري
سوراخ‌هاي آجر لفتون براي كاهش وزن آجر و عايق‌بندي و همچنين ايجاد خلاء ساخته مي‌شوند. آجر لفتون در دو رنگ زرد و قرمز توليد مي‌شود و سايز بزرگ
آن در ديوارهاي چيني حياط، قيمت آجر 10 سوراخ تبريز حصارها و ويلاها، سوله‌ها و حياط استفاده مي‌شود و سايز كوچك آجر لفتون براي خط كشي ديوار اتاق‌ها،
تراس‌ها، حمام، توالت و سقف استفاده مي‌شود.

آجر ۱۰سوراخ
مشخصات آجر لفتون
اين نوع آجر مقاومت بسيار بالايي براي ساخت ديوار هاي حايل و متحمل وزن بالاي بار مي باشند. طريقه چيدمان اين آجر ها به صورت پازلي بوده مي باشد
تا مقاومت ديوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. اين مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب كوچك توليد مي شوند كه از آجرهاي قالب كوچك زرد رنگ
هستند و معمولا در ساخت و ساز پشت كاز و طاقه زني استفاده مي شود.

آجر ۱۰سوراخ
قيمت هر تن آجر فشاري
از لفتون قالب بزرگ در داخل نماي ساختمان و توكار استفاده مي گردد . ابعاد آجر لفتون كوچك در دو اندازه 5 و 5.5 سانتي متر مي باشد قيمت آجر لفتون
و وزني حدود 750 و 800 گرم دارند كه در بسته هاي 14 تا 16تايي به بازار عرضه مي شوند. آجر لفتون قالب بزرگ نيز در اندازه هاي 5 و 5.5 و وزني حدود
900 و 1200 در بسته هاي 14 تا 16 تايي عرضه مي شوند.

آجر سوراخ دار
شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه علت قرار دادن سوراخ در سطح آجر لفتون چيست؟ به منظور كاستن از وزن آجر و به دليل اينكه هزينه حمل و
نقل آجر به محل انجام پروژه بالا نرود و قيمت آجر 10 سوراخ تبريز همچنين استفاده كمتر از مواد اوليه براي توليد، آن ها را به شكل سوراخ دار توليد مي كنند.

آجر ۱۰سوراخ
آجر لفتون چيست
آجر لفتون يكي از پركاربردترين آجرها در صنعت ساختمان سازي است. شايد برايتان سوال پيش بيايد كه چرا به اين آجرها لفتون گفته مي‌شود؟ جالب است
بدانيد كه لفتون يكي از روستاهاي اصفهان است كه براي اولين بار اين نوع آجر را توليد كردند. به همين دليل اين آجرهاي سوراخ دار را لفتون مي‌نامند.

قيمت هر تن آجر فشاري ملاير
به دليل ويژگي و كاربردهاي آجر لفتون امروزه در ساير شهرها نيز به توليد اين آجر پرداخته‌اند. با استفاده از مواد اوليه‌ايي همچون خاك رس، خاك نسوز و
خاك شيل اين نوع آجر توليد مي‌شود. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز به دليل قيمت پايين خاك رس در مقايسه با خاك شيل و نسوز بيشترين درصد توليد اين آجر با خاك
رس انجام مي‌شود.

آجر ۱۰سوراخ
مشخصات آجر لفتون
اين نوع آجر مقاومت بسيار بالايي براي ساخت ديوار هاي حايل و متحمل وزن بالاي بار مي باشند. طريقه چيدمان اين آجر ها به صورت پازلي بوده مي باشد
تا مقاومت ديوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز اين مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب كوچك توليد مي شوند كه از آجرهاي قالب
كوچك زرد رنگ هستند و معمولا در ساخت و ساز پشت كاز و طاقه زني استفاده مي شود.

قيمت آجر فشاري شبستر
از لفتون قالب بزرگ در داخل نماي ساختمان و توكار استفاده مي گردد . ابعاد آجر لفتون كوچك در دو اندازه 5 و 5.5 سانتي متر مي باشد و وزني حدود 750
و 800 گرم دارند كه در بسته هاي 14 تا 16تايي به بازار عرضه مي شوند. آجر لفتون قالب بزرگ نيز در اندازه هاي 5 و 5.5 و قيمت آجر 10 سوراخ تبريز وزني حدود 900
و 1200 در بسته هاي 14 تا 16 تايي عرضه مي شوند.

قيمت هر تن آجر فشاري قم
معمولا آجرهاي لفتون در دو رنگ زرد و قرمز توليد مي‌شوند. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز بيشترين كاربرد سايزهاي بزرگ اين آجرها در ساخت حصار براي ويلاها، باغ‌ها،
ديوار چيني نواحي باز وسيع و … است. از سايز كوچك آنها نيز براي ديوار چيني اتاق‌ها، بالكن‌ها، ساخت سقف‌هاي تير آهني و … استفاده مي‌شود.

آجر لفتون دوقلو
نام ديگر اين نوع آجر ۱۰ سانتي است. آجر لفتون دوقلو بعد از ساخت صادر مي‌شود و بيشترين ميزان صادرات به عراق است. اين نوع آجر به سفارش مشتري
توليد مي‌شود.

آجر لفتون نيمه
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز اين آجر يكي از انواع آجر لفتون است كه داراي ۵ سوراخ است. به همين دليل به اين آجر، لفتون نيمه مي‌گويند. همچنين نام ديگر آن آجر ۵
سوراخ يا آجر آب و خاك مي‌باشد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۴ سانتي
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز از آجرهاي لفتون براي نما و همچنين ساخت سازه استفاده مي‌شود. اين نوع آجر قديمي‌ترين نوع آجر لفتون است كه در شهر اصفهان توليد
مي‌شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵ سانتي
همانطور كه مي‌دانيد آجر لفتون از خاك رس توليد مي‌شود و پس از توليد توسط خشك كن، خشك مي‌شود و به شكل آجري كه به دست مصرف‌كننده رسيده
است، مي‌شود.
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز آجر لفتون ۵ سانتي جزء آجرهاي قالب كوچك هستند. كاربرد اين آجر بيشتر در نما و در برخي از ساختمان‌ها براي سازه است.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۷ سانتي
اين آجر در دسته آجرهاي قالب بزرگ است كه به آن لفتون عراقي نيز مي‌گويند. آجر لفتون ۷ سانتي ارزان‌تر از انواع ديگر آن است.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵.۵ سانتي
آجر لفتون ۵.۵ سانتي جزء آجرهاي قالب بزرگ مي‌باشد كه در اجراي نماي سوله، كارخانه و كارگاه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ابعاد آجر لفتون
آجر لفتون داراي ابعاد مختلفي هستند. آجر لفتون كوچك در طاق زني، منهول فاضلاب و پشت كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز همچنين اين
نوع آجر در شهرهاي جنوبي مثل اهواز و بوشهر كاربرد بيشتري دارد و بيشتر استفاده مي‌شود.

ابعاد آجر لفتون
كاربرد آجر لفتون
اصلي‌ترين كاربرد آجر لفتون ديوار چيني، نماي سوله و اجراي سقف مي‌باشد. اين نوع آجر در ديوارهايي كه وزن يا فشار را تحمل مي‌كنند، استفاده مي‌شود. اين
آجر براي نماي بيروني شومينه و قيمت آجر 10 سوراخ تبريز قسمت‌هاي داخلي ساختمان بيشتر استفاده مي‌شود.

قيمت آجر فشاري كنگاور
آجر لفتون سبب بالا بردن امنيت ساختمان مي‌شود و مي‌توان اين آجر را با ديگر مصالح تركيب كرد تا بنا زيباتر شود. شايد براي شما سوال باشد كه سوراخ‌هاي
موجود بر روي اين آجر چه كاربردي دارند، قيمت آجر 10 سوراخ تبريز بايد بگوييم كه اين سوراخ‌ها باعث يكدست پخته شدن آجر و همچنين جلوگيري از ترك خوردن آن
مي‌شوند.

قيمت هر تن آجر فشاري اروميه
اين آجر، به علت داشتن سوراخ و سبك بودن ساختار خود، آب كمي جذب مي‌كند و موجب عدم سنگين شدن بي‌دليل بنا مي‌شود، قيمت آجر 10 سوراخ تبريز به همين
علت در سال‌هاي اخير، آجرلفتون، جاي آجر‌هاي فشاري را گرفته به بهترين نوع آجر براي ساختمان سازي تبديل شده است.

نام‌هاي ديگر آجر لفتون كدام است؟
بيش‌از آنكه با كاربردهاي گسترده و مزاياي اين نوع آجر درجه يك، در دنياي ساختمان سازي آشنا شويد بهتر است بدانيد كه آجر سوراخ دار لفتون، به نام‌هاي زير
نيز در دنياي ساختمان سازي و صنعت، معروف است:

آجر 10 سوراخ
آجر ماشيني
آجر لفتون 10 سوراخ
آجر ماشيني سوراخ دار
آجر نما 10 سوراخ
آجر نما لفتون
آجر 10 سوراخ صادراتي
آجر لفتون صادراتي
آجر بهمني
آجر رسي
آجر بهمني قرمز
آجر سفال
آجر سوراخ دار
آجر نما سوله سازي
آجر توكار زبره
آجر نما لفتون و …

مزاياي استفاده از آجر 10 سوراخ لفتون
قيمت عالي
استحكام بالا
عدم شوره زدن
رضايت مصرف كنندگان
سابقه درخشان
وجود انواع مختلف و تنوع بالا
رنگ ثابت
عدم استهلاك در زمان طولاني
مقاومت برابر زلزله
عدم نياز به كار اضافه براي نماكاري و …

كاربردهاي آجر سوراخ دار لفتون در ساختمان سازي
به جرئت مي‌توان گفت كه در صورت نبود اين نوع آجر، كار ساختمان سازي و بنايي در سراسر دنيا تعطيل خواهد شد، مهم‌ترين كاربردهاي آجر سوراخدار به شرح
زير است:

كشيدن تيغه‌ محكم
ساختن ديوار‌هاي باربري
كاربرد در تمامي انواع ساختمان سازي
سقف زدن
طاق زني
ديوار چيني سوله و …

قيمت هر تن آجر فشاري يزد
خاطر نشان ميكنيم آجرهاي لفتون قرمز رنگ نما به صورت بسته بندي به فروش مي رسند و براي بسته بندي افزايش قيمتي وجود ندارد. آجرهاي لفتون زرد نما
به صورت فله مي باشند قيمت آجر لفتون و به اختيار خريدار براي بسته بندي به ازاي هر عدد آجر مبلغ 200 تومان اضافه مي گردد.

علت وجود سوراخ در آجر لفتون چيست؟
ساختار و ظاهر آجر ماشيني (لفتون) چگونه است؟ همان‌طور كه مي‌دانيد يكي از وجوه تفاوت آجر فشاري و لفتون، وجود سوراخ در ساختار آجر ماشيني
قيمت آجر لفتون يا همان لفتون است كه موجب شده اين آجر، امروزه محبوبيت و كاربرد بيشتري در صنايع مختلف، داشته باشد.

آجر 10 سوراخ يا لفتون از چه چيزي ساخته شده است؟
جنس آجر ماشيني، از مرغوب‌ترين مواد اوليه است و همين نكته موجب شده است كه اين محصول، قيمت آجر لفتون امروزه در سراسر دنيا در حوزه بنايي
و ساختمان سازي، گزينه اول جهت استفاده در فرايند ساختمان سازي باشد.

آجر لفتون، مناسب نماي ساختمان است؟
بله! يكي از مهم‌ترين موارد استفاده اين نوع آجر، كاربرد آن در ايجاد نماي ساختمان است كه امروزه در ايران، به شدت مورد استفاده افراد است،
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز  انواع مختلف آجر نما لفتون، به شرح زير است:

آجر ماشيني سه طرف نما
آجر ماشيني چهار طرف نما
آجر لفتون پشت كار

لفتون درجه1
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز در توليد آجر لفتون درجه 1، تركيب روش‌هاي سنتي و اتوماتيك، اعمال شده است و نيروي انساني، در فرايند توليد، دخيل است.

لفتون درجه 2
قيمت آجر لفتون در اين روش، كه آجر لفتون درجه 2 توليد مي‌شود، حدود 90% فرايند توليد آجر با روش‌هاي سنتي و دستي انجام مي‌شود و درپايان،
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز آجر با نور آفتاب، خشك خواهد شد.

استحكام آجر لفتون چقدر است؟
نوع مواد اوليه به كار رفته در اين آجر و فرايند توليد آن، 2 تا از مهم‌‌ترين عواملي است كه موجب شده امروزه اين آجر، در برابر گستره وسيعي از فشار،
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز قيمت آجر لفتون تاب بياورد و موجب ايجاد خسارت نشود.

ليست قيمت آجر لفتون نما
با توجه به نوسانات روز قيمت‌ها در دنياي مصالح و ساختمان سازي، پيشنهاد مي‌شود براي به دست آوردن قيمت دقيق اين محصول، قيمت آجر لفتون با
كارشناسان فروش تيم اميران گستر براي خريد اجرلفتون تماس بگيريد تا قيمت آجر 10 سوراخ تبريز در سريع‌ترين زمان، محصول مدنظرتان را خريداري كنيد و لذت ببريد.

آجر سه طرف نما
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز يكي از طول هاي آجر و دو كله آجر (عرض آجر) داراي زواياي صاف مي باشند.

آجر چهار طرف نما
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز دو طول آجر و دو كله آجر از زواياي صاف برخوردارند.

آجر لفتون از صفر تا صد
آجر لفتون يكي از مصالح پركاربرد ساختماني است كه بيشتر براي استفاده در نما و ديوارچيني مورد استفاده قرار ميگيرد. آجر لفتون انواع متفاوتي دارد.
بدليل شكل ظاهري و وجود سوراخ در سطح آن به آجر سوراخدار معروف شده است. يكي از انواع پركاربرد آن آجر لفتون ده سوراخ است كه دليل آن وجود
۱۰ سوراخ در سطح آن است . قيمت آجر لفتون انواع ديگر آن آجر لفتون قالب بزرگ، قالب كوچك، آجر ده سوراخ عراقي و آجر لفتون قرمز است.

مزاياي استفاده از آجر 10 سوراخ لفتون
قيمت عالي و استحكام بالا
عدم شوره زدن
رضايت مصرف كنندگان و سابقه درخشان
وجود انواع مختلف و تنوع بالا
رنگ ثابت و عدم استهلاك در زمان طولاني
مقاومت برابر زلزله
عدم نياز به كار اضافه براي نماكاري
آجر سوراخدار از لحاظ رنگ
آجر لفتون در رنگ هاي قرمز ، زرد و گلبهي (پوست پيازي) توليد ميشود و به سراسر كشور ارسال ميشود. قيمت آجر لفتون كيفيت توليد اين آجر بر روي رنگ
آن نيز تاثير گذار است و قيمت آجر 10 سوراخ تبريز معمولا آجر هاي درجه ۱ و ۲ داراي رنگ يكنواختي هستند.

آجر لفتون از لحاظ كيفيت
اين آجر در سه نوع درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ در بازار موجود است. تفاوت آن نيز به روش توليد و پخت آن بستگي دارد. آجر لفتون درجه ۱ معمولا به روش
تمام اتوماتيك توليد شده و از نظر سايز كاملا استاندارد و يك شكل است. درصد جذب آب نيز در اين آجر كمتر از ۱۰ درصد است. قيمت آجر لفتون همچنين
رنگ يكنواختي دارد و در برابر خراشيده شدن مقاوم است. قيمت آجر 10 سوراخ تبريز در اثر برخورد دو آجر با يكديگر صداي سراميك مي دهد.

تعداد آجرلفتون در هر مترمربع
در كل، ديوار هاي مرسوم، شامل ديوار هاي ۱۰ سانتي، ۲۰ سانتي و ۳۵ سانتي( از نظر ضخامت) مي باشند. قيمت آجر لفتون به همين دليل، براي
محاسبه ي تعداد آجر ۱۰ سوراخ مورد نياز، از ديوار ۱۰ سانتي به عنوان مرجع استفاده مي شود. سپس براي ديوار ۲۰ سانتي، تعداد آجرها در ۲ و براي
۳۵ سانتي در ۳.۵ ضرب مي شود. به همين ترتيب داريم:

تعداد آجر لفتون ده سوراخ مورد نياز ديوار ۱۰ سانتي: ۴۱ عدد
تعداد آجر سوراخدار مورد نياز ديوار ۱۰ سانتي: ۸۲عدد
تعداد آجر لفتون مورد نياز ديوار ۳۰ سانتي: ۱۴۴عدد

تعداد آجر فشاري در هر تن
كاربرد اين نوع آجرها در ساخت و تهيه انواع ديوار هاي حايل و غير حايل مي باشد. با به كارگيري از اين نوع آجر، ديوار ها ديگر احتياجي به ايجاد مجدد نما
ندارند. قيمت آجر لفتون از مواد تشكيل دهنده آجر لفتون، مي توان به خاك رس، خاك نسوز و شيل اشاره نمود. آجر لفتون در بازار به اسامي ديگري نيز
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز شناخته مي شود.

آجر هاي لفتون در رنگ هاي قرمز و زرد
آجر هاي لفتون در رنگ هاي قرمز و زرد در بازار موجود مي باشند. قيمت آجر لفتون سايز بزرگ آجرهاي لفتون در ديوار هاي چيني حياط، سوله ها، حياط و
حصار و ويلاها مورد استفاده قرار مي گيرد. از سايز كوچك از نوع آجر لفتون ها نيز مي توان در خط كشي ديوار اتاق ها، توالت، حمام، تراس ها و سقف
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز استفاده نمود.

ساخت نما
از آجر لفتون ها مي توان در ساخت نماي بيروني شومينه و همچنين بخش هاي داخلي ساختمان ها نيز استفاده نمود.‌ قيمت آجر لفتون البته كه امروز
در ساخت ديوار هاي بيروني شومينه قيمت آجر 10 سوراخ تبريز و نماي سازه ها از آجر هاي نسوز استفاده مي كنند.

قيمت روز آجر فشاري
استفاده از اين دسته از آجرها، امنيت ساختمان را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. قيمت آجر لفتون علاوه بر آن، اين نوع آجرها را مي توان با مصالح ساختماني
ديگر مخلوط كرد. تركيب به دست آمده، قيمت آجر 10 سوراخ تبريز مي تواند نماي بيروني سازه را زيباتر جلوه دهد.

قيمت روز آجر فشاري
قيمت هر دانه آجر
آجر لفتون نيمه، آجر لفتون دوقلو، آجر لفتون ده سوراخ ۷ سانتي متري، آجر لفتون ده سوراخ ۴ سانتي متري، آجر لفتون ده سوراخ ۵ سانتي و آجر ۵/۵ سانتي
از انواع متفاوت آن مي باشد قيمت آجر 10 سوراخ تبريز كه بر اساس رنگ و سايز هاي گوناگون دسته بندي شده اند. قيمت آجر لفتون در ادامه به بررسي مختصري از هريك مي‌پردازيم:

سطح عالي و ممتاز
در طي پروسه توليد آجرهاي لفتون در اين سطح، ميزان دخالت نيرو هاي انساني و بهره گيري از از شيوه هاي سنتي، صفر درصد محاسبه شده است.
قيمت آجر لفتون دستگاه هاي حرفه اي و قيمت آجر 10 سوراخ تبريز انواع روش هاي اتوماتيك جايگزين روش هاي سنتي قديم تر شده اند.

سطح درجه يك
در اين سطح، انواع روش هاي سنتي و قديمي و اتوماتيك با يكديگر تلفيق شده اند. قيمت آجر لفتون همچنين نيرو هاي انساني نيز در طي پروسه مراحل
قيمت آجر 10 سوراخ تبريز اين سطح، دخيل مي باشند.

سطح درجه دو
در اين سطح، تقريبا ۹۰ درصد مراحل توليد آنها به بهره گيري از روش هاي مختلف دستي و سنتي وابسته است. قيمت آجر لفتون در پايان تمامي مراحل
انجام شده، قيمت آجر 10 سوراخ تبريز آجر ها را با نور خورشيد خشك مي كنند.


برچسب: آجر ۱۰سوراخ، amirangostar.com، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۱:۱۳ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

ديوار گچي قيمت

ديوار گچي قيمت
ديوار گچي قيمت
ديوار گچي قيمت ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي براي تيغه كشي داخلي ساختمان و پارتيشن بندي داخل ساختمان كاربرد بسياري دارد. استفاده از بلوك گچي GYPSUM BLOCK در ساخت ديوار گچي به علت اقتصادي بودن آن در مقايسه با ديگر روش هاي پارتيشن بندي و همچنين جداسازي فضاي داخلي ساختمان در ايران يكي از محبوترين روش ها است.

ديوار گچي
ديوار گچي قيمت
همچنين با توجه به اينكه رويه ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي كاملاً صاف و به دور از هرگونه پستي و بلندي ميباشد از اين رو هزينه گچ و خاك نيز از هزينه هاي ساخت ساختمان كم ميشود كه اين مسئله در كاهش هزينه كلي ساخت مؤثر است.

ديوار گچي قيمت
كارخانه ديوار گچي
همچنين سهولت در اجرا و همچنين ارزاني نسبي آن و مقاومت نسبتاً خوب ديوار پيش ساخته گچي استفاده از بلوك گچي را در ميان انواع ديگر بلوك ساختماني بسيار پركاربرد كرده است. يكي از مزايا ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي نسبت به ساير روش هاي ديواركشي و ديوارچيني سهولت اجراي تأسيسات برقي است.

ديوار گچي
ديوار گچي سبك
با استفاده از دستگاه فرز و شيار زن ميتوان به سادگي مسير عبور تأسيسات برقي را بر روي ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي را ايجاد كرد و پس از اجراي تأسيسات روي بلوك گچي 10 سانتي و ديوار پيش ساخته گچي را با استفاده از گچ ساختماني صاف كرد.

ديوار گچي طرح دار
با توجه به اينكه جنس ديوار گچي پيش ساخته و همچنين ملات گچ يكي ميباشد از اين رو ضريب انبساط حرارتي هر دو ماده يكسان است و در محل اجراي تأسيسات ترك خوردگي مشاهده نخواهد شد. شايد بتوان اين مسئله را در كنار سرعت اجراي بالاي آن بزرگترين مزيت ديوار گچي پيش ساخته دانست.

ديوار گچي
چسب ديوار گچي
از معايب ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي ميتوان به سنگيني وزن آن در مقايسه با انواع بلوك سبك اشاره كرد. به عنوان مثال وزن بلوك گچي 10 سانتي كمي بيشتر از بلوك سبك سيماني و يا بلوك سفال هم اندازه خود ميباشد.

ديوار گچي
قيمت ديوار گچي پيش ساخته تبريز
اين مسئله در شرايطي كه مساحت ديواركشي داخلي ساختمان با ديوار پيش ساخته گچي زياد باشد منجر به بالا رفتن وزن ساختمان ميشود كه افزايش وزن ساختمان منجر به افزايش نيروي جانبي زلزله ميگردد. افزايش وزن ساختمان مستقيماً در آسيب ناشي از نيروي زلزله بر روي ساختمان ميشود.

ديوار گچي
قيمت ديوار گچي پيش ساخته در تهران
البته ذكر اين نكته لازم است كه بلوك گچي 10 سانتي معمولاً به عنوان پارتيشن بندي استفاده ميشود و معمولاً پارتيشن بندي با ديوار گچي پيش ساخته صورت ميگيرد. در اين شرايط استفاده از بلوك گچي در افزايش وزن ساختمان مؤثر نيست البته بهتر است كه وزن ديوار گچي در محاسبات سازه اي به صورت بارگذاري خطي و مطابق با مبحث هفتم مقررات ملي ساختمان ايران در نظر گرفته شود.

ديوار گچي
چسب درزگير ديوار گچي
با توجه به اينكه وزن هر بلوك گچي 10 سانتي 12 كيلوگرم است از اين رو هر متر مربع ديوار گچي ساخته شده با بلوك 10 سانتي 36 كيلوگرم وزن دارد و اين موضوع را بايد در محاسبات وزن ساختمان و همچنين محاسبه ظرفيت باربري تير و ستون اسكلت ساختمان در نظر داشت.

ديوار گچي
چسب مخصوص ديوار
همچنين در شرايطي كه مطابق با پيوست ششم آيين نامه 2800 زلزله ايران نياز به اجراي وال پست يا وادار افقي يا قائم باشد ميتوان با نظر مهندس ناظر نسبت به اجراي وال پست اقدام كرد. ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي در كارخانه و يا كارگاه استاندارد از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود.

ديوار گچي
چسب به جاي سيمانv
در توليد ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي ميتوان از انواع گچ سمنان و گچ ساوه استفاده كرد. استفاده از گچ مرغوب و همچنين سرند كردن آن در كيفيت بلوك گچي بسيار مؤثر است و از اين نظر قيمت ديوار گچي پيش ساخته و قيمت بلوك گچي 10 سانتي نيز مستقيماً با نوع گچ استفاده شده در آن در ارتباط است.

قيمت چسب گچي
سهولت اجراي ديوار پيش ساخته گچي با بلوك گچي را ميتوان مهمترين مزيت استفاده از اين مصالح ساختماني نام برد. بلوك گچي 10 سانتي در دو نوع توخالي و توپر توليد ميشود و به فروش ميرسد. نوع توخالي ديوار گچي به دليل وزن كمتر نبست به انواع توپر آن فروش و استفاده بيشتري دارد.

ديوار گچي
سراميك روي ديوار گچي
البته بلوك گچي توپر با توجه به استحكام بيشتر در شرايطي كه ديوار گچي پيش ساخته به منظور پارتيشن استفاده شود كاربرد بيشتري دارد. بلوك گچي توخالي براي عبور تأسيسات ساختمان از قبيل تأسيسات برق ساختمان گزينه خوب و به صرفه اي است.

ديوار گچي
قيمت بلوك گچي 10 سانتي
قيمت ديوار پيش ساخته و قيمت بلوك گچي 10 سانتي معمولاً به صورت هر متر مربع اعلام ميشود و با توجه به اينكه به ازاي سه عدد بلوك ميتوان يك متر مربع ديوار را پوشش داد از اين نظر خريد ديوار گچي پيش ساخته و خريد بلوك گچي 10 سانتي به صورت متر مربعي ميباشد.

ديوار گچي
ابعاد بلوك گچي
ارسال بلوك گچي 10 سانتي به سراسر ايران ميسر ميباشد و معمولاً در اين موارد از خودروي نيسان و يا خاور و يا كاميون به صورت دربستي استفاده ميشود. با توجه به آسيب پذيري بلوك گچي در حمل نقل بهتر است خودرو مخصوص و همچنين راننده با مهارت لازم جهت ارسال ديوار گچي استفاده شود.

ديوار گچي
قيمت ديوار و سقف پيش ساخته
بلوك گچي يا ديوار گچي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به ديوار گچي قيمت گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود. دربلوك گچي ممكن است از الياف، پركننده ها، سنگدانه ها يا ساير افزودني هاي غيرزيان آور استفاده شود.

ديوار گچي فوم دار
بلوكهاي گچي به شكل مكعب مستطيل و داراي سطح كاملا صاف و موازي همديگر هستند كه داراي فاق و زبانه بوده و به راحتي اين بلوك ها در حين كارگذاري در هم قرار ميگيرند، سپس درزهاي آن را به وسيله گچ مخصوص يا بتونه، پوشاند و صاف كرد. ديوار گچي قيمت اين نوع بلوك ها را مي توان با استفاده از مواد رنگي مطابق با الزامات اين استاندارد، رنگي توليد كرد.

ديوار گچي
عكس ديوار گچي
كاربرد ديوارهاي گچي پيش ساخته در ساخت ديوارهاي غيرباربر يا پوشش مستقل ديوار و محافظت ستون ها، چاه آسانسور، چاه مربوط به تأسيسات و غيره در برابر آتش است. در زير ليست قيمتي براي اطلاع شما از قيمت ديوار گچي پيش ساخته ۶۶*۵۰*۸ ارائه شده است. ديوار گچي قيمت كه با مراجعه به آن مي توانيد از قيمت به روز اين محصول مطلع گرديد.

عكس ديوار گچي
ويژگي هاي بلوك بتني سبكCLC
مطابق با مبحث 19
عايق حرارت و صوت و رطوبت
سرعت در حمل و نقل وانتقال به طبقات ونصب قطعات پيش ساخته
مقاومت خيلي بالا در برابر اتش سوزي
همخاني با ديگر مصالح
سرعت اجرا نصبت به س��ير مصالح 3 برابرافزايش ميابد
با در نظر گرفتن سرعت اجرا دستمزد دو سوم كاهش ميابد
صرفه جويي در ملات مصرفي تا دوسوم
عدم نياز به گچ و خاك
وزن مخصوص كم
مقاوم در برابر آتش
عايق حرارت و صدا
قابليت برش وشكل پذيري
Ph نزديك به نرمال (حدود7)
همخواني با ديگر مصالح ساختماني
سهولت در حمل و نقل و نصب قطعات پيش ساخته
قابليت انجام هر گونه پلاستر با چسبندگي مناسب
اس اي اس بلوك 3/1 وزن آجر 4/1 وزن بتن
مشخصات فني پانل هاي گچي
ابعاد 10/50/66- سانتيمتر
وزن هر پانل گچي – 20 – كيلوگرم (قابليت توليد از 14 تا 24 كيلوگرم)
وزن هر متر مربع – 60 – كيلوگرم (قابليت توليد از 14 تا 24 كيلوگرم بر مربع)
مقاومت فشاري 66 – كيلوگرم بر حسب سانتيمتر مربع
مقاومت خمشي 11 – كيلوگرم بر حسب سانتيمتر مربع
ضريب حرارتي – 94/1 Kcal/Hr.c
ضريب حرارتي – 0/31 – Kcal/Hr.c
ضريب صوتي – 38 – Db (دي سي بل 500HZ)
انواع ديوار گچي پيش ساخته در بازار
انواع ديوار گچي پيش ساخته در بازار موجود مي باشد كه در يك دسته بندي كلي مي توان آنها را به ديوار گچي پيش ساخته ساده توپر و ديوار گچي پيش ساخته توخالي سوراخ دار ديوار گچي قيمت تقسيم نمود كه تفاوت هاي بارز آنها در وزن و برخي ويژگي ها فيزيكي محصول از قبيل ميزان انتقال حرارت،نويز و رطوبت مي باشد.

ديوار گچي
ديوار حاضري
نصب سريع و آسان و بدون نياز به مهارت فني و خاصي
حذف عمليات گچ و خاك و در برخي موارد سفيد كاري
كاهش وزن بنا به دليل حذف ديوار چيني به روش سنتي و عدم نياز به ملات پايه سيماني
پايداري بيشتر در برابر آتش (حريق)
حمل آسان كالا به محل پروژه
حداقل پسماند و دور ريز(پرت) مصالح
قابليت اجرا انواع عمليات بر روي آن(نقاشي،كاغذ ديوار،انواع ديوار پوش و ….)
نحوه نصب ديوارهاي پيش ساخته
ديوار گچي توليد شده در كارخانه با استفاده از دستگاههاي تمام اتوماتيك با مقاومت بالا و با سايز ۵۰*۶/۶۶*۸ سانتي متر در دو نوع سنگين با وزن تقريبي 19 كيلوگرم و سبك با وزن تقريبي ۱۶ كيلوگرم ، ديوار گچي قيمت يكي از مدعيان رقابت در بازار محصولات گچي پيش ساخته به شمار مي رود .

ديوار گچي
پانل هاي گچي پيش ساخته
وزن هر عدد ديوار گچي ساده ۲۰ تا ۲۲ كيلوگرم و نوع سبك آن ۱۵ تا ۱۶ كيلوگرم است . در برابر شعله مستقيم به مدت ۳۰ دقيقه دوام دارد. مقاومت خمشي آن ۴۵ كيلوگرم بر سانتي متر مربع و مقاومت فشاري آن ۶۰ كيلوگرم بر سانتي متر مربع مي باشد. ديوار گچي قيمت كاشي نيز به راحتي به آن مي چسبد و يا با دوغاب مي توان كاشي كاري نمود.

ديوار گچي
كناره هاي ديوار گچي
كناره هاي ديوار گچي به صورت كام و زبانه بوده كه باعث مي شود در هنگام كاربرد چفت و بست لازم را بوجود آورد سطح قطعات آن بسيــار صاف است عايق حــــرارت و صوت ميباشد و براي سلامتي نيز مضر نمي باشد ديوار گچي قيمت و از نظر اقتصادي و هزينه با صرفه تر از ديوار چيني (تيغه چيني) معمولي مي باشد.

ديوار گچي
مزايا:
50 درصد كاهش هزينه ساخت
75 درصد كاهش زمان ساخت
6 درصد افزايش فضاي مفيد ساختمان
كاهش هزينه ي ساخت تا 50%
هزينه ي تمام شده با مصالح و دستمزد متر مربع 14000 تومان
بدليل عدم نياز به گچ و خاك.سطح مفيد داخل ساختمان افزايش مي يابد(6/8 متر مربع در 200 متر مربع)
سبكترين نوع مصالح براي كليه ديواره هاي داخلي است(55 تا 78 درصد سبكتر از ديگر مصالح)
نصب آن آسانتر و سريعتر از ديگر مصالح است (38 تا 75 درصد سريعتر از ديگر مصالح)
به دليل مجوف بودن عايق بسيار خوبي در برابر حرارت و صدا مي باشد
پنل گچي
نصب پنل گچي بسيار آسان است. زيرا اين محصولات به صورت يكپارچه در ابعاد بزرگ توليد مي شوند و به سرعت سقف و ديورا هاي با مساحت زياد را پوشش مي دهند. اين محصولات براي نصب به چند ابزار ساده نياز دارند. ديوار گچي قيمت براي برش آن به تيغ كاتر و براي نصب آن به ميخ، مته و يا حتي چسب نياز است. زيرا پنل گچي وزن كمي دارند.

ديوار گچي
ديوار گچي ساده (معمولي)
پانل هاي گچي معمولي يا RG به طور كلي در ساخت و ساز خشك (مثل پارتيشن ها يا ديوارهاي جداكننده ، ديوارهاي پوششي (لاينينگ) و سقف هاي كاذب ) در محيط هاي خشك و ديوار گچي قيمت بدون خطر آتش سوزي مورد استفاده قرار مي گيرند .

ديوار گچي
ديوار گچي مقاوم در برابر آتش
صفحاتي هستند كه در گچ تشكيل دهنده آن الياف شيشه موجود است و در برابر حريق مقاومت از خود نشان مي دهند . پنل گچي FR در مناطق و فضاهايي كه نياز به محافظت در برابر آتش در آنها وجود دارد مانند ( پوشش تير ها و ستون هاي فولادي ، ديوار گچي قيمت داكت هاي تاسيساتي و كليه فضاهاي حساس به آتش و تبعات آن … ) استفاده مي شوند . اين پانل ها داراي روكش صورتي هستند.

ديوار گچي
ديوار گچي مقاوم برابر رطوبت
صفحاتي هستند كه گچ تشكيل دهنده آن ها با مواد مقاوم در برابر رطوبت تركيب شده و براي محيط هاي مرطوب مناسب مي باشند . پنل گچي MR براي آشپزخانه ها و سرويس هاي بهداشتي و ساير محيط هاي نمناك مورد استفاده قرار مي گيرند . ديوار گچي قيمت اين صفحات داراي كاغذ سبز رنگ مي باشند . اين پانل ها ضد آب نيستند ( در برابر رطوبت مقاومند )

ديوار گچي مقاوم در برابر رطوبت و آتش
صفحاتي هستند كه در گچ تشكيل دهنده آن الياف شيشه و همچنين مواد مقاوم در برابر رطوبت قرار دارد . پنل گچي FR (مقاوم در برابر حريق و رطوبت) در مكانهايي كه توام با رطوبت ممكن است مقاومت در برابر حريق مورد نياز باشد ديوار گچي قيمت و حساسيت توام رطوبت و حريق احساس شود استفاده مي شوند، اين پانل ها داراي روكش سبز است.

ديوار گچي
پنل سه بعدي گچي
يكي از گزينه ها براي داشتن ديوار سه بعدي استفاده از پنل سه بعدي گچي است و استفاده از اين نوع محصول بسيار ساده است. كافيست يك گچ كار ماهر در كنار خود داشته باشيد. تنوع محصولات قابل ارايه در اين زمينه نسبتا بالاست. ديوار گچي قيمت سعي شده با ارايه طيف وسيعي از سبك ها در طراحي اين پنل ها، انواع سبك هاي مورد تقاضا را پاسخگو باشيم. اعم از سبك هاي پست مدرن و يا كلاسيك.

ديوار گچي
ديوار گچي سه بعدي
مهم ترين بخش دكوراسيون يك فضا در مرحله اول دكوراسيون ديوار است. مي توانيد با استفاده از انواع رنگ ها و يا كاغذ ديواري كه البته معمول ترين راه حل هاي دكوراسيون ديوار هستند فضاي خود را تا حدود خيلي زيادي مطلوب تر كنيد. ديوار گچي قيمت و يا اينكه با استفاده از متريال هاي خاص در دكوراسيون ديوار، فضا را بسيار خاص تر كنيد. ديوار گچي سه بعدي انتخابي كلاسيك و شيك براي خانه شماست.

گچ برگ چيست
گاهي در ميان مردم پانل هاي گچي( صفحات گچي ) را ” گچ برگ” نيز مي نامند. ديوار گچي قيمت پنل گچي يا ديوار گچي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود. دربلوك گچي ممكن است از الياف، پركننده ها، سنگدانه ها يا ساير افزودني هاي غيرزيان آور استفاده شود.

ابعاد پنل گچي
ديوار گچي قيمت ابعاد پنل گچي شامل موارد زير است:

ديوار گچي با ضخامت 15 ميليمتري
ديوار گچي قيمت معمولا در دريوارها و در فضاهايي كه نياز به مقاومت بيشتر باشد استفاده مي شود. پنل گچي با ضخامت 18 ميليمتري و بالاتر : معمولا جهت استفاده در فضاهاي خاص كه نياز به استحكام بسيار بالا يا خطر برخورد شديد با ديوار وجود دارد استفاده مي گردد.

پنل گچي با ضخامت 12.5 ميليمتري
ديوار گچي قيمت رايج ترين توليد كارخانه ايران پانل 12.5 ميل است كه جهت ديوارهاي جداكننده و پوششي ، سقف هاي كاذب ساده و دكوراتيو استفاده مي شود.

پنل گچي با ضخامت 9.5 ميليمتري
ديوار گچي قيمت اين پانل ها نيز مانند پنل گچي 6 ميليمتري براي اجراي قوس ها كاربرد داشته و نبايد از آن جهت اجراي ديوار ها يا سقف هاي كاذب ساده استفاده كرد.

انواع پانل
ديوار گچي قيمت انواع پانل گچي در ابعاد 1200 در 3000 تا 1200 در 2400 ميليمتر و در ضخامت هاي 12.5 ، 15 و 18 ميليمتر در چهار مدل معمولي RG ، مقاوم در برابر رطوبت MR و مقاوم در برابر حريق FR و مقاوم در برابر رطوبت و حريق MF ، انتخاب مناسبي جهت پوشش ديوارهاي داخلي و سقف هاي كاذب مي باشند.

قيمت ديوار پيش ساخته گچي
ديوار گچي پيش ساخته را مي توان روي قاب چوبي، فلزي يا چوب چند لايه نصب كرد. همچنين قابليت نصب روي سطوح سيماني و بنايي شده را نيز دارد. در شرايط متفاوت تنها روش ديوار گچي قيمت نصب كمي تغيير خواهد كرد تا پستي بلندي هاي سطح براي مثال سيمان پوشانده شود. عامل اصلي موثر بر قيمت ديوار پيش ساخته گچي ميزان متراژي است كه قرار است اجرا شود.

پنل هاي گچي
پنل هاي گچي داراي لبه‌هاي متفاوتي است:

v پنل گچي لبه صاف VK

v پنل گچي لبه پخ دار AK

v پنل گچي نيم گرد صاف HRK

v پنل گچي نيم گرد پخ دار HRAK

پنل گچي مقاوم در برابر حريق (FR)
در ساختار گچ، ديوار گچي FR از الياف شيشه استفاده شده است كه در برابر حريق مقاوم مي‌باشد. اين نوع ديوار گچي اغلب در فضاهايي كه بايد در مقابل حريق از آنها محافظت شود نظير پوشش تيرها و ستون‌هاي فولادي، ديوار گچي قيمت داكت‌هاي تاسيساتي و… استفاده مي‌شوند. اين پانل‌ها روكشي صورتي دارند و در قسمت پشت آنها مهر قرمز به صورت لاتين چاپ شده است.

پنل گچي مقاوم در برابر حريق و رطوبت (FM)
در ساختار اين ديوار گچي از الياف شيشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت استفاده شده است. ديوار گچي FM صفحه‌هايي مي‌باشند كه در مكان‌هايي توام با رطوبت و حريق احساس شود به كار گرفته مي‌شود. اين پانل‌ها روكشي سبز دارند و ديوار گچي قيمت در قسمت پشت آنها مهر قرمز به صورت لاتين چاپ شده است.

پنل گچي معمولي (RG)
اين ديوار گچي در ساخت و ساز پارتيشن‌ها يا ديوارهاي جدا كننده ، ديوار گچي قيمت ديوارهاي پوششي (لاينينگ) و سقف كاذب در محيط‌هاي خشك و بدون حريق مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ديوار گچي معمولي، روكش كرمي دارند و در پشت آنها مهر آبي به صورت لاتين چاپ شده است.

پنل گچي معمولي (RG)
تفاوت ديوار گچي با صفحات گچي
ديوار گچي را بر خلاف صفحات گچي استفاده مي‌كنند و اغلب براي جداسازي قسمت‌هاي مختلف ساختمان كاربرد دارد.كاربرد عمده ديوار گچي در ساخت تيغه‌هاي غير باربر يا پوشش ديوار گچي قيمت مستقل ديوار و محافظت ستون‌ها، چاله آسانسور و… در مقابل آتش مي‌باشد كه باعث مي‌شود كار ساخت ساختمان بسيار راحت‌تر شود و امكان اجراي طراحي‌هاي مختلف ساختمان نيز فراهم شود.

معايب پنل گچي
شكننده بودن خصوصاً در زمان حمل و نقل و نصب
رطوبت‌پذيري و ضد آب نبودن (ديوار گچي FR و RG )
هزينه بالاي ديوار گچي
مراحل نصب ديوار گچي
آماده سازي سطوح
در شروع نصب ديوار گچي، براي اينكه نتيجه كار عالي باشد سطح ديوار مذكور بايد كاملاً صاف و يكدست به دور از آلودگي و چربي باشد. ديوار گچي قيمت ديوار از قبل رنگ شده، كاشي، سنگ و سراميك زيركاري‌هاي مناسبي براي انجام نصب به شمار مي‌آيند.

تراز كردن ديوار
بعد از آماده كردن سطح ديوار و انجام اندازه‌گيري، خط تراز افقي جهت نصب پانل‌ها كشيده مي‌شود. بعد از اعمال اين مراحل مي‌توان پانل‌ها را چسباند.براي چسباندن ديوار گچي از چسب خاص صنعتي استفاده مي‌شود كه بسيار مقاوم است. ديوار گچي قيمت پس از انجام چسب كاري، اولين ديوار گچي چسب زده شده از روي نقطه صفر شروع، روي ديوار چسبانيده خواهد شد.

ديوار گچي مقاوم در برابر زلزله
به علت سبكي و همچنين انعطاف پذيري بسيار بالا ي گچبرگ ها ميانقاب ها ديوار گچي قيمت از خود مقاومتي نداشته و باعث سختي كاذب سازه نمي شوند كه اين امر موجب مقاومت بيشتر ساختمان در مقابل زلزله مي باشد.

معايب ديوار گچي
براي نصب پنل گچي دماي محيط نبايد كمتر از ۴ درجه سلسيوس (سانتيگراد) باشد وديوار گچي قيمت اگر براي نصب آن از چسب استفاده شود، دما نبايد كمتر از ۱۰ درجه باشد. مگر اينكه توليد كننده ي ديوار گچي پيشنهاد ديگري داشته باشد. ديوار گچي پيش ساخته يكي از ملزومات ساخت و ساز خشك در صنعت نوين ساختمان مي باشد.

قابليت فرم پذيري ديوار گچي
قابليت فرم پذيري بالاي صفحات گچي در طراحي، مخصوصاً در بحث دكوراتيو؛ ديوار گچي قيمت به دليل فرم پذيري پنل گچي ميتوان در طرح سقف و ديوار هاي كاذب، از خطوط منحني و قوس دار نيز استفاده نمود، در اين سيستم امكان ايجاد دكور هاي چند طبقه يا باكس هاي متفاوت ارتفاعي امكان پذير است.

رنگ آميزي ديوار گچي
رنگ پذيري آسان، چسب پذيري صفحات روكش دار گچي؛ جهت مكانهايي كه ديوار گچي قيمت ميخواهيم كاشي يا سنگ تزئيني روي ديوار نصب نماييم و قابليت راحت نصب انواع كاغذ ديواري روي سطح گچبرگ.

آيا پانل گچي وزن سقف را تحمل مي كند؟
خير, از ديوار هاي پيش ساخته گچي فقط بايد در حد يك ديوار جدا كننده انتظار داشت. ديوار گچي قيمت در صورتي كه سقف مورد نظر از جنس ورق گالوانيزه يا ورق ايرانيت مي توان بار سقف را بر روي ديوار ها انداخت. ولي بهتر است وزن سقف به ستون مناسب منتقل گردد.


برچسب: ديوار گچي، amirangostar.com،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۴۱ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

قيمت سيمان امروز در بازار تهران

قيمت سيمان امروز در بازار تهران
قيمت سيمان امروز در بازار تهران
قيمت سيمان امروز در بازار تهران شايد اولين مورد شناخته شده سيمان مربوط به دوازده ميليون سال پيش باشد. پس از وقوع شيل نفت شيلي واقع در مجاورت بستر سنگ آهك كه به دلايل طبيعي رخ داده بود، رسوب سيمان تشكيل شد. سيمان در صنعت ساخت و ساز حكم چسب را دارد.

قيمت سيمان امروز

 

قيمت سيمان امروز در بازار تهران
سيمان به ندرت به تنهاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بلكه بيشتر براي اتصال شن و ماسه (سنگدانه‎ هاي) كاربرد دارد. مخلوط سيمان با سنگ‌ريزي باعث ايجاد ملات براي سنگ‌تراشي و تركيب آن با شن و ماسه باعث توليد بتن مي‌شود، كه حدود 7 الي 15 درصد از حجم آن را تشكيل مي‌دهد. بعد از آب، بتن پركاربردترين ماده در سياره زمين است. امروزه به لطف فناوري، تهيه و توليد سيمان در مالزي توسعه گسترده‌اي يافته است.

قيمت سيمان امروز در بازار تهران
انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان
صنعت ساختمان انواع سيمان وجود دارد كه تفاوت بين هر سيمان براساس خصوصيات، كاربردها و مواد تركيبي آن در طي فرآيند توليد، است. سيمان يك ماده پوششي است كه بين سنگدانه‌ها و مواد تقويت‌كننده پيوند ايجاد مي‌كند. انواع سيمان براي كارهاي مختلف ساختماني عبارتند از:

قيمت سيمان امروز
سيمان پورتلند پوزولانا (PPC)
اين نوع سيمان از تبديل پوزولان به كلينكر در آسيا‌‌ب‌هاي سيمان به دست مي‌آيد، كه مقاومت بالايي در برابر حملات شيميايي دارد. اين نوع سيمان براي سازه‌هاي دريايي، فاضلاب، پل‌ها، اسكله‌ها، بتن‌ريزي حجيم، كانال‌هاي آب و … كاربرد دارد.

سيمان پرتلند معمولي (OPC)
سيمان پرتلند معمولي كه به آن OPC نيز مي‌گويند نوع پركاربرد سيمان است كه در سراسر دنيا توليد و مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين نوع سيمان به طور گسترده‌اي براي همه اهداف از جمله بتن‌سازي و ساخت و ساز ساختمان‌ها، ملات براي پيوستن سنگدانه‌ها، در گچ براي ايجاد جلوه عالي روي ديوارها، توليد دوغاب، بتونه ديواري، بلوك‌هاي بتوني و … استفاده مي‌شود.

سيمان سريع سخت شونده Extra Rapid Hardening Cement
همان‌طور كه از نام اين سيمان پيدا است، قابليت بارز آن سريع سخت شدن است قيمت سيمان امروز در بازار تهران . اين سيمان با افزودن كلريد كلسيم باعث سرعت بخشيدن به پروسه سخت‌شوندگي مي‌شود. سيمان سريع سخت‌شونده، به طورگسترده در بتن‌ريزي‌هاي هواي سرد، نسبت به ديگر سيمان‌ها 25 درصد سريع‌تر تنظيم و سفت مي‌شود.

قيمت سيمان امروز
سيمان ضد سولفاتSulfates Resisting Cement
سيمان ضدسولفات براي بتن‌هاي كه در معرض سولفات شديد قرار مي‌گيرند مانند خاك يا آب‌هاي زيرزميني، استفاده مي‌شود. در سيمان‌هاي ضد سولفات سعي مي‌شود ميزان C3A و C3S را كاهش و به ازاي آن ميزان S2C بيشتري مصرف كنند قيمت سيمان امروز در بازار تهران . اين نوع سيمان همچنين براي سطح بتون‌هاي اسكله‌هاي پل كه در معرض خشكي و رطوبت هستند نيز استفاده مي‌شود.

سيمان كم حرارت Low Heat Cement
توليدكنندگان سيمان با نگه داشتن زير 6 درصد از تري‌كلسيم آلومينات و با افزايش نسبت C2S، سيمان كم حرارت را تهيه مي‌كنند. سيمان كم حرارت در ساخت بتن‌هاي انبوه مانند سدها استفاده مي‌شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . اين نوع سيمان واكنش‌پذيري كمتر و زمان تنظيم اوليه آن بيشتر است.

قيمت سيمان امروز
سيمان تنظيم (كارگذاشتن) سريع Quick Setting Cement
توليدكنندگان سيمان نوعي سيمان را تهيه كرده‌اند كه سريع‌تر از سيمان معمولي كار مي‌شود، اما مقاومت آن يكسان است. در اين فرمول نسبت گچ كاهش مي‌يابد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . سيمان با تنظيم سريع براي ساخت و سازهايي كه نياز به كارگذاشتن سريع دارند مانند سازه‌هاي زير آب يا در هواي سرد و باراني استفاده مي‌شود.

سيمان سفيد White Cement
سيمان سفيد يكي ديگر از سيمان‌هاي پركاربرد و مهم بوده كه شبيه به سيمان پرتلند، اما گران‌تر است. اين نوع سيمان از سنگ آهك خالص و خاك كائولين سفيد، كه فاقد اكسيدهاي رنگي است، تهيه مي‌شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . نرمي سيمان سفيد بسيار بالا بوده و بتن نهايي از اين سيمان مقاومت بيشتري نسبت به بتن‌هاي معمولي دارد. كاربرد سيمان سفيد در نماسازي، كاشي كاري، كارهاي هنري و … است.

قيمت سيمان امروز
سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن) Blast Furnace Slag Cement
اين نوع سيمان بسيار شبيه به سيمان پرتلند معمولي است با اين تفاوت كه با آسياب كردن حدود 60 درصد كلينكر سرباره تهيه مي‌شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . به طور معمول اين نوع سيمان براي ساخت و سازهاي كه ملاحظات اقتصادي در آن مهم است به كار مي‌رود.

قيمت سيمان امروز
سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا High Alumina Cement
اين سيمان كه به سيمان نسوز نيز معروف است از تركيب اصلي 4 اسيد اكسيد كلسيم، آلومينيوم، سيليسيم و آهك در طي فرآيند سيمان‌سازي تهيه و به دليل وجود اكسيد آلومينا در برابر حرارت بالا مقاوم است. براي رسيدن به اين تركيب بايد مقدار كل آلومينا حداقل 32 درصد و وزن آن بين 85/0 تا 30/1 به نسبت آهك باشد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . در مخلوط سيمان پرآلومين حدود۴۰% سنگ آهك، ۴۰% بوكسيت و ۲۰% مواد داراي آهن و سيليس وجود دارد.

قيمت سيمان امروز
قيمت هر كيسه سيمان در بازار
محمد جعفر منتظري رئيس اتحاديه فروشندگان مصالح ساختماني قيمت سيمان امروز در بازار تهران با اشاره به اين موضوع كه زماني كه براي كالايي قيمت مصوب از سمت دولت تعيين ميگردد، به طور طبيعي قيمت آن تغييري نميكند بيان داشت كه قيمت سيمان دولتي در مقايسه با سال گذشته تغييري نكرده است اما اكنون نوسانات قيمت سيمان بازار آزاد بين 10 تا 30 درصد است .

قيمت سيمان امروز
نسبت آب به سيمان
افزايش حفره‌ها با افزايش وزن آب رابطه مستقيمي دارد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . زماني كه آب به مقدار مناسب به مخلوط اضافه نشود، مقاومت بتن پايين آمده و در نهايت بتن نهايي حدود 1 درصد حفره هوا خواهد داشت.

قيمت سيمان امروز
PPC
مفهوم نسبت آب به سيمان براي اولين بار توسط Duff A. Abrams در سال 1918 منتشر شد كه به صورت C/W، يعني نسبت تركيب سيمان و آب نشان داده مي‌شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . مفهوم نسبت آب به سيمان C/W يك مفهوم اساسي جهاني بوده كه به عنوان قديمي‌ترين قانون در فن‌آوري بتن در نظر گرفته مي‌شود. بتن در نتيجه واكنش شيميايي بين سيمان و آب (معروف به هيدراسيون) سخت مي‌شود.

OPC
به ازاي هر پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد استفاده) سيمان براي تكميل كامل واكنش‌هاي هيدراسيون حدود 35/0 پوند (كيلوگرم يا هر واحد وزني مورد استفاده)، آب لازم است قيمت سيمان امروز در بازار تهران . با اين حال ممكن است مخلوطي با نسبت 0.35 كاملا تركيب نشود و احتمال دارد به اندازه كافي جريان نداشته باشد، بنابراين از نظر فني مي‌توان آب بيشتري براي واكنش‌پذيري سيمان استفاده كرد كه به طور معمول نسبت آب به سيمان بين 0.45 تا 0.60 خواهد بود.

قيمت سيمان امروز
Extra Rapid Hardening Cement
به خاطر داشته باشيد آب زياد منجر به جداسازي ماسه و اجزاي سنگدانه در خمير سيمان مي‌شود. همچنين آبي كه در واكنش هيدراسيون كاهش نيابد، ممكن است باعث ترك و ايجاد منافذ در بتن نهايي شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . مخلوط با آب زياد جمع‌شدگي زيادي را تجربه مي‌كند كه منجر به ترك‌هاي داخلي و شكستگي به ويژه در گوشه‌ها خواهد شد و در نتيجه باعث كاهش مقاومت نهايي مي‌شود.

انواع سيمان مورد استفاده در صنعت ساختمان كدامند؟
سيمان پرتلند معمولي
سيمان پورتلند پوزولانا
سيمان زودگير
سيمان سريع سخت شونده
سيمان كم حرارت
سيمان ضد سولفات
سيمان تنظيم (كارگذاشتن) سريع
سيمان سرباره كوره بلند (سرباره آهن)
سيمان پرآلومين يا آلومينا بالا
سيمان سفيد
آيا قيمت سيمان كاهش مي يابد ؟
به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان مصالح ساختماني قيمت سيمان امروز در بازار تهران با توجه به اقدامات انجام شده و تصميم هاي وزارت صمت به نظر ميرسد قيمت سيمان در روزهاي آتي به تدريج كاهش يابد.

Sulfates Resisting Cement
طبق استاندارد ملي به شماره ۳۸۹ ISIRI توليد مي گردد. سيمان پرتلند نوع ۲ براي ساخت بتن هايي كه حرارت هيدراسيون متوسط در آنها ضروري بوده و حمله سولفاتها به آنها در حد متوسط باشد ، مورد استفاده قرار مي گيرد .با توجه به اينكه پس از تركيب سيمان و آب فعل و انفعالات شيميايي سيمان آغاز مي گردد, قيمت سيمان امروز در بازار تهران در صورت نگهداري در نزديكي رطوبت و بارندگي زياد سيمان فاسد شده و كارآيي نخواهد داشت.

Low Heat Cement
شرايط و استاندارد نگهداري سيمان لازم است. به نحوي باشد. كه از جذب رطوبت و پوسيدگي پاكت واز دست دادن خاصيت چسبندگي سيمان جلوگيري شود, قيمت سيمان امروز در بازار تهران چون سيماني كه خاصيت چسبندگي و واكنش با آب نداشته باشد به درد ساخت و ساز نمي خورد.

تاريخچه سيمان تهران
ابتدائي ترين نوع سيمان برميگردد به سال 1824 كه از پختن آهك و خاك رس در حرارت بالا و آسياب كردن آن بوجود آمد قيمت سيمان امروز در بازار تهران .و نام سيمان هم برگرفته شده از واژه يوناني سمنتوم و پرتلند هم مكاني است در انگلستان كه اولين بار سيمان در آنجا توليد و بكار گرفته شد.

Quick Setting Cement
سيمان شاهرود تيپ 2 يكي از با كيفيت ترين و پر استفاده ترين انواع سيمان ( Cement ) توليدي در ايران و خاورميانه است قيمت سيمان امروز در بازار تهران . از سيمان شاهرود در توليد و ساخت انواع بتن در شرايطي متوسط حمله سولفات كاربرد دارد. همچنين از سيمان در مصارف بنايي و كارهاي ساختماني نيز به مصرف ميرسد.

Quick Setting Cement
Blast Furnace Slag Cement
معمولاً سيمان تيپ 2 كه به سيمان خاكستري در بازار معروف است معمولاً در كيسه 50 كيلويي و از جنس پلي پروپيلن است قيمت سيمان امروز در بازار تهران . سيمان شاهرود نيز در كيسه 50 كيلويي پليمري به فروش ميرسد يكي از دلايل تأثيرگذار در قيمت سيمان شاهرود تيپ 2 نيز به دليل افزايش قيمت كيسه پلي پروپيلن يا PP است.

White Cement
كيسه سيمان از جنس خاصي بافته ميشود كه در شرايط انبارداري سيمان فاسد نشود و رطوبت موجود در هوا به آن آسيبي نرساند قيمت سيمان امروز در بازار تهران . واضح است كه سيمان در ايران از پر مصرف ترين مصالح ساختماني است و تقريباً تمامي پروژه هاي عمراني اعم از پروژه هاي ساختماني و نيروگاهي نيازمند سيمان هستند.

High Alumina Cement
از ساخت و توليد بتن آماده تا خرده كاري بنايي نيازمند اين مصالح حياتي است قيمت سيمان امروز در بازار تهران . به دليل وجود سنگ آهك و سيليس مرغوب در ايران در حال حاضر كشور ايران يكي از قطب هاي توليد سيمان در جهان به حساب مي آيد و سيمان شاهرود تيپ 2 نيز يكي از كالاهاي استراتژيك در سبد صادراتي كشور ماست.

قيمت سيمان امروز
جدا از مصارف داخلي كارخانه سيمان شاهرود يكي از مطرح ترين صادر كنندگان در كشور است. سيمان به عنوان ماده اصلي در چسبندگي بتن و ملات بايد ضوابط استاندارد ملي ايران را برآورده كند قيمت سيمان امروز در بازار تهران . تعيين ويژگي هاي سيمان پرتلند ( Portland Cement ) كه يكي از مهمترين استاندارها و ضوابط در توليد سيمان بايد الزاماً مطابق با استاندارد 389 سازمان ملي استاندارد ايران باشد.

قيمت سيمان سياه شاهرود
البته با توجه به اينكه سيمان توليدي در كارخانه سيمان شاهرود شرايط استاندارد و ضوابط استاندارد آيين نامه اروپا و ASTM را برآورده كرده است
قيمت سيمان امروز در كيفت آن هيچگونه شكي نيست قيمت سيمان امروز در بازار تهران . يكي از نكاتي كه حين خريد سيمان شاهرود تيپ 2 بايد به آن توجه كرد آكبند بودن كيسه سيمان است.

قيمت سيمان سياه اصفهان
متأسفانه برخي از افراد سودجو سيمان بي كيفيت را در كيسه هايي به طرح و شمايل مشابه و با نام سيمان هاي مطرح بازار به فروش ميرسانند كه در بازار مصالح به آن كيسه سيمان دست پر ميگويند قيمت سيمان امروز در بازار تهران . توجه به آكبند بودن كيسه سيمان در هنگام خريد و پايين بودن غير منطقي قيمت سيمان شاهرود تيپ 2 از نكاتي است كه حتماً بايد مد نظر داشت.

سيمان تيپ 2
سيمان تيپ 2 در شرايطي به كار ميرود كه حرارت هيدراتاسيون متوسط و مقاومت در برابر حمله سولفات هاي در حد متوسط لازم باشد، به كار ميرود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . به دليل محدوديت فاز آلومينات و كمتر بودن فاز C3S در اين سيمان كه سبب ايجاد خواص ويژه مزبور ميشود، مقاومت فشاري اوليه و نهايي آن كمتر از سيمان نوع 1 است.

سيمان شاهرود تيپ 2
سيمان شاهرود تيپ 2 معمولاً كندتر از سيمان تيپ 1 ميگيرد و در گيرش حرارت كمتري توليد ميكند. با توجه به اينكه قيمت سيمان اقتصادي است ميتوان در
قيمت سيمان امروز ساختمانهاي حجيم استفاده نمود تا هنگام گرفتن بتن حرارت كمتري ايجاد شود و حجم بتن ريزي محدود نشود.

قيمت سيمان سياه فله
سيمان شاهرود تيپ 2 در محيطهاي آب و خاك كه غلظت يون سولفات در حد متوسط است و براي بتن ريزي در هواي نسبتاً گرم كه خطر افزايش دماي بتن
قيمت سيمان امروز معمولي به بيش از 32 درجه سانتيگراد و بتن حجيم به بيش از 15 درجه سانتيگراد وجود دارد، به كار ميرود.

قيمت سيمان پاكتي امروز
براي استفاده در محيط هاي حاوي يون كلر و سولفات به طور همزمان و در محيط هاي حاوي غلظت زياد سولفات و همچنين براي بتن ريزي در هواي سرد اين نوع سيمان توصيه نميشود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . كارخانه سيمان شاهرود مطابق با مشخصات مطرح شده در استاندارد ملي ايران به شماره ISIRI – 389 و استاندارد امريكا ASTM – C150 توليد مي شود و داراي حداكثر ( C3A ) به ميزان 8 درصد مي باشد .

قيمت روز سيمان تيپ 2 كرمان
مقاومت اوليه و نهايي ملات استاندارد آن نسبت به سيمان نوع 1 كمتر مي باشد. سيمان شاهرود تيپ 2 به عنوان سيمان اصلاح شده در برابر حمله متوسط سولفات ها از سيمان معمولي مقاوم تر است و در مواردي كه آب هاي زير زميني يا خاك حاوي مقدار كمي سولفات باشند قيمت سيمان امروز در بازار تهران مصرف مي گردد كه با توجه به آزمايشات در آب كمتر از 1200 ppm و در خاك كمتر از 0.5 درصد است.

قيمت سيمان پاكتي 50 كيلويي امروز كرمان
به علت گرمازايي كمتر در بتن ريزي هاي نسبتاً حجيم نيز مصرف مي شود قيمت سيمان امروز در بازار تهران . كاربرد اين نوع سيمان در هواي گرم كه خطر افزايش دماي بتن معمولي به بيش از C320 و بتن ريزي هاي حجيم كه بيش از 150 سانتيگراد مي رسد توصيه مي گردد.

قيمت سيمان پاكتي 50 كيلويي امروز
استفاده از اين نوع سيمان در محيط هاي كه يون كلر و سولفات به صورت توأم وجود دارد و همچنين بتن ريزي در هواي سرد توصيه نمي گردد.
قيمت سيمان امروز سيمان شاهرود تيپ 2 در سازه و بنا و فونداسيون به كار ميرود.سيمان در بازار ايران به دو روش فله و كيسه اي به فروش ميرسد كه معمولاً با توجه به نياز هر پروژه اي و يا قابليت انبار كردن از هر كدام از دو روش ميتوان در خريد سيمان استفاده كرد. همچنين با توجه به نياز هر پروژه اي سيمان مستقيماً از كارخانه و يا از انبار بارگيري ميشود و به محل پروژه ارسال ميشود.

قيمت سيمان بجنورد
يكي از مهمترين نكاتي كه پيش از خريد سيمان بايد به آن توجه كرد شرايط انبارداري سيمان است. مطابق با استاندارد شماره 2761 سازمان ملي استاندارد ايران شرايط انبار سيمان بايد به گونه اي باشد كه از فاسد شدگي و جذب رطوبت پيش از مصرف جلوگيري به عمل آيد.با توجه به اينكه فرآيند هيدراتاسيون سيمان پس از جذب رطوبت آغاز ميشود در صورت عدم استفاده به موقع سيمان در انبار فاسد ميشود و مطابق با مبحث نهم مقررات ملي ساختمان ايران از استفاده از سيمان فاسد در ساخت قطعات سازه بتني غير مجاز است.

سيمان پوزولان
سيمان پورولان داراب معروف به سيمان هاي مخلوط است. اين محصول با افزايش ۱ تا ۱۵ درصد پوزولان به كلينكر در آسياب هاي سيمان بدست مي آيد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . سيمان پرتلند پوزولاني را مي‌توان در تمامي موارد بجاي انواع سيمان پرتلند معمولي استفاده نمود.

قيمت سيمان پاكتي اردبيل امروز
اين سيمان عملكرد بيشتر و گرمازايي كمتري در زمان بتن ريزي هاي حجيم دارد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . همچنين در مقابل تهاجم سولفات ها و كلريد را مقاوم است. سيمان پوزولاني آب انداختگي بتن را كاهش داده و ترك هاي سطحي و عمقي بتن را نيز كاهش مي دهد. در نتيجه ميزان تخلخل نيز كاهش مي يابد.

سيمان سياه پرتلند تيپ ۵
سيمان سياه پرتلند تيپ ۵ چسباننده اي است كه از تركيب پودر كلينكر با مقدار مناسبي سنگ گچ آسياب شده بدست مي ‏آيد قيمت سيمان امروز در بازار تهران . سيمان پرتلند تيپ پنج با ويژگي هاي تعيين شده پس از تركيب با آب و سپس هيدراتاسيون ايجاد حرارت مي كند و گچ ساوه طلايي ماده حاصل گيرش يافته و پس از زماني مشخص سخت مي شود و به مقاومت و پايداري مناسبي مي رسد.

قيمت سيمان تهران تيپ 1
چنانچه سيمان سياه پرتلند تيب ۵ با آب و سنگدانه‏ هاي مناسب ، شن يا انواع ماسه ماسه بادي و ماسه سنگي پيمانه و مخلوط شود، ملات يا بتن با كارآيي و رواني مطلوب ايجاد مي‏ نمايد كه با گذشت زمان مقاومت‏ هاي معيني را كسب مي‏ نمايد و ثبات حجمي خود را نيز در زمان ‏هاي طولاني حفظ مي‏كند. قيمت سيمان امروز در بازار تهران در رويارويي با شرايط محيطي متفاوت از دوام كافي برخوردار است كه محصول واكنش عمدتاً سيليكات‏ هاي كلسيم آبداراست.

قيمت سيمان تهران تيپ 1
سيمان پرتلند اصلاح شده
تركيبات شيميايي ديگر نظير آلومينات‏ ها نيز در اين عمل موثرند .سيمان پرتلند تيپ ۵ به عنوان سيمان پرتلند اصلاح شده ديوار گچي مصرف ويژه آن در قيمت سيمان امروز در بازار تهران ساخت بتن‏ هايي است كه حرارت هيدراتاسيون متوسط براي آنها ضرورت داشته و حمله سولفات‏ ها به آنها بيش از متوسط باشد.

فاز C3A<5
فاز C3A<5 اين نوع سيمان , از سيمان نوع 2 نيز كمتراست , بنابراين درساخت بتن و ملات هايي به كار مي رود كه به شدت در معرض تاثير سولفات ها قرار مي گيرند. قيمت سيمان امروز در بازار تهران كاربرد اين سيمان در لوله هاي انتقال آب و فاضلاب , ديوار گچي كانال هاي زه كشي ,مخازن آب ,سازه هاي در مجاورت محيط هاي گچي و سولفاتي و ديواره هاي حائل بين محيط هاي خاكي – گچي ميباشد.


برچسب: قيمت سيمان امروز، amirangostar.com، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۴۰ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

قيمت پودر سنگ جوشقان

قيمت پودر سنگ جوشقان
قيمت پودر سنگ جوشقان محصول با كيفيت پودر سنگ كه در جوشقان توليد مي گردد داراي مشتري هاي متعددي از شهرهاي
مختلف مي باشد و توسط اين افراد خريدار به طريق بي واسطه تهيه مي گردد.
پودر سنگ جوشقان

قيمت پودر سنگ جوشقان
از اين رو اين مركز معتبر پخش به فروش مستقيم قيمت پودر سنگ جوشقان اقدام مي نمايد و به اين ترتيب اين نمونه ها را در شهر
تهران بدون وجود واسطه گرها به مردم ارائه مي دهد و قيمت اين نمونه ها را نيز پايين مي آورد.

قيمت پودر سنگ جوشقان
قيمت پودر سنگ جوشقان
نماي ساختمان ها
در مناطق شمالي كشور به جاي استفاده از سيمان سفيد و گچ از پودر سنگ جوشقان براي سفيد كاري ساختمان ها استفاده مي شود،
زيرا اين پودر در برابر رطوبت مقاوم است كه البته قيمت پودر سنگ جوشقان يكي از باكيفيت ترين نوع پودر سنگ است.
پودر سنگ جوشقان
استفاده از پودر سنگ جوشقان در سيمان سفيد
از پودر جوشقان به همراه سيمان سفيد به منظور تهيه ملات سفيد رنگ براي درز گيري كاشي استفاده مي شود.

رنگ سازي
از پودر سنگ جوشقان به منظور ايجاد رنگ و افزايش دادن پوشش دهي رنگ استفاده مي شود به دليل اينكه سنگ جوشقان بسيار
سفيد و درخشان است.

قيمت خاك سنگ جوشقان
سنگ جوشقان اندازه هاي مختلفي دارد كه آن را برحسب اندازه از 1 تا 6 نمره بندي ميكنند كه پودر سنگ جوشقان توليد شده از
هركدام قيمت مخصوص به خود را دارد. ولي عوامل ديگري هم مانند هزينه هاي استخراج، نوع برش، هزينه هاي مربوط به فرآوري،
هزينه هاي حمل و نقل همه اين ها عوامل تاثيرگذار در قيمت پودر سنگ جوشقان است.
پودر سنگ جوشقان
پودر سنگ چيني
پس از سرند شدن والك شدن دردانه بندي هاي متنوع ، در بسته بندي كيسه اي و فله اي با وزن هاي مورد نياز مشتريان معمولا
از 25 كيلوگرمي تا 40 كيلوگرمي با قيمت هاي ارزان و عمده به صورت مستقيم و با حمل بار آسان و هماهنگ شده به سراسر كشور
توزيع و پخش ميشود.

سنگ جوشقان از نظر مشخصات فني
سنگ جوشقان در گروه سنگ هاي رسوبي نزديك به مرمريت دسته بندي مي شود.
وزن حجمي آن 2.7 گرم بر سانتي متر مكعب است.
جذب آب 3 درصد مي باشد.
تا حدود 34 درصد در مقابل سايش مقاومت دارد.
خاك سنگ از پودر سنگ زبرتر است و دانه بندي درشت تري دارد.
در سنگ جوشقان از نظر مشخصات فني
كاربرد هاي پودر سنگ جوشقان
استفاده از پودر سنگ به عنوان ملات
چسبندگي بيشتر بر روي قير گوني جاده ها
خوراك دام و طيور
براي تهيه داروها
خلق آثار هنري و مجسمه سازي
در توليد نوشابه هاي گاز دار
در توليد شيره انگور
تركيب با سيمان سفيد و استفاده دربناي ساختمان ها
تهيه دوغاب براي درزگيري كاشي و سراميك
ضدعفوني كردن آب و فاضلاب
در توليد بتن به دليل چسبندگي و افزايش استحكام سازه ها
در كشاورزي
در معادن زغال سنگ
جايگزين به جاي گچ كاري در مناطق مرطوب و شرجي
در تركيب با مواد نانو بسيار مناسب است.
ويژگي هاي پودر سنگ جوشقان
1.رنگ بسيار سفيد و درخشان

2-ماندگاري رنگي و ظاهري

3-چسبندگي زياد

4-مقاومت و استحكام بالا پس از خشك شدن دارد.

5-تركيب پذيري عالي با مصالح ساختماني ديگر نظير سيمان سفيد.

6. خاصيت ضد آب دارد.

7. مقاومت زياد در برابر ترك خوردن.

8. در برابر اشعه فرابنفش خورشيد مقاوم است.

9. نياز به الك مجدد براي استفاده ندارد.

جنس كربنات كلسيم
پودر سنگ جوشقان از نوعي سنگ از جنس كربنات كلسيم موجود در شهر جوشقان استان اصفهان به دست مي آيد و به دليل
كيفيت بالا، رنگ سفيد آن، چسبندگي و استحكام بالا و همچنين خاصيت ضد آبي كه دارد داراي موارد استفاده بسيار زيادي
مي باشد.

چسب ديوار گچي
پودر سنگ انواع مختلفي دارد كه از بين انواع پودر سنگ موجود در كشور ما قيمت پودر سنگ جوشقان يكي از معروف ترين و با كيفيت
ترين آنهاست و افراد زيادي در صنايع مختلف به دنبال خريد اين نوع پودر سنگ و استفاده از آن در مشاغل خود هستند.

خواص پودر سنگ جوشقان ممتاز و سفيد
محصولاتي كه از خرد و آسياب شدن كاني هاي مختلف به ذرات بسيار ريز توليد مي شود را مي توان از پركاربرد ترين مواد معدني
در جهان دانست. پودر سنگ جوشقان يكي از انواع پودر سنگ با اهميت و پر مصرف در كشور ماست كه داراي خواص فيزيكي و
شيميايي خاص خود است. خواص قيمت پودر سنگ جوشقان در كنار رنگ ، جنس ، كاربرد و درجه سفيدي آن از عوامل موثر در طبقه بندي
اين ماده است .

قيمت ديوار گچي صداگير
خواص پودر سنگ جوشقان و ويژگي هاي منحصر به فرد آن موجب شده دامنه ي كاربرد ها و مصارف اين ماده معدني مهم بسيار
وسيع باشد. قيمت پودر سنگ جوشقان در درجه اول براي نماسازي ساختمان ها عمدتا نماشسته كاربرد بسيار مهم و اساسي دارد
خصوصا در مناطق مرطوب به دليل آبگريز بودن و عدم تغيير رنگ با گذشت سالها از اين ماده معدني استفاده هاي بسياري مي شود .

ديوار گچي طرح دار
مواد اوليه آن كه شامل سنگ هاي معدني استخراج شده از معادن جوشقان مي شود توسط دستگاهاي سنگ شكن خرد شده و
در به روز ترين آسياب هاي روز دنيا خرد و آسياب مي شوند. از خواص قيمت پودر سنگ جوشقان توليد شده توسط كارخانجات مي توان به
اين موارد اشاره كرد : در طبقه سنگ هاي رسوبي دگرگون شده نزديك به مرمريت قرار مي گيرد، ميزان ۳ درصد جذب آب دارد ، وزن
حجمي آن برابر با ۲.۷ گرم بر سانتي متر مكعب است ، ۳۴ درصد مقاومت در برابر سايش ، مقاومت فيزيكي بسيار بالا و …

ديوار گچي سبك
هر سنگي كه كوبيده شده و به صورت پودر سنگ تبديل مي شود داراي رنگ و ويژگي هاي مختص به خود مي باشد. در برخي از
صنايع اما رنگ و خلوص پودر سنگ اهميت زيادي دارد ، در اينجاست كه صحبت از قيمت پودر سنگ جوشقان به ميان مي آيد. سنگ
جوشقان به لحاظ نوع ساختمان مولكولي و بلور هاي تشكيل دهنده ، بسيار شبيه به سنگ مرمر است.

قيمت ديوار گچي پيش ساخته در تهران
كاربرد اصلي پودر سنگ جوشقان در نما سازي ساختمان ها مي باشد زيرا ملات تهيه شده توسط آن بسيار يك دست ، سفيد و
مستحكم بوده و پس از خشك شدن نيز ترك خوردگي و شكستن در ساختار آن به چشم نمي خورد. قيمت پودر سنگ جوشقان به عنوان
بهترين تركيب با سيمان سفيد شناخته مي شود زيرا رنگ سفيد چشم نواز و دانه بندي مناسبي داشته و مقاومت سيمان سفيد
را افزايش مي دهد.

سراميك كاري
قيمت پودر سنگ جوشقان يكي از افزودني هاي بتن است زيرا علاوه بر كاهش هزينه توليد بتن ، موجب افزايش مقاومت و كاهش امكان
ترك خوردگي در آن مي شود. در دوغاب دهي و پوشش شيار ها در كاشي كاري و سراميك كاري حمام و دستشويي با سيمان
سفيد به نسبت يك به يك تركيب مي شود. همچنين سنگ جوشقان براي پاشيدن بر روي قير گوني ، خوراك دام و سند بلاست
هم كاربرد دارد.

پودر سنگ
به دليل آن كه تركيب ملات آن بسيار همگون و داراي رنگ سفيد صدفي مي باشد و پس از خشك شدن نيز داراي استحكام بسيار
بالا است و ترك نمي خورد. از طرفي به دليل افزايش مقاومت و استحكام سيمان سفيد و دانه بندي يك دست و رنگ سفيد خالص،
قيمت پودر سنگ جوشقان را به يكي از بهترين عوامل تركيب شونده با سيمان سفيد تبديل نموده است.

چسب مخصوص ديوار
پودر سنگ يكي از موادي است نقش بسيار مهمي در ساخت و ساز و همچنين در توليد محصولات گوناگون دارد. به دليل وجود خواص
و ويژگي هايي در ساختار برخي از سنگ ها، از اين رو از پودر يا آرد آنها به منظور رنگ دهي، استحكام بيشتر، افزايش حجم، آب بندي
و دوام بخشي در موارد مختلف استفاده مي شود. در كشور ما پودر سنگ هاي مختلفي با ويژگي هاي مخصوص خود موجود مي باشد
قيمت پودر سنگ جوشقان و توليد مي شود.

چسب به جاي سيمان
در روش طبيعي بر اثر حركت و اصطكاك و سايش لايه هاي سطح زمين، پودر مخصوصي به وجود مي آيد. عمدتا اين نوع محصول
بصورت طبيعي در كوهستان و معادن توليد شده و پس از جمع آوري و سرند كردن آن، مورد استفاده قرار مي گيرد. در طريقه صنعتي
لاشه هاي سنگ پس از جمع آوري به كارخانه آورده شده و با استفاده از فك ها و اهرم هاي قدرتمند آنها را خرد كرده و تبديل به
قيمت پودر سنگ جوشقان پودر مي كنند.

سراميك روي ديوار گچي
در اين روش از مكانيزم هاي مختلفي براي فرآوري و توليد پودر سنگ استفاده شده و در صورت استفاده از دستگاه هاي مدرن و
پيشرفته امكان دسته بندي پودر در مش هاي مختلف وجود دارد. عمدتا از مش هاي درشت تر در موارد ساختماني و از مش هاي
قيمت پودر سنگ جوشقان ريز تر در موارد صنعتي و پزشكب استفاده مي شود.

ديوار حاضري
قيمت پودر سنگ جوشقان از پودر سنگ هايي است كه امروزه در موارد مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد و داراي كيفيت بسيار بالايي
مي باشد. موارد استفاده از اين محصول بسيار گوناگون و متنوع مي باشد. از متداول ترين آنها مي توان به سفيد كاري و استفاده در
ساختمان سازي اشاره نمود. همچنين در استحكام بخشي به سيمان، تركيب با ملات و دوغاب نيز استفاده مي شود.

پودر سنگ چيست و چگونه توليد مي شود ؟
در طبيعت بر اثر ساييدن لايه هاي مختلف و كاني هاي موجود در سطح زمين و تنش سنگ ها با هم، قسمتي از آن به صورت پودر
و خاك در مي آيد. اما براي توليد صنعتي پودرسنگ از دستگاه ها و ابزار آلات مختلف و ماشين آلات مربوط به سنگ كوبي استفاده
مي شود كه به وسيله ي فك هاي قدرتمند و با استفاده از نيروي مكانيكي اقدام به كوبش و خرد كردن سنگ ها مي نمايد و در
قيمت پودر سنگ جوشقان درجات مختلف دسته بندي مي كنند.

پودر سنگ چيست و چگونه توليد مي شود ؟
پودر سنگ چيست و چگونه توليد مي شود ؟
آناليز ساختاري پودر سنگ سفيد جوشقان
همانطور كه در بخش هاي قبلي اشاره شد از بيشترين موارد فروش و مصرف پودر سنگ جوشقان در صنعت ساختمان سازي و به
ويژه در نماي ساختمان مي باشد. به دليل آن كه تركيب ملات آن بسيار همگون و داراي رنگ سفيد صدفي بوده و پس از خشك
شدن نيز داراي استحكام بسيار بالا است و ترك نمي خورد. از طرفي به دليل افزايش مقاومت و استحكام سيمان سفيد و دانه بندي
يك دست و رنگ سفيد خالص، قيمت پودر سنگ جوشقان را به يكي از بهترين عوامل تركيب شونده با سيمان سفيد تبديل نموده است.

كاربرد پودر سنگ جوشقان در مجسمه سازي
يكي از كاربردهاي قيمت پودر سنگ جوشقان در مجسمه سازي مي باشد. همانگونه كه گفته شد، اين محصول، سفيد رنگ بوده و ظاهري
يكنواخت و يك دست و دانه بندي ريزي دارد. از دسته سنگهاي آهكي محسوب شده و حاوي كربنات كلسيم فراوان است. بر خلاف
سيمان سفيد پس از خشك شدن ترك بر نمي دارد. خمير سنگ آن انعطاف‌پذيري خوبي براي تغيير شكل دارد. به همين دليل از آن
براي مجسمه‌سازي , گل‌سازي و انواع تابلوهاي نقش برجسته و پتينه كاري استفاده مي شود.

كاربرد پودر سنگ جوشقان در كشاورزي
پودر سنگ جوشقان با توجه به اينكه حاوي مواد معدني مي باشد، اخيراً از آن به عنوان كود در كشاورزي در بارور سازي گياهان و
كمپوست استفاده مي شود. همانگونه كه گفته شد، قيمت پودر سنگ جوشقان از دسته سنگهاي آهكي مي باشد و حاوي مقادير زيادي
كربنات كلسيم و آهك است. علاوه بر آن ساير املاح معدني را نيز به همراه دارد.

كاربرد پودر سنگ جوشقان در معادن زغال سنگ
قيمت پودر سنگ جوشقان از طريق جذب انرژي گرمايي از گازهاي گرم شده و جذب تشعشعات انرژي، ميزان پيش گرمايش ذرات زغال سنگ
نسوخته مقابل شعله را كاهش مي دهد، كه اين كار باعث از بين رفتن و جلوگيري انفجار ذرات زغال سنگ مي شود.

سنگ جوشقان
پودر سنگ جوشقان ماحصل كوبيده شدن سنگ جوشقان در كارخانه هاي فك كوبي مي باشد. سنگ جوشقان از نوع سنگ هاي مرمريت موجود در كشور مي باشد. اين سنگ از دسته سنگهاي آهكي محسوب شده و حاوي مقادير زيادي كربنات كلسيم (CaCO3) مي باشد. سنگ جوشقان از لحاظ مولكولي از جنس سنگ مرمر است.

كاربرد پودر سنگ جوشقان در نماي سيماني شسته
يكي از كاربردهاي قيمت پودر سنگ جوشقان در نماي سيماني شسته مي باشد. با توجه به كيفيت بالاي پودر سنگ جوشقان، سفيدي پودر، يكنواختي آن مورد توجه سيمان كاران در ايجاد نماي شسته مي باشد. براي اين كار از ملات مركب از پودر جوشقان، سنگهاي دانه بندي شده و سيمان سفيد استفاده مي شود.

پودر جوشقان چيست
پودر جوشقان نوعي پودر سنگ است كه فقط در منطقه خاصي از كشورمان يافت مي شود و به دليل ويژگي هاي بسيار قابل توجه آن در صنايع ساختمان سازي به ميزان زيادي مورد استفاده قرار مي گيرد.

پودر سنگ جوشقان تهران
قيمت پودر سنگ جوشقان يكي از چندين نوع پودر سنگ توليدي در كشور است كه داراي مشخصات مربوط به خود مي باشد و مزايايي
كه دارد ، آن را نسبت به ديگر انواع پودر سنگ متمايز مي كند. همان طور كه مي دانيد پودر سنگ يا خاك سنگ يكي از مواد اوليه
مورد استفاده در ساخت و ساز بنا ها و جاده مي باشد.

كارخانه پودر سنگ جوشقان
در حقيقت مي توان آن را ارزان ترين نوع مصالح ساختماني دانست كه در تهيه انواع ملات استفاده مي شود. هر سنگي داراي
مشخصات فيزيكي و شيميايي خاصي است و در نتيجه پودر سنگ به دست آمده از آن هم ويژگي هاي متفاوتي را به مصرف كننده
ارائه مي دهد.براي برخي صنايع استحكام مهم است و برخي صنايع به رنگ توجه بيشتري دارند.

كارخانه توليد پودر سنگ جوشقان
در ايران انواع مختلف اين محصول نظير ، پودر سنگ گرانيت ، پودر سنگ مرمريت ، پودر سنگ آهك و … توليد مي شود كه هر كدام
مشخصات ويژه اي داشته و در زمينه متفاوتي به مصرف مي رسد. در اين ميان قيمت پودر سنگ جوشقان نيز به عنوان يكي از انواع خاك
سنگ ، به خاطر داراي بودن ويژگي هايي مانند رنگ بسيار سفيد و درخشان ، ماندگاري رنگي و ظاهري و دانه بندي نرم و يكدست
مورد توجه قرار دارد.

خواص پودر سنگ جوشقان
زمينه اصلي مصرف قيمت پودر سنگ جوشقان در سفيد كاري نماي ساختمان ها است به اين صورت كه مي توان آن را به تنهايي و يا در
تركيب با سيمان سفيد و درزگيري ميان كاشي ها مصرف كرد. همچنين براي مصارفي مانند مجسمه سازي و توليد رنگ سفيد هم
به دليل ويژگي رنگي خاص آن ، استفاده مي شود.

قيمت پودر سنگ جوشقان
به علت اينكه سنگ جوشقان ، سنگي متفاوت بوده و ميزان توليد پودر سنگ آن كمتر از ديگر انواع خاك سنگ است و همچنين به
خاطر ويژگي هاي فيزيكي خاصي كه دارد ، سبب شده سنگ استخراجي از معادن اين منطقه قيمت بالاتري داشته باشد در نتيجه
قيمت پودر سنگ جوشقان هم اندكي گران تر از برخي انواع پودر سنگ مانند آهك و … است. اما اين تغيير قيمتي آن چنان زياد نيست كه
هزينه هاي گزافي را به خريداران آن تحميل نمايد.

سنگ جوشقان چيست؟
يكي از معروف ترين پودر سنگ هاي موجود در بازار قيمت پودر سنگ جوشقان است. به دليل اينكه مرغوبيت زيادي نسبت به انواع پودر
سنگ ها دارد. اين خاك سنگ بسيار سفيد رنگ است و از نظر ويژگي هاي شيميايي و فيزيكي بسيار شبيه يه سنگ مرمر ميباشد.
اين نوع پودر سنگ كاربرد هاي بسيار زيادي دارد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

سنگ جوشقان چيست؟
سنگ جوشقان چيست؟
پودر سنگ جوشقان قيمت
اما يكي از دلايل اهميت قيمت پودر سنگ جوشقان ارزان قيمت تر بودن آن نسبت به ديگر مصالح ساختماني مانند آهك و سيمان است اما
از نظر عملكردي همان عملكرد مشابه آن ها را دارد. اين محصول مانند گچ سفيد رنگ و كم نظير است اما برخلاف گچ آن را در مناطق
مرطوب هم ميتوان استفاده كرد.

كاربرد پودر سنگ جوشقان
با توجه به ويژگي هاي قيمت پودر سنگ جوشقان مانند رنگ سفيد، مقاومت بالا، افزايش استحكام ساير مصالح و ايجاد نماي يكدست از آن
در صنايعي مانند نماي ساختمان، سنگ فرش، مجسمه سازي، كاغذسازي، ساخت سنگ هاي نانو، پي وي سي، حفاري، چيني و
سراميك، شيشه، لعاب، سيمان، گچ، آرايشي و بهداشتي، جايگزين براي گچ كاري در مناطق مرطوب و پر باران كشور استفاده ميشود.

موارد زير را رعايت كنيد
در هنگام كار كردن با هر ماده اي بايد نكاتي را رعايت كرد كه اين پود هم از قاعده مستثني نميباشد. پس هنگام كار با اين ماده حتما
قيمت پودر سنگ جوشقان احتياط لازم را رعايت كرده و نكات زير را در نظر بگيريد.

حتما از لباس هاي حفاظتي شخصي استفاده كنيد.
غبار پودر سنگ را نبلعيد.
از تجمع غبار پودر سنگ جلوگيري كنيد.
از چشم هايتان در برابر غبار پودر سنگ محافظت كنيد.
در مكاني كار كنيد كه تهويه مناسب داشته باشد.
غبار پودر سنگ را به هيچ وجه تنفس نكنيد.
كاربرد در مجسمه سازي
همانطور كه اشاره كرديم پودر سنگ جوشقان يك پودر سنگ سفيد رنگ يا ظاهري يكنواخت و دانه بندي ريز است و حاوي كربنات
كلسيم فراوان است به همين دليل پس از خشك شدن ترك برنميدارد، همچنين خمير آن انعطاف پذيري و شكل پذيري بالايي دارد.
به همين دليل قيمت پودر سنگ جوشقان براي مجسمه سازي بسيار مناسب ميباشد.

كاربرد در نماسازي
كاربرد اصلي اين پودر سنگ در سفيد كاري نماي ساختمان ها است. ملاتي كه بوسيله آرد سنگ توليد مي شود سفيد و يكدست
ميباشد و آثار ترك خوردگي و شكستگي ندارد به همين دليل در نماسازي ساختمان خيلي از آن استفاده مي شود.

 


برچسب: پودر سنگ جوشقان، amirangostar.com،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۳:۴۴ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

ديوار گچي آماده

ديوار گچي آماده
ديوار گچي آماده پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي براي تيغه كشي داخلي ساختمان و پارتيشن بندي داخل ساختمان كاربرد بسياري دارد.
استفاده از بلوك گچي GYPSUM BLOCK در ساخت ديوار گچي به علت اقتصادي بودن آن در مقايسه با ديگر روش هاي پارتيشن بندي و
همچنين جداسازي فضاي داخلي ساختمان در ايران يكي از محبوترين روش ها است.
ديوار گچي
ديوار گچي آماده
همچنين با توجه به اينكه رويه ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي كاملاً صاف و به دور از هرگونه پستي و بلندي ميباشد از
اين رو هزينه گچ و خاك نيز از هزينه هاي ساخت ساختمان كم ميشود كه اين مسئله در كاهش هزينه كلي ساخت مؤثر است.

ديوار گچي آماده
ديوار گچي آماده
چسب ديوار گچي
همچنين سهولت در اجرا و همچنين ارزاني نسبي آن و مقاومت نسبتاً خوب ديوار پيش ساخته گچي استفاده از بلوك گچي را در ميان
انواع ديگر بلوك ساختماني بسيار پركاربرد كرده است. يكي از مزايا ديوار گچي آماده پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي نسبت به ساير
روش هاي ديواركشي و ديوارچيني سهولت اجراي تأسيسات برقي است.
ديوار گچي
دستگاه فرز و شيار زن
با استفاده از دستگاه فرز و شيار زن ميتوان به سادگي مسير عبور تأسيسات برقي را بر روي ديوار گچي آماده پيش ساخته با بلوك گچي 10
سانتي را ايجاد كرد و پس از اجراي تأسيسات روي بلوك گچي 10 سانتي و ديوار پيش ساخته گچي را با استفاده از گچ ساختماني
صاف كرد.
با توجه به اينكه جنس ديوار گچي پيش ساخته و همچنين ملات گچ يكي ميباشد از اين رو ضريب انبساط حرارتي هر دو ماده يكسان
است و در محل اجراي تأسيسات ترك خوردگي مشاهده نخواهد شد. شايد بتوان اين مسئله را در كنار سرعت اجراي بالاي آن بزرگترين
مزيت ديوار گچي آماده پيش ساخته دانست.
ديوار گچي
گچ ساختماني
از معايب ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي ميتوان به سنگيني وزن آن در مقايسه با انواع بلوك سبك اشاره كرد.
به عنوان مثال وزن بلوك گچي 10 سانتي كمي بيشتر از بلوك سبك سيماني و يا بلوك سفال هم اندازه خود ميباشد. اين مسئله
در شرايطي كه مساحت ديواركشي داخلي ساختمان با ديوار پيش ساخته گچي زياد باشد منجر به بالا رفتن وزن ساختمان ميشود
كه افزايش وزن ساختمان منجر به افزايش نيروي جانبي زلزله ميگردد.

ديوار گچي سبك
افزايش وزن ساختمان مستقيماً در آسيب ناشي از نيروي زلزله بر روي ساختمان ميشود. البته ذكر اين نكته لازم است كه بلوك گچي
10 سانتي معمولاً به عنوان پارتيشن بندي استفاده ميشود و معمولاً پارتيشن بندي با ديوار گچي آماده پيش ساخته صورت ميگيرد.

ديوار گچي طرح دار
در اين شرايط استفاده از بلوك گچي در افزايش وزن ساختمان مؤثر نيست البته بهتر است كه وزن ديوار گچي در محاسبات سازه اي
به صورت بارگذاري خطي و مطابق با مبحث هفتم مقررات ملي ساختمان ايران در نظر گرفته شود. با توجه به اينكه وزن هر بلوك گچي
10 سانتي 12 كيلوگرم است از اين رو هر متر مربع ديوار گچي آماده ساخته شده با بلوك 10 سانتي 36 كيلوگرم وزن دارد.

بلوك گچي
ديوار گچي پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي در كارخانه و يا كارگاه استاندارد از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن
نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر است، توليد مي شود. در توليد ديوار گچي آماده پيش ساخته با بلوك گچي 10 سانتي ميتوان
از انواع گچ سمنان و گچ ساوه استفاده كرد.

سرند كردن
استفاده از گچ مرغوب و همچنين سرند كردن آن در كيفيت بلوك گچي بسيار مؤثر است و از اين نظر قيمت ديوار گچي آماده پيش ساخته
و قيمت بلوك گچي 10 سانتي نيز مستقيماً با نوع گچ استفاده شده در آن در ارتباط است. به عنوان مثال چنانچه از گچ متين در توليد
ديوار گچي استفاده شود قيمت تمام شده بلوك گچي افزايش پيدا ميكند كه استفاده از آن خيلي مرسوم نيست.

تعريف ديوار گچي
ديوار گچي كه با نام بلوك هاي گچي نيز شناخته مي شود در واقع يك محصول كارخانه اي است كه از گچ و الياف ساخته شده است و
داراي كاربردهاي متنوعي در بازسازي ساختمان و ساختمان سازي مي باشد. نكته بسيار مهمي كه درباره اين ديوارها وجود دارد اين
است كه گچ هاي استفاده شده در اين ديوار به هيچ وجه گچ معمولي نيستند و ريزتر از آن مي باشند و همين موضوع باعث مي شود
تا اين ديوارها نيز مزاياي متنوعي را داشته باشند.

نكاتي مهم براي استفاده از ديوار گچي
يك نكته بسيار مهم براي شروع جايگذاري ديوارها و بلوك هاي گچي اين است كه شما بايد زبانه اين ديوارها را در ابتدا به وسيله اره
بريده و بعد از آن با استفاده از ملات هاي مخصوص ديوار گچي آماده اقدام به جاگذاري اين ديوارها كنيد. در صورتي كه قصد داريد اين بلوك ها
را به بلوك هاي گچي ديگر متصل كنيد توجه داشته باشيد كه حتما در ابتدا از نوار لرزه گير و عايق بندي مناسب استفاده كنيد.

قيمت ديوار گچي پيش ساخته در تهران
بعد از آن كه بلوك هايي كه در قسمت پايين قرار دارند را توسط ملات ها به خوبي پوشانديد در مرحله بعدي شما مي توانيد بلوك هاي
ديگر را نيز بر روي همين بلوك ها قرار دهيد و سپس با استفاده از لوازم مخصوص آنها را به خوبي به يكديگر متصل كنيد كه معمولا اين كار
از طريق ضرباتي كه با استفاده از چكش هاي پلاستيكي ديوار گچي آماده به اين بلوك ها وارد مي شود انجام مي شود.

قيمت ديوار گچي پيش ساخته تبريز
نكته بسيار مهم ديگري كه در انتهاي كار حتما بايد به آن توجه كنيد اين است كه سعي كنيد بلوك هايي كه در انتها قرار مي دهيد را
به صورت اريب برش بزنيد، اين كار باعث مي شود تا نيرويي كه به سقف وارد مي شود به ميزان بسيار زيادي كاهش پيدا كند و همينطور
ديوار گچي آماده كار نصب ساير بخش ها را نيز براي شما راحت تر مي كند.

اولين مرحله براي استفاده از ديوارهاي گچي
اگر شما نيز تا به اين جاي مطلب علاقه مند به استفاده از ديوار گچي شده ايد بايد بدانيد كه چگونه بايد از اين ديوارها استفاده كنيد،
اولين مرحله براي استفاده از ديوار گچي آماده اين است كه شما بايد محلي كه قصد داريد از اين ديوارها استفاده كنيد را به خوبي اندازه گيري
كنيد و متناسب با اين اندازه ها اقدام به خريد اين ديوارهاي گچي كنيد.

چند مورد از بهترين ويژگي هاي ديوارهاي گچي
يكي از مهمترين ويژگي هاي اين ديوارها اين است كه داراي رنگ هاي متنوعي هستند و به همين دليل شما مي توانيد رنگ مناسبي
را متناسب با طراحي داخلي منزل خود خريداري كرده و از آن در منزل استفاده كنيد. ويژگي فوق العاده ديگر اين ديوارها اين است كه به
ديوار گچي آماده راحتي قابل برش هستند

مزاياي استفاده از اين ديوارها در بازسازي و ساخت ساختمان
اين ديوارها مزاياي بسيار زيادي دارند، به عنوان مثال يكي از مهمترين اين مزايا اين است كه داراي وزن پاييني هستند و داراي خواص
آكوستيكي نيز مي باشند، سرعت نصب بالاي اين ديوارها نيز يكي از مزاياي آن است كه باعث مي شود تا شما بتوانيد در مدت زماني
ديوار گچي آماده كوتاه چندين قطعه از اين ديوارها را جايگذاري كنيد.

كاربردهاي ديوار گچي
يكي از مهمترين كاربردهاي ديوار گچي استفاده از آن براي جداسازي بخش هاي مختلف يك ساختمان است، از آن جايي كه ديوار گچي آماده
بسيار زيبا است و از وزن كمي نيز برخوردار مي باشد شما مي توانيد به راحتي آن را در نقاط مختلف ساختمان خود قرار دهيد و بخش
هاي مختلف آن را از يكديگر جدا كنيد.

ساخت تيغه هاي غير باربر
يكي ديگر از كاربردهاي مهم ديوار گچي آماده استفاده از آن براي ساخت تيغه هاي غير باربر در داخل ساختمان است كه باعث مي شود تا
كار ساخت ساختمان بسيار راحت تر شود و امكان پياده سازي طراحي هاي مختلف ساختمان نيز براي شما فراهم شود. علاوه بر موارد
بيان شده از اين ديوارها براي پوشش مستقل ديوار نيز استفاده مي شود كه باعث مي شود تا طراحي ساختمان شما زيباتر شود.

شرايط نگهداري و انبارش
1- در جاي خشك و دور از رطوبت و فاصله مناسب از زمين

2-در انبار يا مكان هاي مسقف نگهداري شود

3-بهترين تاريخ مصرف گچ در آب و هواي معمولي حداكثر يك سال بعد از تاريخ توليد مي باشد

4- بهتر است در مناطق شرجي حداكثر سه ماه بعد از توليد ، گچ مصرف شده باشد

ديوار گچي پيش ساخته
ديوار گچي آماده پيش ساخته يكي از ملزومات ساخت و ساز خشك در صنعت نوين ساختمان مي باشد.
بلوك گچي يا ديوار گچي پيش ساخته در كارخانه از مخلوط آب و گچ كه اندازه دانه هاي گچ آن نسبت به گچ معمولي ساختماني ريزتر
است، توليد مي شود. دربلوك گچي ممكن است از الياف، پركننده ها، سنگدانه ها يا ساير افزودني هاي غيرزيان آور استفاده شود.

ديوار گچي پيش ساخته
ديوار گچي پيش ساخته
ابعاد ديوار گچي پيش ساخته
بلوكهاي گچي به شكل مكعب مستطيل و داراي سطح كاملا صاف و موازي همديگر هستند كه داراي فاق و زبانه بوده و به راحتي اين
بلوك ها در حين كارگذاري در هم قرار ميگيرند، ديوار گچي آماده سپس درزهاي آن را به وسيله گچ مخصوص يا بتونه، پوشاند و صاف كرد.

مزاياي ديوارهاي گچي
اضافه شدن فضاي مفيد
هزينه اجراي پايين
كاهش ضايعات ساختماني و كاهش مصرف رنگ
كاهش زمان ساخت
عدم نياز به گچ وخاك
عايق حرارتي و عايق صوتي
استحكام بالا
حمل و نقل آسان
حداقل پسماند و دور ريز مصالح
ارزانتر از تيغه سفالي و گچ كاري
مقاومت بالا در مقابل آتش سوزي
حذف عمليات گچ خاك و سفيدكاري
رنگ كردن ديوار گچي
چسب مخصوص ديوار
ديوارهاي از جنس گچ، به خوبي قابليت رنگ آميزي را دارند و به راحتي مي‌توان روي سطوح اين نوع از ديوارها، رنگ و تكنيك هاي مختلف
را پياده كرد؛ ديوار گچي آماده فقط كافي است كه اصول و نكات پبرامون آن را بدانيد تا كار نهايي زيبا و باكيفيت شود.

مراحل رنگ زدن ديوار گچي كه قبلا رنگ نخورده
اگر شما ديوار از جنس گچ داريد كه قبلا رنگ نشده است، لازم است بدانيد كه نمي توانيد مستقيما به سراغ رنگ آميزي آن برويد و بايد
يك سري مراحل و زيرسازي هايي را انجام دهيد و بعد اقدام به رنگ كاري ديوار گچي آماده كنيد.

از بين بردن اضافات گچ ديوار
اولين مرحله براي آماده سازي ديوار گچي آماده جهت رنگ آميزي ساختمان و ديوارها، از بين بردن اضافات است كه بر اثر خشك شدن گچ روي
سطح بوجد آمده است. قطعا سطح ديوار داراي پستي و بلندي هايي از گچ مي‌باشد. براي اين كار ابتدا به كمك كناف درزگيري اين اضافات
را از بين مي‌بريد و بعد از آن به كمك پشت تيغ، بر روي كل ديوار كشده و آن را يكدست مي‌كنيد.

روغن كاري ديوار گچي
مرحله روغن كاري ديوار گچي آماده يكي از مهمترين مراحل پيش از رنگ آميزي ديوار است. در واقع استفاده از روغن ماندگاري و كيفيت اجراي
رنگ را روي سطوح گچي زياد مي‌كند، به اين صورت كه خورندگي كه در اثر برخورد رنگ با سطح گچي بوجود مي‌آيد را كاهش مي‌دهد.

بتونه كاري ديوار گچي
بتونه كاري ديوار، يكي ديگر از مراحل زيرسازي ديوار گچي آماده قبل از رنگ زدن آن مي‌باشد. بعد از آماده كردن بتونه، آن را به كمك كاردك روي
سطح گچي بكشيد تا تمام سطح ديوار صاف و يكدست شود و تمام فرورفتگي ها پر شود. هرچه لايه بتونه نازك تر و ظريفتر باشد، سرعت
خشك شدن آن و كيفيت اجراي رنگ بيشتر مي‌شود.

آستركشي قبل از رنگ زدن ديوار گچي
مرحل آستر زدن ديوار، آخرين مرحله قبل از رنگ آميزي ديوار گچي آماده مي‌باشد؛ در واقع از رنگ آستر به دليل پوشاندن لكه ها بعد از بتونه كاري،
آسان و سريعتر كردن كار نقاشي، افزايش دوام رنگ نهايي، جلوگيري از رنگ اميزي چندلايه و كاهش هزينه نقاشي استفاده مي‌شود.

رنگ قابل شستشو براي ديوار گچي
شما مي‌توانيد براي رنگ كردن ديوار گچي آماده، از رنگهاي مختلفي استفاده كنيد؛ ولي بهتر است رنگ انتخابي علاوه بر زيبايي به فضا و پوشاندن
ايرادات، قابليت شستشو نيز داشته باشد، به خصوص براي فضاهايي مثل راهروها و اتاق خواب كه رفت و آمد در آنها زياد است.

رنگ روغني
يكي از بهترين رنگ هايي است كه قابل شستشو براي ديوار گچي آماده مي‌باشد. از آنجايي كه كثيفي و آلودگي به راحتي از روي سطح اين نوع
رنگ پاك مي‌شود و حالتي براق و زيبا را به ديوار مي‌دهد در بين نقاشان محبوبيت زيادي دارد.

رنگ آكريليك
اين نوع رنگ علاوه بر اينكه قابليت شستشو دارد، به دليل انعطاف پذيري زيادي كه دارد تمامي ايرادات، ترك ها و مشكلات سطح را مي‌پوشاند
؛ ديوار گچي آماده علاوه بر آن بسيار بادوام و با كيفيت است و هنگام اجرا بوي آزاردهنده اي ندارد.

رنگ سيليكاتي
اين رنگ هم يك نوع رنگ قابل شستشو است كه مي‌توان از آن براي رنگ زدن ديوار گچي آماده استفاده كرد، آن هم به دليل مقاومت بسيار بالايي
كه دارد. اما به دليل اينكه كشش كمتري نسبت به ساير رنگ ها دارد، استفاده از آنها براي لايه دوم كمي دشوار است.

رنگ لاتكس
اين رنگ شباهت زيادي به رنگ هاي اكريليك دارد و قابليت شستشو مي‌ياشد؛ اين رنگ نسبت به رنگ آكريليك نفوذ پذيري بيشتري دارد،
به همين دليل بسيار مناسب براي فضاهايي مثل حمام و دستشويي است كه رطوبت زيادي دارند و از رشد كپك و قارچ جلوگيري مي‌كند؛
ام ديوار گچي آماده به اندازه رنگ هاي اكريليك پوشانندگي بالا روي سطوح متخلخل ندارد و ممكن است ايرادات را نمايان كند.

رنگ سيليكوني
اين رنگ هم يك رنگ قابل شستشو است كه به دليل نوع جنس آن بيشتر براي طراحي هاي گرافيكي استفاده مي‌شود و نسبت به ساير
ديوار گچي آماده رنگ ها قيمت بالاتري هم دارد.

بهترين رنگ براي ديوار گچي كدام است؟
همانطور كه در ابتداي محتوا خوانديد، تنوع رنگ قابل شستشو براي ديوار گچي آماده بسيار زياد است كه هر كدام مزاياي خود را دارد. اما به طور
كلي دو رنگ آكريليك و روغني رنگ هاي بسيار مناسبي هستند، اگر سطح كار داراي ترك و ايراد است، بهتر است از رنگ آكريليك استفاده
كنيد كه تمامي اين ابرادات را بپوشاند و به راحتي شسته شود.

رنگ گردن ديوار گچي با اسپري يا پيستوله
شما علاوه بر استفاده از غلطك و قلم مو براي رنگ زدن ديوار گچي، مي‌توانيد از اسپري يا پيستوله استفاده كنيد، در واقع يكي از مزيت
هاي آن اين است كه جاي حرك قلمو يا غلطك روي ديوار گچي آماده نمي‌ماند و رنگ نهايي بسيار تميز در مي‌آيد. تمامي مراحل رنگ زدن ديوار
گچي با كمك پيستوله به همان صورتي كه در بالا گفته شد مي‌باشد.

آموزش رنگ آميزي ديوار گچي به روش w
شايد شما هم اسم تكنيك w براي نقاشي ساختمان و ديوارها را شنيده باشيد. اين تكنيك يكي از رايج ترين روش هاي رنگ آميزي ساختمان
و ديوارهاست ديوار گچي آماده كه باعث مي‌شود رنگ يكدست و يكنواخت روي سطح ديوار اجرا شود.

قيمت چسب گچي
در اين تكنيك، شما به كمك غلطك روي يك بخش از ديوار حرف w را مي‌كشيد و بدون آنكه غلطك را جابه جا كنيد كل فضاي خالي درون
حرف w را با غلطك و رنگ پر مي‌كنيد تا آن بخش ديوار به طور كامل رنگ بخورد؛ سپس به قسمت بعدي ديوار رفته و همين تكنيك را انجام
ميدهيد تا كل ديوار گچي آماده رنگ آميزي شود. براي رنگ كردن كناره هاي ديوار هم بايد حتما از قلم مو استفاده كنيد تا كناره‌ها به خوبي رنگ بخورد.

آيا مي توان از رنگ پلاستيك روي گچ استفاده كرد؟
بله امكان استفاده از رنگ پلاستيك روي گچ هست و شما مي‌توانيد از رنگ پلاستيك هم براي رنگ آميزي ديوار گچي آماده استفاده كنيد، اين نوع
رنگ علاوه بر سهولت در استفاده و تميز در آمدن كار، در سه مدل براق، نيمه براق و مات در بازار موجود است كه بهتر است براي سطوح گچي
از رنگ مات استفاده كنيد كه اگر ترك و درزهايي هم باقي مانده باشد، با كمك رنگ مات پوشانده شود و ديده نشود.

رنگ‌ كردن ديوار گچي با اسپري
اسپري‌هاي پاششي رنگ كه با برق كار مي‌كنند، انتخاب مناسبي براي رنگ‌آميزي ديوار گچي آماده هستند. براي اين كار بهتر است كه ابتدا
سقف ساختمان را رنگ كنيد تا از شره‌كردن رنگ در گام‌هاي بعدي جلوگيري كرد.

ديوارهاي راه‌پله‌ها و پذيرايي
رنگ لاتكس، انتخاب مناسبي براي اين فضاهاست چرا كه دوام بالايي در برابر آلودگي‌ها دارد.

ديوارهاي راه‌پله‌ها و پذيرايي
ديوارهاي راه‌پله‌ها و پذيرايي
سقف
رنگ‌هايي كه در سقف استفاده مي‌شوند عموماً ضخيم‌تر هستند و تراكم كمتري نسبت به رنگ‌هاي روي سطح ديوار دارند

آشپزخانه و حمام
اين مكان‌ها به دليل شرايط عموماً مرطوب خود بهتر است با رنگ‌هايي مقاوم نسبت به آب، رنگ‌آميزي شوند.

نقاشي ديوار با غلطك
دو غلطك 1.4 و 3.8 اينچي از متداول‌ترين غلطك‌هاي در دسترس براي رنگ‌آميزي ديوار گچي آماده هستند. غلطك 1.4 اينچي، انتخابي مناسب
براي رنگ‌هاي براق روي ديوارهاي گچي است اما غلطك 3.8 اينچي، براي ديوارهاي آسيب‌ديده از رطوبت مناسب است. اخيراً غلطك‌هاي
آجدار هم به بازار آمده كه گزينۀ مناسبي براي ديوارهايي است كه گچبري‌شده و با ابزاري نقش داده شده‌اند.

 


برچسب: ديوار گچي، amirangostar.com،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۷:۰۶ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)

قيمت آجر بهمني قرمز

قيمت آجر بهمني قرمز
قيمت آجر بهمني قرمز
فروش آجر بهمني قرمز
قيمت آجر بهمني قرمز آجر يكي از پر مصرف ترين و كاربردي ترين مصالح ساختماني است كه از ديوار چيني تا قالب بندي پي و حتي نماي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مصالح به انواع مختلفي دسته بندي مي شوند كه يكي از پر كاربردترين آنها آجر سوراخ دار است.
آجر فشاري

فروش آجر بهمني قرمز
آجر ماشيني سوراخدار يا آجر بهمني به آجري گفته مي شود كه داراي هشت يا ده سوراخ در بزرگ ترين سطح خود مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز البته برخي از انواع آجر سوراخدار به صورت سه سوراخ نيز توليد مي گردند كه با همين نام شناخته مي شوند.

قيمت آجر بهمني قرمز
قيمت آجر بهمني قرمز
آجر بهمني
در ساخت آجر بهمني از خاك رس، خاك شيل و خاك نسوز استفاده مي شود كه خاك رس نسبت به دو خاك ديگر بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. زيرا در صورت استفاده بيشتر از خاك شيل و يا نسوز در ساخت آن، آجر سوراخ دار قيمت بيشتري خواهد داشت. قيمت آجر بهمني قرمز آجر بهمني از قديمي ترين انواع آجر مورد استفاده در ساخت و ساز مي باشد.

قيمت آجر بهمني
قيمت آجر بهمني به مواد اوليه ، كيفيت ساخت ، برند سازنده ، ابعاد و … بستگي دارد. آجر بهمني با كيفيت هاي مختلفي به بازار عرضه مي شود. قيمت آجر بهمني قرمز با توجه به نحوه پخت و چينش در كوره و همين طور درصد اكسيد فلزات موجود در ساختار آن، رنگ آجر بهمني متفاوت خواهد بود.

قيمت آجر ماشيني
قيمت آجر ماشيني سوراخ دار با توجه به كيفيت مواد اوليه ، كيفيت ساخت ، برند سازنده ، ابعاد و … متفاوت مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز آجر سوراخ دار در كيفيت هاي مختلفي توليد مي شود. با افزايش كيفيت، قيمت آجر سوراخ دار افزايش مي يابد. به طور معمول آجرهاي با ابعاد كوچكتر، قيمت كمتري دارند.

قيمت آجر لفتون
با افزايش كيفيت، قيمت آجر لفتون نيز افزايش مي يابد. به طور معمول آجرهاي با ابعاد كوچكتر، قيمت كمتري دارند. قيمت آجر بهمني قرمز همچنين قيمت آجر سوراخدار فله اي با بسته بندي شده متفاوت است. قيمت آجر ماشيني سوراخدار بسته بندي شده بيشتر از فله است.
آجر فشاري

خريد آجر سوراخ دار
براي خريد آجر سوراخ دار ، بايد محل كاربرد آن مشخص شود. تعيين حجم، تعداد و ابعاد آجر سفال سوراخ دار مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز در صورتي كه به حجم بالايي آجر نياز باشد، بهتر است كه خريد آجر سوراخدار به صورت فله اي انجام شود تا مقرون به صرفه باشد. نوع آجر ماشيني سوراخ دار نيز بايد مشخص گردد.

قيمت آجر قرمز
هنگام خريد آجر بهمني بايد به عوامل موثر بر قيمت آجر بهمني ، توجه داشت. قيمت آجر بهمني قرمز قيمت آجر بهمني قرمز با اجر بهمني زرد و گلبهي متفاوت است. معمولا قيمت آجر بهمني قرمز بيشتر از انواع ديگر مي باشد. اين آجرها با استفاده از خاك رس، شيل و … توليد مي شوند كه غالبا قيمت آجر بهمني توليد شده با خاك رس كمتر است.

قيمت به روز آجر 10 سوراخ
ميزان عرضه و تقاضا نيز تعيين كننده قيمت آجر بهمني است. قيمت آجر بهمني قرمز در مواقعي از سال كه ميزان تقاضا از ميزان عرضه كالا پيشي مي گيرد، قيمت آجر بهمني افزايش مي يابد. با توجه به عوامل موثر ذكر شده، آجر سوراخ دار قيمت متفاوتي دارد. در حال حاضر آجر لفتون با قيمت حدود ۴۳۰ تومان تا حدود ۲۵۵۰ تومان (هر عدد) در بازار به فروش مي رسد.

آجر بهمني قرمز
در خريد آجر سوراخ دار بايد دقت نمود كه سوراخ ها به صورت كاملا عمودي باشند. عمودي بودن سوراخ ها يكي از نشانه هاي كيفيت توليد اين محصول است. اين آجرها غالبا به صورت ۸ يا ۱۰ سوراخ توليد شده و به فروش مي رسند. لازم به ذكر است كه سطح مقطع مجموع سوراخ ها نبايد از ۲۵ درصد سطح بزرگتر آجر بيشتر باشد.

آجر لفتون قالب كوچك و بزرگ
بر اساس ابعاد، آجر لفتون به انواع آجر لفتون قالب كوچك و آجر لفتون قالب بزرگ دسته بندي مي شود كه تفاوت اين دو نوع در ابعاد آنها و در نتيجه در حجم و وزن آنها مي باشد. آجر سوراخ دار قالب كوچك ، نسبت به نوع قالب بزرگ داراي ابعاد كوچكتري است.

آجر سوراخ دار دوقلو
از انواع ديگر آجر سوراخ دار ، آجر دوقلو مي باشد. دليل اين نامگذاري، به ابعاد آجر دوقلو باز مي گردد كه برابر با ابعاد دو آجر لفتون قالب كوچك قرار گرفته بر روي هم، است. از جمله مزيت هاي استفاده از آجر لفتون دوقلو در ديوارچيني، نياز كمتر به ملات مي باشد. همچنين ابعاد بزرگتر آن سبب افزايش سرعت ديوارچيني مي گردد.

آجر بهمني ده سوراخه
آجر سوراخ دار بهمني هم به صورت فله اي و هم به صورت بسته بندي با پالت شده به فروش مي رسد. تعداد آجر در هر بسته وابسته به ابعاد آجر است. اين بسته ها غالبا به صورت ۱۰ تايي، ۱۲ تايي، ۱۴ تايي و ۱۶ تايي مي باشند. قيمت آجر بهمني قرمز فروش آجر بهمني در ايران تنها در يك نوع انجام مي شود.

آجر بهمني كلاس A
اما در كشورهاي اروپايي در دو كلاس A و B به فروش مي رسند كه آجر بهمني كلاس A داراي مقاومت فشاري بيشتر و جذب آب كمتري نسبت به نوع B است. اجر بهمني با كيفيت داراي سطحي صاف بوده و به شكل مكعب مستطيل است. قيمت آجر بهمني قرمز از انواع آجر بهمني قرمز در ساخت ديوارهاي باربر مورد استفاده قرار مي گيرند.

ديوارچيني
از اجر بهمني براي حصاركشي باغ و ويلا، ديوارچيني محوطه، سوله، تراس و حياط منازل استفاده مي شود. همچنين مي توان در ساخت منهول فاضلاب و همين طور زدن سقف به كمك تيرآهن از آن استفاده كرد. قيمت آجر بهمني قرمز استفاده در نماي ساختمان از ديگر كاربردهاي آجر سوراخ دار بهمني است.

آجر لفتون نيمه
آجر سوراخ دار نيمه داراي ۵ سوراخ بوده و ابعادي برابر با نصف آجر ۱۰ سوراخ دارد. به آجر لفتون نيمه، آجر ۵ سوراخ نيز گفته مي شود. قيمت آجر بهمني قرمز كاربرد آجر بهمني نيمه در آجرچيني هايي با عرض كم مي باشد.
آجر فشاري

ابعاد و رنگ آجر سوراخ دار
آجرهاي ماشيني داراي ابعاد مختلفي مي باشند كه غالبا پركاربردترين آن ۵/۵×۱۰×۲۱/۵ سانتي متر مي باشد. از ساير ابعاد آن مي توان به ۵/۵×۱۱×۲۲، ۵×۱۰×۲۱/۵، ۴×۱۰×۲۱/۵ و ۷×۱۱×۲۳ سانتي متر اشاره نمود. قيمت آجر بهمني قرمز همچنين آجر سوراخ دار در رنگ هاي متفاوتي توليد مي شود.

آجر سوراخ دار سبك و سنگين
همان طور كه مشخص است، تفاوت اين دو در وزن آنها بوده و آجر سوراخدار سبك ، وزن كمتري نسبت به نوع سنگين دارد. قيمت آجر بهمني قرمزكاهش وزن آجر با كاهش ابعاد آن و يا افزايش قطر سوراخ ها (بدون كاهش مقاومت آن) امكان پذير است كه عامل دوم موثرتر مي باشد.

ساخت آجر سوراخ دار به روش گل نرم
در روش گل نرم براي ساخت آجر ماشيني ، خاك رس را در گودال هايي مخصوص با آب مخلوط كرده و به مدت ۲۴ ساعت مي خيسانند. عمق اين گودال ها ۲ متر و قطر آن ها حدود ۲/۵ تا ۳/۵ متر مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز پس از گذشت ۲۴ ساعت، گل رس را براي قالب گيري به دستگاه منتقل مي كنند.

روش ساخت آجر ماشيني
براي ساخت آجر ماشيني سه روش گل نرم ، گل سفت و گل خشك وجود دارد كه در ايران غالبا از روش گل نرم استفاده مي شود. تفاوت عمده دو روش اول در مقدار آب اضافه شده به خاك رس مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز در روش گل نرم ، در ابتدا خاك رس را خيسانده و سپس اقدام به قالب زدن خشت ها مي نمايند.

آجر لفتون قيمت
پس از آن خشت هاي قالب زده شده را خشك نموده و در نهايت در كوره هاي مخصوص مي پزند. در روش رس خشك كه مدرن ترين روش ساخت اين نوع آجر مي باشد، رطوبت خاك رس پايين بوده و در واقع مقدار آب آن به حدي نيست كه خاك به گل تبديل شود.

ساخت آجر سوراخ دار به روش رس خشك
اين روش مدرن ترين روش توليد آجر سوراخ دار ماشيني است. در اين حالت مقدار رطوبت خاك رس حدود ۷ تا ۱۰ درصد است. قيمت آجر بهمني قرمز بخار دادن به خاك رس را در قالب هاي بخار داده شده فشرده سازي كرده و در انتها نيز خاك قالب گيري شده را به كوره منتقل مي كنند.

روش گل سفت براي توليد آجر ماشيني
همان طور كه پيشتر ذكر گرديد، در اين روش ساخت آجر سوراخ دار ماشيني ، خاك رس را با مقدار كمتري آب مخلوط مي كنند. مقدار اضافه كردن آب تا حدي است كه گل سفت بدست آيد. قيمت آجر بهمني قرمز در ادامه عمليات قالب زني و خشك كردن انجام مي شود.

ويژگي ها و كاربردهاي آجر ماشيني
همان طور كه پيشتر ذكر گرديد آجر ماشيني سوراخدار غالبا با هشت يا ده سوراخ توليد مي شود كه در ايران به آجرهاي هشت يا ده سوراخه ماشيني نيز معروف مي باشند. قيمت آجر بهمني قرمز سوراخ هاي موجود بر روي اين آجرها علاوه بر كاهش وزن آجر موجب نفوذ بهتر ملات و در نتيجه استحكام بيشتر بناي ساخته شده با آجر سوراخ دار ماشيني مي گردند.

آجرهاي فشاري
آجرهاي ماشيني در مقايسه با آجرهاي فشاري تردتر و شكننده تر مي باشند و از اين رو قابل تيشه داري نيستند. همچنين سطح آنها نيز نسبت به نوع فشاري صاف تر و صيقلي تر است. قيمت آجر بهمني قرمز آجر سوراخ دار ضد اسيد است و به دليل تخلخل كم آن آب كمتري جذب مي نمايند.

آجر ماشيني
از آجر ماشيني مي توان در ديوارچيني و نماي ساختمان استفاده نمود، اما بر خلاف آجرهاي فشاري قابل استفاده در سقف هاي طاق ضربي نمي باشند زيرا خاصيت مكندگي آجر ماشيني نسبت به نوع فشاري كمتر است. قيمت آجر بهمني قرمز همچنين در مقايسه با آجرهاي فشاري مقاومت اين نوع آجرها در برابر زلزله بيشتر مي باشد.

آجر ماشيني
آجر ماشيني
چرا بازه قيمت آجر ده سوراخ متفاوت است؟
قيمت آجر بهمني قرمز قيمت آجر لفتون اصفهان، يزد، تهران و… با توجه به عوامل زير متفاوت مي باشد:

متراژ كار
شهر محل پروژه
ابعاد؛
رنگ انتخابي (معمولا قيمت آجر قرمز ۱۰ سوراخ از ساير رنگ ها بيشتر است.)
نوسانات بازار
انواع رنگ آجر ده سوراخ
كارخانه آجر لفتون تهران، اصفهان، قم، تبريز و… و آجر لفتون دوقلو، اين آجرها در ۳ رنگ رايج زير توليد مي كنند:

زرد
قرمز
گلبهي (پوست پيازي)
قيمت آجر بهمني قرمز در ميان انواع رنگ اين آجرها، قيمت آجر سوراخ دار قرمز معمولاً بيشتر از ساير رنگ ها مي باشد.

آجر لفتون (آجر ده سوراخ) چيست؟
آجر ۱۰ سوراخ، آجري است كه به واسطه سوراخ هايي كه دارد، حدود ۲۵% حجم آن كاهش يافته است. مواد اوليه سازنده اين آجرها خاك رس، خاك نسوز يا خاك شيل مي باشند، قيمت آجر بهمني قرمز البته قيمت آجر لفتون خاك رس معمولا كم تر از آجرهاي سوراخ دار شيل يا نسوز مي باشد.

مقايسه آجر ۱۰ سوراخ ممتاز (درجه ۱) با درجه ۲
آجرهاي درجه ۱ هم براي پشت كار و هم براي نما استفاده مي شوند. اما آجرهاي درجه ۲ تنها براي پشت كار قابل استفاده هستند، در غير اين صورت قيمت آجر بهمني قرمز امكان شوره زدگي وجود دارد.
آجر لفتون درجه ۱ از لحاظ ظاهري كيفيت بيشتر و بهتري نسبت به آجر هاي درجه ۲ دارد.
قيمت آجر ده سوراخ درجه ۱ از درجه ۲ بيشتر است.

معرفي آجر لفتون سه طرف نما و چهار طرف نما
قيمت آجر بهمني قرمز آجر ۱۰ سوراخ يزد، تهران، تبريز، اصفهان و… از لحاظ جهت قرار گرفتن در نما به ۲ شيوه توليد مي‌شود:

آجر ۳ طرف نما: فقط يك سمت آجر داراي زواياي صاف مي باشد. اين آجر اصطلاحاً براي پشت كار استفاده مي شود.
آجر ۴ طرف نما: همه زواياي اين آجر يكدست و صاف مي باشند و علاوه بر پشت كار، براي نما هم مناسب هستند.

كاربردهاي آجر لفتون
مهم ترين كاربرد آجر ۱۰ سوراخ در ديوارچيني و تيغه كشي ساختمان ها مي باشد و از اين نظر عملكردي مشابه آجر تيغه اي دارد. سوراخ هاي موجود در اين آجرها و آجرهاي سفال تيغه اي باعث شده مقاومت آن ها در برابر فشار بيشتر باشد و مصالح مناسبي در صنعت ساخت و ساز به شمار روند.
ساير كاربردهاي اين آجرها عبارتند از:

ساخت سوله
اجراي سقف
نماي ساختمان
و…
مواد تشكيل دهنده ي آجر بهمني چيست؟
آجر بهمني، بسته به رنگ آجر از خاك رس كه آجر زرد رنگ، و يا خاك شيل يا پودر سنگ كه آجر قرمز و يا تركيبي از اين دو خاك، قيمت آجر بهمني قرمز كه با توجه به ميزان تركيب خاك رس و شيل، آجر گلبهي به دست مي آيد كه در دماي بسيار بالا يا حرارت بسيار بالا توليد مي‌شود.

وزن آجر لفتون
اين آجر به خاطر توليد آن در شهرهاي مختلف، داراي نام‌هاي گوناگوني نيزمي باشد. براي مثال، نام آجر لفتون از روستاي لفتون اصفهان گرفته شده است و يا آجر بهمني كه در شهرستاني به همين نام در اصفهان توليد مي‌شود. قيمت آجر بهمني قرمز اما به صورت كلي اين آجرها با اسامي مختلف، همگي سوراخ‌ دار هستند.

كاربردهاي آجر بهمني
قيمت آجر بهمني قرمز از قديم به طور سنتي، آجر سوراخ دار براي نماهاي بيروني و ديوار چيني ها استفاده مي شد ولي با اين حال مهمترين كاربرد اين آجر ها براي استفاده در پروژه هاي ساختماني است كه نياز به آجري مقاوم در برابر رطوبت و يخ زدگي دارند.
همچنين براي استفاده در سازه‌هايي كه ديوار نقش باربري دارند نيز كاربرد دارد.

از ديگر كاربرد هاي آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد
ديوار چيني محوطه‌ها
حصار باغ‌ها
ويلاها
سوله‌ها
تراس‌ها
منهول فاضلاب
حياط منازل
زدن سقف به كمك تيرآهن
در صورتي كه به نماي آجري علاقه مند هستيد و به نظرتان نماي زيبايي به ساختمان خواهد داد، آجر بهمني از مصالحي است كه به آن نياز داريد. از ديگر مزاياي آجر بهمني اين است كه نوع كلاس A آن، به دليل جذب آب كم، قيمت آجر بهمني قرمز انتخاب بسيار مناسبي براي مناطق مرطوب مي باشد.

فوايد آجر بهمني
شكل و ظاهر منظم و شسته رفته ي اين آجرها به ساختمان ظاهر زيباتري مي دهد.
آجر بهمني به دليل مواد اوليه اي كه دارد، در برابر آتش سوزي بسيار مقاوم است.
امكان ساخت ساختمان دائمي با آجر لفتون يا بهمني امكان پذير است.
اين آجر استحكام و مقاومت فشاري بالايي دارد.
وجود سوراخ از يك سو به كاهش وزن ديوار و از سويي ديگر به يكپارچه ‌اي ديوار به علت عبور ملات كمك مي‌كند.
به راحتي براي در پروژه و هر مكاني قابل دسترس است.
در برابر مواد شيميايي مقاومت بالايي دارد.
تحمل بار زيادي دارد.
آجرنما
آجر بهمني را در بازار به نام آجرنما نيز شناخته مي شود و براي آجر نماي بيروني ساختمان استفاده مي شود. با اينكه امروزه به دليل گسترش ساخت نماي سنگي، استفاده از نماي آجري به شدت كاهش يافته است، قيمت آجر بهمني قرمز ولي دليل اين، به خاطر فوايد نماي سنگي نيست، بلكه به دليل جريان مدگرايي حاكم بر صنعت ساخت‌ و ساز است.

معايب آجر بهمني
عايق نيست.
مقاومت كششي پاييني دارد.
تميز كردن سطوح آجري كار سختي است.
در مناطق لرزه‌اي زياد استفاده نمي‌شود.
معايب آجر بهمني
سفارش آجر بهمني درجه يك
از جمله مصالح ساختماني مهم در ساختمان سازي و نماي ساختمان، آجر ها هستند. از انواع آجرهاي مصرفي آجر بهمني مي باشد. آجر بهمني را مي توان در چند منظور استفاده نمود. مثلا در نماي ساختمان و نيز در ديوار چيني از آن ها استفاده مي كنند. قيمت آجر بهمني قرمز آجرهاي بهمني را معمولا در رنگ هاي گلبهي، قرمز و زرد توليد مي كنند كه رنگ زرد بيشترين كاربرد را دارد.

آجر بهمني مدرن
روش نوين و با كيفيت امروزي، وسايل فني زياد و امكانات فراواني را به دست معماران داده است كه با وجود مدرن بودن، وسيله اي جهت شكفتن روح حساس و زيباشناس آن ها مي باشد. قيمت آجر بهمني قرمز البته فقط آجر وسيله شناخت اين زيبايي روحي نيست و عناصر بسياري نيز اين عمل را به خوبي انجام مي دهند اما فرق بين آن ها در اين است كه آجر قابليت ايفاي هر منظوري را دارد و باوجود گذشت قرون متمادي هنوز مدرن مي باشد.

آجر بهمني مدرن
آجر بهمني مدرن
كارخانجات آجر بهمني
در حال حاضر آجرهاي بهمني در كارخانجات مختلفي توليد مي شوند و به همين علت اين آجرها در تنوع سايز بالايي عرضه مي شوند. اين آجرها با توجه به نوع كوره اي كه در آن ها پخت مي شود داراي قيمت هاي مختلفي هستند و قيمت آجر بهمني قرمز در اين ميان معروف ترين كوره هاي پخت آجر كوره هاي هوفمان و تونلي هستند.

كاربردهاي آجر بهمني چيست؟
به طور سنتي از آجر سوراخ‌ دار در نماي بيروني و ديوار چيني مورد استفاده قرار مي گيرد، ولي اساسي ترين كاربرد اين مصالح ساختماني براي پروژه‌ هاي ساختماني است كه نياز به آجري بادوام براي مقاومت در برابر رطوبت و يخ‌ زدگي دارند. قيمت آجر بهمني قرمز جهت استفاده در سازه‌هايي كه ديوار نقش باربري دارند نيز كاربرد فراواني دارد.

 


برچسب: آجر فشاري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۷:۲۸ توسط:reza ghorbani موضوع: نظرات (0)